Novi first person shooter koji nam dolazi iz ruskog Buka Entertainmenta, po rečima autora, treba da donese interesantnu promenu kada je u pitanju zaplet. Za razliku od većine proameričkih igara koje su se odvijale u Staljinovoj Rusiji gde ste za cilj imali da na bilo koji način naudite ruskom komunizmu, u The Stalin Subway vam je cilj baš suprotno. Nalazite se u ulozi KGB agenta Gleba Suvorova koji mora da spreči aktiviranje tajnog oružja na boljševičkoj paradi na kojoj će prisustvovati i sam Staljin. Godina je 1952, lokacija Moskva. Koliko je pametno u svetu koji zazire od komunizma i Staljinovog „dela” izdavati igru koja to brani, ne znamo, ali sa igračkog aspekta ono što bi trebalo da očekujemo jeste shooter kombinovan sa nivoima sa stealth pristupom, sve to začinjeno autentičnim lokacijama u Moskvi i ruskim oružjem iz tog vremena. Engine koji se koristi bi trebalo da omogući i različitu probojnu moć u zavisnosti od upotrebljenog oružja. Sve vrste oružja biće podeljene na šest grupa pa ćete imati sečiva, pištolje, puške, mašinke itd.Ovakva najava svakako obećava, ali često se na najavama sve i završi. Zato sada sledi ono s čime ćete se zapravo susresti u demou igre. Sa grafičkog aspekta teksture pozadinskih elemenata su stvarno pristojno odrađene, čime se NPC-i i neprijatelji ne mogu pohvaliti jer svi izgledaju isto. Kretanje nije baš najfluidnije tako da ćete nekad imati utisak kao da se teleportuju s mesta na mesto, mada je moguće da je to problem sa optimizacijom grafičkog enginea. Drugi jako gadan problem jeste pokušaj da se dočara realno zanošenje oružja prilikom pucanja. Ovde je to toliko problematično da se može desiti da prilikom korišćenja automata sa rafalnom paljbom zbog prevelikog trzanja promašite neprijatelja koji stoji ispred vas. Mora se uzeti u obzir da je ovo ipak samo demo i da će tu biti još dosta naknadnog „peglanja” (nadamo se). Naravno, interakcija s okolinom je i ovde pompezno najavljivana kao i kod većine drugih shootera, ali se na kraju sve svodi na rasturanje stolica i stolova, što nema nikakav uticaj na tok igre. Jedino na nekim stealth nivoima ćete imati korisnu interakciju, ali to je skriptovano samo za taj nivo (npr. situacija kada je potrebno zapaliti kutije da bi se moglo nastaviti dalje). Zaključak je da programeri Buka Entertainmenta, i pored želje da uz pomalo škakljivu temu, sa autentičnim lokalitetima, naprave hit, neće uspeti da se odvoje od proseka, kao što je do sad bio slučaj i sa većinom njihovih igara. Dobre ideje, velike najave, a na kraju ćorak. Mada, nikad se ne zna, možda sada uzmu u obzir kritike upućene na račun demo izdanja, odlože datum izlaska i isprave većinu grešaka, ali to ćemo videti tek kad se pojavi full verzija. Vladislav HERBUT | | |