Gotovo je sigurno da ne postoji nijedan ljubitelj simulacija vožnji koji nije čuo za GTR (SK 2/2005). Izlaskom ove igre nastala je prava pometnja u igračkom svetu simulacija vožnji. Teško je rečima opisati način na koji je ova izvanredna simulacija vožnje prenosila užitak trkanja na onoga ko ju je probao. Nedugo posle izlaska igra je stekla gomile fanova koji su brže-bolje dali svoj doprinos ovoj izvanrednoj igri u vidu brojnih modova.Godinu i po dana kasnije Simbin je konačno izdao demo za prvi nastavak ove igre. Brojni fanovi su cupkajući na prstima dočekali njegov izlazak, a potvrda svemu tome jeste nekoliko modova u vidu dodatnih automobila i staza koji su ugledali svetlost dana već nekoliko dana po izlasku demoa. Nažalost, u današnje vreme je prava retkost da nastavak neke dobre igre bude bolji od prethodnika, štaviše često se dogodi da bude totalno razočaranje. Srećom, to nije slučaj kada je GTR 2 u pitanju. Igrajući demo, naišli smo samo na poboljšanja, i to u velikoj meri. Izgleda da je ekipa iz Simbina igrala na sigurnu kocku i dodala samo ono što je nedostajalo prethodniku i poslušala savete brojnih fanova. Osnovna zamerka prethodnom delu bila je preteška kontrola automobila, posebno prilikom nailaska na neravnine. Sada to više nije slučaj. Naravno, nikako nemojte pomisliti da ćete moći da se vozikate po stazi kako vam duša poželi. Svako bespotrebno penjanje na ivičnjak, naglo dodavanje gasa, pogrešno menjanje brzine (posebno naniže) ili sudaranje s drugim automobilima na stazi momentalno će poslati automobil u neželjenom pravcu. Istina je da je kontrola malo olakšana, ali je i dalje potrebno dobro poznavanje same vožnje i velika koncentracija da bi se automobil održao na stazi. Za svaku trku se mora izdvojiti maksimum, a nećemo zaboraviti ni izvanredan zvuk koji u velikoj meri prenosi svaki događaj na stazi i znatno povećava lučenje adrenalina. Druga zamerka na račun prvog dela igre bilo je to što nije postojala mogućnost smene dana i noći tokom vožnje, već je igrač, ako je želeo da vozi 24 h Leman, morao da ga vozi iz četiri dela (jutro, dan, sumrak, noć). Sada je smena dana i noći urađena u real-time varijanti. Nažalost, demo donosi samo dva automobila i samo jednu stazu, ali, kao što smo napomenuli, već postoje brojni modovi koji donose nove staze i automobile. Prvom delu ove igre se takođe zameralo na lošoj grafici čiji je kvalitet vidno zaostajao za trenutnim dostignućima. Kada je u pitanju GTR 2, stvari se menjaju. Istina je da ga ne krasi neka revolucionarna grafika, ali iskorišćava mogućnosti DirectX devetke. Još jedna novina je i auto-škola koja će neiskusnijim igračima pomoći da savladaju osnove vožnje, što je za jednu ovako dobru (tešku) simulaciju vožnje gotovo neophodna opcija. Igru će krasiti preko 15 trkačkih lokacija, 34 staze (uključujući layere koji od jedne staze prave više manjih), dva šampionata i čak 144 trkačkih automobila. Bojan NOVAKOVIĆ | | |