INTERNET<>
082004<><>

EXIT i priključenija

Kampanja „Stop trgovini ljudima”

Internet je glavno mesto za informisanje o ovakvim festivalima

Nekoliko dana pred početak festivala EXIT festivala, na domaćim Internet sajtovima se pojavio interesantan oglas – kako do besplatnih karata za ovogodišnji EXIT i nekoliko minuta slave na MTV-u? Oglas je osvanuo na mejling listama i forumima sajtova Indymedije, EXIT-a, Ženskih posla i drugih, a za kratko vreme se informacija proširila: „Nemamo pojma kako je ona stigla dalje, do sajtova kao što su Infostud ili Chill-Out. Ili kako se oglas pojavio čak i na sajtu jedne američke agencije u Sarajevu!”, navodi Sandra Ljubinković iz Anti Trafiking Centra (ATC-a) iz Beograda, nevladine organizacije koja je organizovala kampanju „Stop trgovini ljudima”: „U saradnji sa EXIT-om pripremili smo edukativni trening o problemu trgovine ljudima, koji je počeo dva dana pre početka samog festivala (www.exitfest.org/exit04/04srpski/antihumtraff/index_aht.htm). ATC trening je zapravo program edukacije koji okuplja mlade ljude iz Srbije i regiona s ciljem da ih obuči za prevenciju trgovine ljudima i ima karakter radionice. Festival kao što je EXIT je sjajan prostor na kojem možete da dođete u kontakt s velikim brojem ljudi. Za četiri dana festivalom je prošlo 150.000 ljudi koje su naši aktivisti imali prilike da informišu. Ali, da bismo brzo okupili kvalitetan tim koji će to sprovesti, iskoristili smo Internet kao medij”, kaže Jelena Đorđević iz ATC-a. Napravili su kratak info poziv i Web upitnik i prosledili ih sajtovima. Po podacima ATC-a, za četiri dana je na mejl stiglo preko 500 aplikacija. Među prijavljenima, aktivistkinje su izabrale oko 100 volontera kojima su obezbeđeni smeštaj i propusnice za festival i započele obuku na Gradilištu u Novom Sadu.

„Mnoge prijave stizale su nam i tokom prvog i drugog dana festivala, ali smo akcije i distribuciju materijala po Novom Sadu već započeli. Nakon održanog treninga, svi polaznici su bili obavezni da tokom trajanja EXIT-a učestvuju kao volonteri i aktivisti u promociji i kratkoj (desetominutnoj) edukaciji posetilaca EXIT-a o pitanju trgovine ljudima. Učesnici su u prepoznatljivim majicama sa logom kampanje razgovarali s građanima Novog Sada i posetiocima na EXIT-u o trgovini ljudima. Svi oni koji su za četiri dana došli do najvećeg broja ljudi dobili su „minut slave na MTV-u”.

Otkud MTV u celoj priči? MTV je na EXIT-u snimao šezdesetominutni dokumentarni film posvećen ovoj kampanji i opštem problemu trafikinga, kao i njegovoj prevenciji, koji će, prema najavama, videti više od 10,8 miliona ljudi iz centralne, istočne i jugoistočne Evrope – regije veoma pogođene trafikingom – do kraja jula. Zainteresovanost ove muzičke TV mreže potiče iz činjenice da je kampanja „Stop trgovini ljudima” deo regionalne inicijative Evropske MTV fondacije, čiji je predstavnik Thomas Ehr izrazio zadovoljstvo načinom na koji je ona vođena. A ovaj aspekt festivala su podržale još i USAID i Freedom House, kao i SIDA – Agencija za internacionalni razvoj pri vladi kraljevine Švedske – uz saradnju međunarodnih organizacija Amnesty International i La Strada. „Pokazalo se da je EXIT jedinstveno i korisno mesto za uključivanje mladih ljudi u kampanju borbe protiv trgovine ljudima”, kazao je Ehr na pres konferenciji na tvrđavi, održanoj drugog dana festivala. Na njoj su učestvovali i Milan Vukša, predstavnik policijskog tima za borbu protiv trgovine ljudima iz Novog Sada, Aleksandar Olenik iz Službe za koordinaciju i zaštitu žrtava trgovine ljudima, kao i Rebecca Sartes iz beogradske kancelarije agencije „Regional Clearing Point”. „Želimo da postignemo novo stanje svesti kod mladih osoba; žene su uglavnom informisane o ovom problemu i u razgovoru s našim aktivistima najviše ih je zanimalo kako da se zaštite. Ali sada su i muškarci svesniji toga da mogu biti žrtve trgovine, samo drugačijeg načina eksploatacije”, rekla je Jelena Đorđević. Zapravo, rezultat istraživanja o uspešnosti kampanje koje je sproveo ATC tokom četvrtog dana EXIT-a pokazuje da su mnoge osobe „proširile shvatanja i postale svesne toga da trafikant može biti svako, pa čak i najbliži”, „razbile stereotip o Moldavkama i otmicama”, a preko 75% anketiranih oba pola je potvrdilo da su na ovaj način saznali kako da se zaštite odnosno da budu oprezniji prilikom biranja poslova, emigracije ili nastavka školovanja u inostranstvu. Inače, EXIT nastavlja kampanju protiv trgovine ljudima nizom predavanja u Novom Sadu, u saradnji sa pokretom MOVE! – www.citizenspact.org.yu/move i exit.arraystudio.com/show/singlenews_e.php?id=175.

Na mejl Anti Trafiking Centra atc@beotel.yu i danas stižu pisma podrške i zahvalnosti aktivista koji su učestvovali u kampanji, kao i posetilaca festivala na koje je akcija u nekom smislu uticala. ATC napominje da im se na ovaj mejl mogu obratiti sve osobe kojima su potrebni pomoć ili dodatne informacije, posebno zato što je ovo vreme oglasa za sezonske poslove, kurseve ili školovanje u inostranstvu, koji mogu biti načini vrbovanja novih žrtava trgovine ljudima.

Info sajtovi u regionu:
• Astra – www.astra.org.yu
• OEBS misija u SCG – www.osce.org/news/generate.php3?news_id=4194
• USAID – www.usaid.org.yu
• La Strada – www.lastrada.org
• Amnesty International – www.amnesty.org/contacts/engindex

Iris MILJKOVIĆ

 
Fenomen Google
ISP info
Prvi virus za Windows CE
Microsoftove mesečne zakrpe
Znamo gde živite!
Instant Messaging
Bekamov promašaj dobija!
Novi brzinski rekord
EXIT i priključenija
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera