PRVI UTISCI<>
092006<><>

Dark Messiah of Might & Magic

Fantasy FPS sa RPG elementima? Dugo te nije bilo, Šeki... Tačnije rečeno, godinama nije bilo zaista kvalitetne igre urađene u takvoj formi, ukoliko akcione elemente iz Gothica, Morrowinda i Obliviona ne počnemo da vrednujemo same po sebi, zanemarujući inherentnu kompleksnost i bogate RPG slojeve koji imaju snažniju poentu od suve akcije. Na prvi pogled, Dark Messiah of Might & Magic neverovatno liči na Oblivion: predivno 3D okruženje sačinjeno od enginea sličnog kvaliteta i borbena mehanika koja je na osnovnom nivou gotovo identična indukovaće vam opsenjujući deja vu koji vrlo brzo počinje da se rasplinjava. Dark Messiah je kontrast Oblivionu. Iako ima RPG elemente, igra ni u kom slučaju nije open-ended nelinearni RPG, već nešto potpuno suprotno. Osnovni kvalitet Dark Messiaha leži u kontrastnoj fokusiranosti i planskom sužavanju opcija dostupnih igraču, uz isti intenzitet kvaliteta, koncentrisan poput sirupa u flašu mnogo manje zapremine. No, etiketirati igru ekvivalentom prideva „prizemno” bilo bi kardinalna greška jer igra totalno iskorišćava sopstvene limite, bacajući potpuni akcenat na borbu i polirajući je do teoretski maksimalno atraktivnih granica.

Da sažmemo tezu: Dark Messiah of Might & Magic je 3D akciona igra koja se sastoji od fiksnog broja misija sa polunelinearnom strukturom, totalno fokusirana na izvanredno rešenu borbu i proizvoljni razvoj vašeg lika kroz kanalisanje iskustvenih poena koje stičete rešavanjem questova. Rađena u koprodukciji između Arkane Studiosa (odgovornih za Arx Fatalis) i Ubi Softa, igra ima sve atribute uspešne i bogate implementacije jedne legendarne licence. Zli jezici bi rekli da ovako potpun stav nije moguće izvući iz demo verzije koja nudi celih 15 minuta akcije (i sa druge strane zaprema 1,5 GB downloada), ali višesatno eksperimentisanje sa alokacijom iskustvenih poena i „obrtanjem” dva mini-nivoa sa potpuno drugačijim avatarima više je nego dovoljno za formiranje jasne slike.

S obzirom na to da je igra bazirana na modifikovanoj verziji Half-Life 2 enginea, ogroman akcenat u borbi i generalnoj akciji bačen je na implementaciju fizike kakvu do sada još niste imali prilike da iskusite. Osnovni element borbe (napad levim dugmetom miša; blokada desnim...) dopunjen je svojevrsnom „enterijerskom nelinearnošću” čiji su dometi ograničeni jedino vašom maštom. Its all about fizika, inercija i „momentum”... Protivnike (gobline i orke u demou) možete ubiti tako što ćete ih šutnuti sa litice, baciti im bure, kutiju ili nešto slično na glavu (pa ih šutnuti na zid sa šiljcima), oboriti na zemlju snažnim udarcem i dokusuriti ih finish potezom dok su omamljeni; možete im se prišunjati s leđa i (ukoliko koristite noževe) stealth-likvidirati jednim potezom; možete iskoristiti mnogobrojne terenske zamke u koje ih možete navući (preseći konopac koji drži platformu koja će im potom pasti na glavu)... Ukoliko experience poene investirate u osobine za blisku borbu, možete steći sposobnost da ih razoružate dok su „stunovani” (udarcem noge, lansiranjem objekta u lice...); ukoliko posegnete za magijom, imaćete priliku da ih smrzavate, smanjujete (i zgazite); moći ćete da ledite pod koji će uzrokovati da padnu kad počnu da vas jure i praviti komboe tipa „zaledim pod, bežim u suprotnom pravcu, uzimam sanduk sa tla i bacam ga ka neprijatelju koji trči preko leda, koji se oklizne i nabode na šiljke...”. Možete koristiti telekinezu i gađati ih svime što vidite u bliskom okruženju. A tu je i koloplet osobina za daljinsku borbu lukom i strelom koji takođe nudi obilje opcija... Najlepše od svega je što vam igra dozvoljava da sve osobine različitih klasa kombinujete potpuno proizvoljno, kreirajući lik koji je potpuno unikatan.

Veštačka inteligencija protivnika takođe zaslužuje aplauz. Gotovo uvek će se truditi da vas opkole i seckaju sa više strana, koristeći svoje specijalne udarce kao protivtežu vašima (orci, na primer, mogu da vas uhvate „za gušu” i lansiraju preko sobe pa potom pumpaju dok bespomoćno ležite na zemlji). Njihov grafički prikaz i detaljnost facijalnih i telesnih tekstura, savršena skeletalna animacija, uzdasi i mumlanje drastično doprinose ukupnom feelingu borbi: u većini situacija ćete se zaista osećati kao da vas neko bespoštedno i nemilosrdno bije! Jedva čekamo kompletnu verziju i uživanje u makljaži sa ostalim monstrumima iz M&M franšize.

Kompletna verzija igre se očekuje krajem septembra/početkom oktobra. Nema nikakve sumnje da će Dark Messiah of Might & Magic snažno odjeknuti kada konačno stigne na tržište i steći status megahita praznične sezone.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Call of Juarez
Faces of War
Sword of the Stars
GTR 2
War Front: Turning Point
Dark Messiah of Might & Magic
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera