![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Domaći freelance pixel artist pričao nam je o svojim iskustvima sa stranim gaming kompanijama
SK: Za početak, reci nam o kakvoj se igri radi? Ognjen: U pitanju je neobična mešavina potezne strategije i menadžerske simulacije, smeštena u fantasy okruženje. Osnova igre su masovne gladijatorske borbe. Igrač stupa na scenu vodeći svoj klan. Pre borbe klanovi se sreću u kampu plaćenika i nadmudruju kroz licitaciju u nameri da unajme najbolje jedinice za predstojeće mečeve. Klanovi su organizovani po ligama, imaju određeni broj susreta tokom godine i učestvuju u borbi za kup. Postoji preko 20 različitih jedinica za unajmljivanje (ogre, black knight, mountain troll...), svaka sa svojim osobinama, magijskim moćima i cenom. Bitka se odvija na skrolujućem bojištu iz poluptičje perspektive. Sa svake strane raspoređuju se vojske sukobljenih klanova, a do okršaja dolazi po poteznom sistemu, gde svaka jedinica čeka svoj red. Raznovrsnost magija, specifičnih atributa jedinica i svakojaka oprema dozvoljavaju nekoliko različitih pristupa taktiziranju. Cilj je pobediti u prvoj ligi. Sve to prati treniranje klana, kupovina magija, statistika timova itd. SK: Otkad datira tvoje igračko iskustvo i da li ti je ono pomoglo u ovom projektu?
SK: Kažeš da si bio pixel artist. Objasni čitaocima šta to konkretno znači i koja je bila tvoja uloga u timu? Ognjen: Pixel art je termin koji se danas najčešće vezuje za umetnike koji prave grafiku za mobilne telefone. Pošto su jedinice u Battles of Norghan prilično sitne, postupak njihovog crtanja je najpribližniji farbanju svakog pojedinačnog piksela – otuda i naziv. Moja uloga je bila dizajniranje jedinica i nekoliko magija koje se mogu videti na bojištima širom zemlje Norghan. SK: Da li je bilo teško doći do ovog posla? Kako si uopšte stupio u kontakt sa Mitorah Gamesom?
SK: Koji program si koristio za rad na igri, a koje alate inače koristiš? Ognjen: Sve je nacrtano direktno u Photo- shopu. Inače obično koristim tehničku olovku i A4 papir. Zatim se to skenira i dorađuje u Photoshopu. Ako je potrebno uraditi neki vektorski rad, tu je Illustrator, kao i Maya za potrebe 3D modeliranja. SK: Odakle crpiš inspiraciju? Imaš li neke uzore? Ognjen: Inspiracija je nastala još u detinjstvu zahvaljujući omotima originalnih igara, stripovima i generalno sličnim reklamama. Ne volim idole i uzore, ali svaki autor čiji crtež mi se dopadne ume u trenutku da me nadahne. Samim tim mi na neki način i postaje uzor. SK: Kako je konkretno tekao tvoj rad? Da li si zadovoljan saradnjom koju ste postigli? Na koji način ste komunicirali? Ognjen: Moram priznati da sam bio prijatno iznenađen nivoom profesionalnosti koju je iskazao Tero Miettunen, osnivač kompanije i vođa projekta. Sve novosti, ne samo u vezi sa mojim delom posla, stizale su tačno na vreme i bile su vrlo informativne. Komunicirali smo nekoliko puta nedeljno preko MSN-a, često i nevezano za igru. Kako bih ja uradio neki dizajn tako bih mu ga poslao da vidi da li je potrebno izvršiti neke izmene. SK: Da li je u toku rada dolazilo i do problema? Ognjen: Najviše je bilo problema vezanih za perspektivu likova. Dok je Tero želeo da se ona tačno poklopi sa perspektivom okruženja, ja sam težio ka tome da se likovi postave kao da ih gledamo spreda jer bi to zbog njihove veličine bilo mnogo atraktivnije i omogućilo više detalja. Našli smo kompromis negde između, a od svih jedinica možda smo se na svega nekoliko njih duže zadržali. Prokleti elf (smeh)... SK: Koliko je ljudi pored tebe radilo na projektu? Ognjen: Pored mene i vođe projekta, koji je iz Finske, učestvovalo je još nekoliko talentovanih freelance umetnika iz Australije, Velike Britanije, Amerike i Švedske. SK: Da li ti je crtanje primarno zanimanje? Šta planiraš da radiš u budućnosti i šta će se dalje dešavati sa kompanijom Mitorah Games? Ognjen: Ne, crtanje mi nije primarno zanimanje, ali verujem da će to postati. Trenutno se trudim da idem ukorak s fakultetom (treća godina informatike na PMF-u). Verovatno ću biti zadužen i za sledeći naslov koji je još u fazi razrade. Najviše mojih radova se odnosilo na FRP projekte, mada sam radio i omote za CD-ove, uključujući i domaći bend Oblivion Awaits, kao i artwork za knjigu za predstojeći film „Šejtanov ratnik”. A šta će se dešavati sa Mitorah Gamesom, najbolje je da odgovori Tero Miettunen. Tero Miettunen: Mitorah Games trenutno radi na održavanju igre Battles of Norghan i završavanju njene Gold verzije koja će doneti dosta novih opcija. Sledeća igra će biti još inovativnija od ove i mogu da kažem da će se raditi o akcionom real-time naslovu smeštenom u zimsko okruženje. Igre ćemo prodavati ekskluzivno sa našeg sajta www. Đorđe NAGULOV |
![]()
![]()
![]()
| ||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |