Fallout 3: Van Buren pre-alpha technical demo |
Šta bi bilo kad bi bilo... Saga o Falloutu 3 imala je prilično depresivan ton tokom nekoliko proteklih godina. Propast firmi Interplay i Black Isle Studios, obustavljanje rada na Trojci, neizvesan status licence, sudski sporovi i whatnot bacali su ogromnu senku na eventualnu budućnost franšize. A onda je gromko odjeknula vest da je Bethesda uspela da otkupi licencu u celosti, ostavljajući restlovima kompanije Interplay jedino opciju za neki budući MMORPG. Moćni i dobrostojeći developer Elder Scrolls igara, čini nam se, najbolji je mogući dom za našu beloved franšizu. Rad na njihovoj verziji Fallouta 3 počeo je pre gotovo dve godine, a sve eventualne informacije držane su u strogoj tajnosti. Nedavno je puštena prva „buva” u vidu concept arta i nekoliko šturih informacija o gameplayu, uz obećanje sveže doze detalja (uz gameplay trailer) koji bi trebalo da se pojavi petog juna ove godine. Za sada možemo samo da spekulišemo na šta će igra da liči, mada informacija o njenom budućem multiplatformskom statusu sugeriše da će po svoj prilici biti urađena u formi Obliviona (ponavljamo, ovo je samo naš „gut feeling”). Nikakvih informacija o karakteru borbe (potezna ili real-time) kao najbitnijem detalju gameplay mehanike zasad nema, mada je nekoliko fanovskih peticija izričito zahtevalo „košer” pristup celoj stvari i nemenjanje koncepta koji je obeležio i definisao prva dva oficijelna nastavka (ne računajući Fallout Tactic i Brotherhood of Steel, konzolnu verziju Fallouta).Uporedo sa puštanjem gore pomenute buve, grupa fanova okupljena oko sajta No Mutants Allowed (www.nma-fallout.com) uspela je da se dokopa prealfa verzije Fallouta 3, koja se pod kodnim imenom Van Buren razvijala pod okriljem Interplaya. Rad na ovoj verziji odavno je obustavljen, tako da ovaj delić koda može da ima samo sentimentalnu vrednost. Van Buren pre-alpha tech demo dolazi kao arhiva od 250 MB koju ćete prosto raspakovati u proizvoljan direktorijum na HDD-u i kojoj nikakva instalacija nije potrebna. Demo sadrži poslednji segment tutorijala, koji je trebalo da bude deo finalne verzije igre i koji je smešten na sam početak nuklearnog rata što je od naše planete napravio pustoš. Prema tutorijalu, cilj je da se uz pomoć Armstronga kroz razrušeni gradić probijete do skloništa, izbegavajući ili boreći se za grupicama „communist insurgentsa”. U skloništu vas čeka mini-kvest vezan za popravljanje generatora i startovanje sistema za održavanje života, i tu je kraj... Desetak minuta zabave i ilustracija nečega što nikada neće ugledati svetlo dana. Početni ekran za kreaciju lika dosledno sledi sve postulate sistema S.P.E.C.I.A.L., sa dodatkom opcija za detaljno podešavanje izgleda lika (pol, građa, boja i tip kose, eventualno brada i brkovi...). Rana verzija 3D endžina omogućavala je proizvoljnu rotaciju kamere i naprednu animaciju likova, mada je poslednja karakteristika samo načeta. Borba je koncipirana kao real-time angažman, mada se u interfejsu vide naznake opcionog poteznog režima. Van Buren je prilično nestabilan, grafički nedorađen i setovan da radi u fiksnoj rezoluciji (800 x 600). Ako od ovoga očekujete neko spektakularno iznenađenje, bojim se da ćete doživeti blago razočaranje. Ali ako ovo shvatite samo kao fragment prošlosti koji predstavlja uvod u bolju budućnost, onda ste na konju. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |