PRVI UTISCI<>
072007<><>

Sword of the New World: Open beta

Da bi jedan MMORPG uspeo u životu i stekao nezanemarljivu legiju fanova, uopšte nije potrebno da uspešno ili poluuspešno oponaša World of Warcraft. Granado Espada, korejski MMO koji su kreirali autori Ragnarok Onlinea, prošle godine u matičnoj zemlji proglašen je za broj 1 u pogledu inovacija i generalnog kvaliteta: igra koja manje-više raskida sa dobrim delom etabliranih konvencija i koja uopšte ne pokušava da kapitalizuje oprobane žanrovske postulate doživela je nezapamćeni uspeh. Njen meteorski proboj na „multiplayer poluostrvu” podstakao je autore da ga, donekle redizajniranog, ponude i zapadnom tržištu pod nazivom Sword of the New World.

Okruženje i generalna potka SNW-a jeste mitološki frizirano osvajanje Novog sveta u poznom XVII veku. Kao glava avanturistički raspložene porodice, imaćete zadatak da sebe i svoje „rođake” otisnete na prekomorske avanture, steknete fame&fortune i loot koji će vas izdvojiti iz mase igrača. Koncept familije prvi je i osnovni distinktivni elemenat igre: za razliku od sličnih naslova u kojima kontrolišete jednog avatara u jednom trenutku, SNW vam nudi mogućnost za slobodnu kreaciju članova porodice i za istovremeni questing sa tri lika po sopstvenom izboru. Ovim se u potpunosti prevazilazi standardna MMORPG boljka u kojoj ste osuđeni na PUGse (Pick-Up Group) u ranoj fazi igre, kada na serveru još nikoga ne poznajete i kada vam jedan idiot u partiji može pokvariti dan (a koga ste bili prinuđeni da uzmete jer vam je, na primer, trebao tenk ili hiler za quest ili instancu). Iz porodičnog poola u svakom trenutku možete izabrati klase koje vam trebaju za određenu svrhu, čime ovaj problem u potpunosti prevazilazite. Donekle nalik na sistem korišćen u Dungeon Siegeu, Sword of the New World koristi party mehaniku u kojoj kontrolišete jedan lik, dok ostalom dvojicom upravlja AI u skladu sa predefinisanom ulogom koju ste mu zacrtali u odnosu na situaciju, a koji je začuđujuće kompetentan (pogotovo hiler, koji neće „lagovati” i koji neće dopustiti da umrete kao pas jer mu je zazvonio telefon usred pulla). Šta je onda poenta masivnog multiplayera kad igrače zamenjuje AI, pitate se vi. S obzirom na to da igra u kasnijoj fazi nudi i raid instance, kao i mogućnost organizovanja sopstvene frakcije zarad open-world PVP-a, ova „trosistemska” olakšica je zapravo samo korisno sredstvo da bez previše nerviranja stignete u end-game fazu i udružite se sa igračima koji imaju iste ciljeve kao i vi.

Borbeni sistem SNW-a drastično je eksplozivniji i brži u odnosu na generički konkurentski MMORPG. Brzina spawnovanja protivnika i masovni karakter bitaka (čak i u početnim zonama) ima sasvim drugačiji šmek od onog na koji ste navikli. Precizno podešavanje „behavior” modela vaših rođaka u partyju urađeno je kombinacijom „stance” sistema i opreme koju poseduju, a napretkom po nivoima likovi dobijaju sve više opcija u tim kategorijama (što je komplementarno klasičnom sistemu talenata i „specova”). Još jedna zgodna stvar je činjenica da kompletiranjem questova, pored uobičejenih rewarda dobijate i „experience” kartice koje možete iskoristiti za boost nivoa lika po želji. Ovo je veoma korisno ukoliko ste shvatili da vam treba određena klasa koju nemate u familiji: jednostavno ćete kreirati potrebnu, upariti je sa dva lika višeg nivoa i za tili čast je levelovati u skladu sa ostalima.

Igrački interfejs na početku će vam sigurno delovati prilično komplikovano, ali kriva učenja posle nekoliko sati postaće prilično prava linija. SNW je, za razliku od većine dalekoistočnih MMO naslova, pristupačan i relativnim početnicima u žanru (ne baš kao WoW, ali približno). Predivna grafika i bogata produkcija su sledeći element koji ga izdvaja iz sličnih igara sa tog podneblja: dizajn gradova i okruženja Novog sveta zaprepastiće vas bogatstvom detalja i šarolikošću. Jedina stvar koja nam se nije dopala je „fiksnost” vizuelnih elemenata likova koje ste kreirali na početku. Bez obzira na obilje atraktivnih opcija vezanih za kostime, lik prvog i lik stotog nivoa u gameworldu će izgledati isto jer se delovi oklopa jednostavno ne vide (sa izuzetkom oružja i kape). Objašnjenje autora da su u korejskoj varijanti primetili da „svi likovi određenog nivoa imaju tendenciju da izgledaju isto jer nose isti oklop” pomalo je glupo. Izgleda da je Blizzardova lenjost u pogledu dizajna opreme prelazna bolest.

Autori obećavaju da će puna verzija igre biti dostupna u obliku besplatnog downloada, kao i incijalni trial koji će svakome omogućiti da likove razvija do 20. nivoa (od maksimalnih 100) bez plaćanja mesečne pretplate (trial likovi su pored level ograničenja limitirani i nemogućnošću trgovine). Iznos standardne mesečne pretplate biće 8,99 dolara, što je gotovo duplo jeftinije od trenutnog standarda. Niska cena „eksploatacije”, živahno-revolucionarni gameplay koncept i maštovito okruženje koje raskida sa standardnom fantasy šemom snažni su vetar u jedra SNW-a i dobra vest za svakog ko želi da proba MMORPG koji fura svoj fazon bez obaziranja na customer safe dinosauruse koji liče kao jaje jajetu. Adresa: www.swordofthenewworld.com

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Sword of the New World: Open beta
Šta mislite o ovom tekstu?
Overlord
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera