Kad već ne možemo da imamo prave, punokrvne i hard-core simulacije letenja, izvesnu utehu možemo naći u akcionim pseudosim igrama nalik na Secret Weapons of the Lufwaffe. Izgleda da je nekim igračima i takav hibrid još uvek previše komplikovan, što objašnjava potrebu da se napravi i publikuje naslov kao što je Wings of War.Izgleda da ljudi koji su ovu igru ukucali u tastaturu, snimili na DVD i zapakovali u kutiju misle da ima likova kojima nikakvi kompromisi s realnošću nisu strani. Uživeti se u ulogu vazdušnog Supermena iz Prvog svetskog rata, napraviti desetostruki skor jednog Crvenog Barona, nositi 28 teških bombi na drveno-platnenom dvokrilcu i roštiljati sa beskonačno mnogo metaka uz WoW nije nimalo teško. Prepreka je varenje dotičnog sadržaja. Crimson Skies i Secret Weapons of the Luftwaffe, ruku na srce, ne izgledaju i ne funkcionišu nešto radikalno komplikovanije. Međutim, dotične igre su prepune superiornog šmeka koji se preliva iz bureta, bogate živopisnim likovima i interesantnim zapletom, uz avione koji deluju kao da mogu da odrade heavy-duty stvari koje se od njih traže. Wings of War je posan kao riblja pašteta: iako ima priču koja hronološki prati tok Prvog svetskog rata, nema smislene junake niti strukturirani zaplet, esencijalne dodatke za akcionu vrstu vazduhoplovnih igara (kad već ne nude realizam, moraju da nude entertainment). Užasnu stazu aerodestrukcije koju ćete morati da pređete odrađivaćete pilotirajući krhkim savezničkim bi/triplanima koji u ovakvoj ulozi deluju naprosto smešno. U većini misija zadatak će vam biti borba s protivničkim lovcima, bombardovanje i raketiranje objekata, uništavanje artiljerijskih položaja, napad na vozove i konvoje vozila... Sve zadaci koje ni kombinovana eskadrila Junkers Ju-87 Stuka Panzejäger i Meseršmita 109 ne bi odradila za mesec dana teških svakodnevnih borbenih letova!Kampanja za jednog igrača se sastoji od 13 celina. Svaka celina se sastoji od desetak podmisija za čije se uspešno kompletiranje zahteva investicija od oko 1.5 sati! Zamislite samo šta će vam se desiti s desnom rukom (ako igrate džojstikom) posle 90 minuta akrobacija, brzopulsnih borbi i pažljivog izbegavanja opasnosti! Naravno, započetu misiju morate odraditi do kraja jer pri sledećem ulasku u igru ne krećete od automatski snimljenog checkpointa, već ceo doživljaj morate ponoviti od početka. Užas. Upalu mišića biste lakše podneli da zadaci u misijama imaju koherentnu ili logičnu strukturu ili da su makar malo raznovrsniji. Ali ne, u većini slučajeva to je red mitraljiranja ili bombardovanja zemaljskih ciljeva, red vazdušnih borbi (sa desetinama aviona), red obaranja balona ili cepelina, red mitraljiranja ciljeva na zemlji... Igra će vam povremeno servirati i bonus podmisije koje donose upgrade motora, dodatni mitraljez ili sličan bonus (koji vam se usred misije instant materijalizuju na avionu!). Neke od njih su logične (napad na voz, obaranje izviđačkih aviona), dok su neke potpuno nedotupavne i sasvim van smislenog konteksta (kada vas usred borbe wingman izazove na trku od jednog do drugog markera na mapi). Pri vazdušnim borbama morate obratiti natprosečnu pažnju na izbegavanje sudara s protivničkim avionima. Prilikom mimoilaženja oni se bukvalno trude da se frontalno zakucaju u vas, što podrazumeva kraj, učitavanje automatski snimljene pozicije i ponavljanje kompletne deonice. Ako je AI oponenata slab, još gora kvalifikacija se može prilepiti kolegama: ako situaciju u vazduhu veoma brzo ne rešite sami, Švabe će ih poobarati za tili čas, ostavljajući vam da se patite sa celokupnom eskadrilom i verovatno završite zakucani u tlo. Sa audio-vizuelne strane, igra deluje kao neki visokobudžetni naslov. Lepa i detaljna grafika, fino teksturirani teren bogat detaljima, lepo urađeni oblaci i efekti osvetljavanja u zavisnosti od doba dana obeležja su koja dobrim delom igru vade iz čabra. Tu je i podrška za EAX zvučni standard, kao i dobra implementacija mogućnosti kontrole džojstikom ili gamepadom (što često zna da bude kamen spoticanja kod ovakvih igara). Pored PC verzije, igra postoji i u varijanti za Xbox, na kojem izgleda srazmerno lošije zbog nižeg nivoa terenskih detalja i kraćeg poluprečnika iscrtavanja horizonta. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |

...još jedno mišljenje | Wings of War dokazuje da konverzije igara sa konzola mogu da pomognu posustaloj PC igračkoj sceni. Iako će mnogim ljubiteljima simulacija letenja zasmetati njena čisto arkadna orijentacija, te čudna mešavina realnog i izmišljenog (propelerci ispaljuju rakete, imaju štit, u toku borbe pilot može da „iskoči” iz aviona i zameni ga drugim...), mora se priznati da skoro nismo imali zanimljivije i akcijom nabijenije ostvarenje sličnog tipa. Kad sve to upakujete u natprosečnu grafiku propraćenu odličnom muzičkom podlogom, zvučnim i specijalnim vizuelnim efektima, dobija se igra koja je obavezno štivo za sve ljubitelje pucačina. Potencijalnim problemom može se smatrati loše rešen sistem snimanja pozicija koji dozvoljava beleženje progresa tek nakon uspešno kompletiranog nivoa. S obzirom na to da su misije sastavljene od deset i više zadataka, ovo može dovesti do pada koncentracije, zamora, a samim tim i preranog odustajanja. Ipak, ne gubite nadu – vredi se potruditi. | V.P. |
|

Potrebno: | Pentium 3/1 GHz ili ekvivalent, 128 MB RAM-a, GeForce 256/32 MB ili Radeon 7200+/32 MB | Poželjno: | Pentium 4/1.8 GHz ili ekvivalent, 256 MB RAM-a, GeForce 4 ti4200/64 MB ili Radeon 9500+ | Veličina: | 1 DVD | Adresa: | www .gathering .com |
|

|