INTERNET<>
122006<><>

Još malo o Internetu u Srbiji

Kanal za komunikaciju

„Kako i za šta domaći novinari koriste Internet?”

U redakciji Internetu pristupam posredstvom...
Ovako je naslovljena anketa koju je za potrebe predavanja pod nazivom „Kako Internet može da vam pomogne da unapredite komunikaciju sa novinarima?” sproveo i obradio Miloje Sekulić, glavni i odgovorni urednik „E-magazina”. Anketa je sprovedena od 15. do 25. avgusta 2006. godine na uzorku od 50 novinara i urednika iz preko 40 različitih medijskih kuća i redakcija: zastupljeni su „BC bilten”, „Biznis i finansije”, BETA, „Brand”, „COM”, „Cosmopolitan”, „Danas”, „Digital!”, „E-magazin”, „ELLE” magazin, „Ekonomist” magazin, „Glas javnosti”, „Grand revija”, „IITV”, „IT market”, ja.buka, „Kurir”, „Lisa”, magazin „JOLIE”, „Maxim”, „Mikro – PC World”, „Mobilni magazin”, Nadlanu.com, „NIN”, „PC Magazin”, „PC Press”, Politika, „Pregled”, „Prosvetni pregled”, Radio BG 1, RTV B92, „Sindikalni puls”, „Tabloid”, Tanjug, TV Com, TV Politika, TV Novi Sad, „Večernje novosti”, „VIVA”, „Vreme”. U anketi su učestvovali i novinari časopisa „Svet kompjutera”.

Pozicija u redakciji: 
Gospodina Sekulića je na ideju o anketi navelo gotovo poslovično nerazumevanje između agencija koje se bave PR zastupništvom i novinara. Nije u pitanju samo kvalitet informacija koje se razmenjuju – tu je i pitanje samog protoka informacija. „U PR krugovima se često postavlja pitanje o zastupljenosti i korišćenju Interneta među novinarima pa sam se nadao da će objavljivanje rezultata ove ankete podstaći osobe i agencije koje se bave PR-om da počnu ozbiljnije da tretiraju Internet kao značajan kanal komunikacije sa novinarima, a takođe i da unaprede sopstveno prisustvo na Internetu (koje je generalno nedovoljno i nekvalitetno), više i kvalitetnije koriste mogućnosti Interneta za komunikaciju sa medijima, utiču na prisustvo na Internetu svojih klijenata stvarajući od toga sebi dodatni izvor prihoda, kao i da uče o ovoj oblasti i zapošljavaju osobe koje poznaju osobenosti Internet komunikacije”, rekao je Miloje Sekulić.

Dnevno u proseku koristim Internet...
Anketiranje je vršeno isključivo e-mejlom, dakle u obzir su mogli da uđu samo oni novinari koji koriste Internet. Po informacijama koje su ustupili Veljko Samolov, generalni sekretar Nezavisnog udruženja novinara Srbije, i Snežana Bradić, stručni saradnik za članstvo UNS-a, veliki broj registrovanih novinara je prilikom registracije ostavio e-mail kao jednu od mogućnosti kontakta. Konkretno, taj broj u NUNS-u iznosi 65% registrovanih novinara, dok UNS tek od ove godine u bazu podataka unosi e-mail adrese članova, tako da tačan procenat nije utvrđen. Indikativan odgovor na pitanje iz naslova „Kako i za šta domaći novinari koriste Internet?” doveo je do rezultata ankete koje možete videti iz priloženih grafikona. Pojedini rezultati takođe oslikavaju stanje našeg Interneta u poslovnim krugovima.

Kome je šta potrebno?

Kod kuće Internetu pristupam putem... 
Interesantno je da je 100% anketiranih navelo da im odgovara kada PR agencije mejlom dostavljaju materijale, kao i da bi one mnogo više trebalo da pomažu svojim klijentima da se bolje predstave na Internetu i da ga koriste za komunikaciju sa medijima. Takođe, 98% novinara izjavilo je da obavezno potraže Web sajt organizacije ili kompanije o kojoj pišu, dok je 86% nezadovoljno informacijama koje su domaće kompanije o sebi postavile na Internet. „Na kompanijskim sajtovima nedostaju korisne informacije za širu javnost o trendovima u delatnosti kojom se kompanije bave, što bi sigurno doprinelo imidžu kompanije kao dobrog poznavaoca poslovnih kretanja na tržištu i navelo novinare ne samo da češće posećuju kompanijski sajt već i da ga navode kao relevantan izvor informacija”, navela je Zorica Žarković, urednik izdanja „Biznis i finansije”.

Na kompanijskim Web sajtovima nedostaju...
Vjekoslav Cerovina, direktor, glavni i odgovorni urednik magazina „Brand” izneo je zapažanje da „Ako pogledamo da i neke vodeće marketing agencije koje se ’bave komunikacijama’ nemaju na registrovanim adresama ni svoj logotip sa kontaktom... sve je jasno!” Ukratko, novinarima i te kako smeta činjenica da se PR-ovi i dalje oslanjaju na stara sredstva komunikacije (faks i telefon) kada informišu novinare o dešavanjima, što zapravo može dodatno da oteža komunikaciju među njima. Takođe je pod znakom pitanja i profesionalnost u pristupu, s obzirom na to da PR-ovi često ne shvataju potrebe novinara i svoj posao brkaju sa marketinškom kampanjom – dok više od 90% novinara samo želi ažurne podatke i materijale koje bi mogli da citiraju.

Internet u poslu koristim za... 
S druge strane, neprofesionalnost novinara takođe može da bude nepremostiva prepreka za pružanje tačnih informacija javnosti. Novinarka jedne agencije je tokom anketiranja navela da koristi Internet sa rezervom pošto joj se više puta dešavalo da preuzme neki podatak za koji se ispostavilo da je netačan?! To ne bi smelo da ima veze – 98% novinara je izjavilo da proverava podatke do kojih dođe preko Interneta jer je obaveza svakog novinara da navod bilo kog tipa uvek proveri, pogleda ga iz drugog ugla ili potraži originalan izvor, a ako je to nemoguće, makar navede link na Internetu odakle je on dobijen! Ni na jedan drugi način informacija sa Neta ne bi smela da se smatra verodostojnom.

Najave događaja volim da dobijam...
Anketa koju smo dobili ljubaznošću g. Sekulića prezentovana je na IT seminaru koji je 16–17. oktobra održan u Nišu (www.itseminar.org). U pitanju je bio seminar pod nazivom „Savremene Web tehnologije” u organizaciji studentske organizacije EESTEC na kojem su predstavljeni stručni radovi iz oblasti Internet marketinga i brendinga, Web interfejs dizajna, logo dizajna, eLearninga, predstavljena su gotova e-biznis rešenja, kao i startup kompanije u Srbiji. „Profesionalno kao novinar Internet scenu u našoj zemlji pratim poslednjih šest godina. Za sve to vreme nisam prisustvovao skupu na kojem se generalno o Internetu i o njegovoj poslovnoj primeni, kao i o pojedinim novim fenomenima (Web 2.0, Star Up) govorilo više i bolje. I odziv je bio iznad mojih očekivanja jer je prvog dana predavanjima koja su trajala do kasnog popodneva prisustvovalo u proseku 300 slušalaca dok ih je drugog dana bilo oko 250”, rekao je Miloje Sekulić. „Poseban pečat skupu dali su posetoci koji su došli iz drugih gradova, a aktivni su članovi Internet forumâwww.devprotalk.com i www.elitesecurity.org. Bilo je lepo gledati kako se uglavnom prvi put sreću u realnom svetu, mada veoma intenzivno druguju u virtuelnom svetu. To je pravi primer toga da Internet nije sredstvo otuđenja nego komunikacioni kanal koji okuplja ljude sličnih interesovanja.”

Iris MILJKOVIĆ

 
.rs
Još malo o Internetu u Srbiji
Šta mislite o ovom tekstu?
Komercijalna strana Weba
Web logovi
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera