Heroes of Annihilated Empires | Još jedna ruska igra, kombinacija fantasy real-time strategije i RPG-a, donekle inspirisana HoMM serijalom, ali drukčije mehanički koncipirana. Bazični zaplet je kombinacija standardnih žanrovskih klišea i nekoliko suludih ideja, mada većinu masnih detalja autori čuvaju za finalnu verziju igre. Na osnovu FMV sekvence iz demoa i fragmenta iz single-player misije koju ćete odigrati može se zaključiti da će cela stvar biti veoma interesantna. Mlazni avioni koji se u vazduhu kolju sa zmajevima, mladi vilenjački princ kome usred očajničkog fajta sa armijom zombija u pomoć priskače M1A1 Abrams i slični momenti ostaviće vam veliki upitnik iznad glave i snažnu želju da o svemu saznate nešto više.Demo verzija igre prati jednu misiju iz kampanje u kojoj preuzimate ulogu dotičnog elfa koji sa ogromne mape treba da istrebi najezdu živh mrtvaca. Standardni žanrovski elementi su tu: gradnja baze, štancovanje jedinica i njihovo unapređivanje, umlaćivanje protivničkih armija i njihovih građevina, a dodirnu tačku sa HoMM-om imamo u konceptu herojevog napredovanja po nivoima, skupljanju artefakata po mapi i ključnoj ulozi koju ima u bitkama. Po rečima autora, engine igre će dozvoljavati bukvalno desetine hiljada jedinica na terenu u istom trenutku, mada ih ovde nikada neće biti više od nekoliko stotina. Pomalo zabrinjava progresivno rastuća memorijska zahtevnost pri porastu broja jedinica na ekranu: na mašini sa 2 GB RAM-a masovni okršaj sa nekoliko stotina kostura zna da prilično uspori celu stvar, bez obzira na engine koji po svim merilima ne bi trebalo da bude zahtevan. Takođe, demo pati od nekoliko desetina manje-više ozbiljnih bagova, od kojih se izdvaja misteriozno nestajanje tooltipova sa nazivima i karakteristikama jedinica i građevina (što će vam incijalnu izgradnju baze učiniti prilično neudobnom). Puna verzija igre doneće četiri frakcije i prilično obimnu single-player kampanju, a očekujemo je negde sredinom leta. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |