PRVI UTISCI<>
022006<><>

Heroes of Might & Magic V

Verovatno ne postoji nijedan igrač koji nije čuo za famozni serijal Heroes of Might and Magic. Sve je to počelo jako davno sa prvencem New World Computinga, King’s Bounty. Kasnije su počeli da rade FRP avanture u svetu Might & Magic, kad se neko dosetio da iskoristi staru ideju u novom svetu i tako su nastali Heroes of Might and Magic. Igra je odmah stekla veliku popularnost. Sam vrh su dostigli izdavanjem trećeg dela. I tada se sve srušilo. Prvo je došao pokušaj da uzmu još novca sa lošim serijalom Chronicles, a zatim totalni promašaj u vidu četvrtog nastavka. Želeći da unesu neke novine, upropastili su osnovu. Usledio je bankrot izdavača pre završetka rada na petom delu.

Na sreću svih fanova, prava za izradu Heroesa V dobio je ruski Nival Interactive, poznat po serijalima Etherlords, Blitzkrieg i Silent Storm. Sada već ozbiljna firma igrala je na sigurno. Heroes of Might & Magic V je blago rečeno „frizirana” trojka.

Prvo što se da primetiti jeste prelepo full 3D okruženje, što i nije tako veliko iznenađenje kada se uzme u obzir da je isti tim pravio i Etherlords. Svi objekti i bića na mapi su animirani. Gradovi se menjaju i rastu na mapi kako ih razvijate. Što se tiče grafike, tu je napravljen najveći napredak, mada to za sobom povlači i mnogo veću hardversku zahtevnost.

Princip igranja je ostao isti. Sa vašim herojima skupljate resurse i predmete po mapi, zauzimate rudnike, razvijate gradove i regrutujete vojsku, sve sa ciljem zauzimanja glavnog neprijateljskog grada ili ubijanja protivničkog kralja. Jednostavan princip, ali zarazan.

Najavljeno je šest nacija, od kojih su za sada poznate Human i Inferno frakcije (vitezovi i demoni iz trojke). Čak su i sve jedinice iste kao i u Heroes III, barem kod Human frakcije koja je jedina igriva u zvaničnoj beti. Svi heroji imaju i dalje samo četiri atributa (attack, defense, spell power i knowledge) i mogućnost da nauče šest veština od kojih svaka sadrži još po tri podveštine (npr. Leadership ima Diplomacy i Recruit). Novina su svakako class veštine, specifične za svaku klasu heroja. Kod Knighta to je npr. Charge koji omogućava da heroj, kad je na potezu, direktno napadne bilo koju protivničku jedinicu na bojištu. Borba je ista kao i do sad, na velikom polju nalik šahovskoj tabli, gde se naizmenično pomeraju jedinice. Heroj ne učestvuje u borbi nego samo služi za bacanje magija. Naravno, njegovi attack i defense atributi se dodaju atributima svih njegovih jedinica. Svaki grad će sadržati sedam različitih jedinica, od kojih će svaka moći i da se unapredi. Sve u svemu, kao što je navedeno ranije, Heroes V su našminkani Heroes III. Zbog veoma dobrog Disciplesa II i Age of Wondersa 2, koji su bili direktna i uspešnija konkurencija prethodnom delu Heroesa, mogli su ubaciti nekoliko sitnica kao npr. da vojska može da se kreće i bez heroja, što je dobro u situacijama kada treba da dovučete pojačanje, ili bojna polja koja se prostiru na više ekrana itd, ali vidi se da razvojni tim nije želeo da rizikuje pa se držao već provereno uspešne varijante. Da li je to dobro ili ne, videćemo kad se pojavi full verzija igre. U svakom slučaju, lepo je videti da takav serijal kao što je Heroes of Might and Magic nije u potpunosti nestao.

Vladislav HERBUT

 
Alliance: Future Combat
True Crime: New York City
Heroes of Might & Magic V
Šta mislite o ovom tekstu?
The Stalin Subway
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera