Extreme Condition DirectX 9 & Direct X10 demo Posle sasvim solidnog uspeha na Xboxu 360, Capcom ubrzano finalizira rad na PC verziji Lost Planeta. Šestomesečni razmak između pojave „premium” konzolnog naslova i njegove premijere na PC-ju prijatna je novost za svakog ko je očekivao jednogodišnji ili duži „downtime” koji je odavno postali standard u multiplatformskoj tranziciji. Ovom „spidu” su pre svih kumovali Microsoft i nVidia, dajući finansijski i tehnički boost Capcomu zarad propagiranja sopstvenih proizvoda/tehnologija za koje tržište do sada nije pokazalo radikalno interesovanje. Lost Planet: Extreme Condition je prva PC igra koja pored klasične, DirectX9 verzije za korisnike Windowsa XP i prethodne generacije grafičkih adaptera donosi i varijantu za DirectX10 i Windows Vistu (nVidia grafika serije 8xxx se u ovoj jednačini takođe podrazumeva). U tu svrhu, Capcom je ovih dana izbacio dve zasebne demo verzije igre, koje će vam efikasno demonstrirati najbolje i najgore strane prvih mačića u „NextGen” gejmingu na PC platformi.Da krenemo od najgorih... Obe demo verzije izuzetno su bagovite i veoma osetljive na verziju DirectX-a i video drajvera na vašem računaru. DirectX9 verzija, recimo, odbija da proradi ukoliko na mašini nemate instaliran DirectX9c iz aprila 2007. godine (možete ga skinuti sa www.softpedia.com/progDownload/DirectX-9.0c-Redistributable-Download-3545.html#download_locations). Kada konačno uspete da pokrenete ovu verziju, možete očekivati nasumično izletanje u Windows ili BSOD u nepravilnim vremenskim razmacima, za šta je lek instalacija neke od beta verzija ForceWare paketa, koje možete naći na www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.html (aktuelni oficijalni drajveri 93.71 rade dobro samo u seriji 7xxx). Direct X10 verzija još je mušičavija po pitanju kombinacije verzije video drajvera i grafičke karte, a da ne govorimo o problemima koje smo imali pri pokušaju da „kepčerujemo” skrinove iz igre koristeći programe koji nisu sertifikovani za Vistu... Dalje, ukoliko nemate procesor koji podržava SSE2 set instrukcija (Athlon XP, na primer), na Lost Planet možete slobodno da zaboravite. Uglavnom, ukoliko uspete da se iskobeljate iz svega ovog i naterate demoe da bez ispada rade duže od pola sata, smatrajte da ste imali sreće. Nismo sigurni kako će ovaj košmar pomoći Capcomu pri propagiranju PC verzije igre i kakvu poruku ovim šalju svojim potencijalnim kupcima: ne zaboravimo, Lost Planet: Extreme Condition bila je jedna od retkih igara koja je posedovala bagove u verziji za Xbox360 (greška pri auto saveu za koju je bio lek manuelni clear keša na HDD-u). Možda su mislili da je dovoljno to što su u igru ubacili podršku za miš, na šta ostali japanski developeri reaguju potezanjem vakizašija u pravcu grkljana drskih bednika koji ne poseduju gejmped... Ako sve probleme tehničke prirode uspešno prevaziđete, ostaje samo da uživate u demonstraciji prvog pravog „NextGen” naslova na PC platformi. DirectX9 verzija igre izgleda gotovo identično onoj za Xbox 360, ali poseduje mnogo oštrije teksture, uz motion blur koji deluje efektnije zbog distance sa koje ćete igrati igru (50 cm vs. 3 metra, približno). DirectX10 verzija, sa detaljima setovanim na maksimum naprosto izuva iz cipela: nismo sigurni da li je to posledica srazmerno jače mašine opremljene C2D procesorom i 8800GTS-om na kojoj smo testirali Dx10 demo, ali u svakom slučaju – treba videti da bi se u to poverovalo. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |