It’s good to be bad, or smth, bio je pionirski slogan igre koja je preokrenula generalnu percepciju da glavni junak igre mora da bude pozitivan. Zaostavština Dungeon Keepera nije stekla dominantno uporište tokom godina, a procenat igara koje razbijaju kodiranu šemu moralnog prefiksa protagoniste ostao je relativno minoran. Autori Overlorda u ovome su videli opening, koji su iskoristili za simpatičan žanrovski ogled koji kombinuje akciju i strategiju u formi veoma sličnoj jednom drugom PC naslovu koji je pri eksperimentisanju zaronio preduboko. Iako je Overlord duhovni naslednik Dungeon Keepera, kompletnu akcionu mehaniku doslovno je iskopirao od Sacrificea, dodajući malo unikatnih elemenata koji bi trebalo da ga na evolucionoj lestvici uzdignu od pomenutih uzora. Bez obzira na gabarit demo verzije (1,1 GB), sadržaj koji će vam ona ponuditi ne izlazi iz okvira jedne tutorijal misije čijim (dvadesetominutnim) igranjem možete saznati samo bazične elemente gameplaya. Potpunost prvog utiska, silom prilika, dopunili smo svlačenjem i analizom mnogobrojnih gameplay trailera koji su kockice neposredno testiranog mozaika složili u smislenu celinu.Glavni junak Overlorda je sveže probuđeni mastermajnd zlih sila, koga iz duboke hibernacije razdrmava ostareli demonski majordomo: njegov prethodnik pao je u borbi sa silama dobra, demonska citadela je uništena i lootovana, okolne teritorije počinju da se oporavljaju od vladavine terora... Novi „overlord” legije ima zadatak da „ispravi pravdu”, pronađe i uništi dotične heroje i ponovo pokori sunčane padine i sela puna radosnog življa. U tome će mu pomoći horde podzemnih kreatura, od kojih su vam u demo verziji dostupni samo goblinoliki ratnici za blisku borbu. Perspektiva trećeg lica iz kojeg posmatrate svog antiheroja i način kontrole nad „minionsima” u najvećoj meri podsećaju na Sacrifice. Levim klikom miša na cilj usmeravate trupe (broj klikova određuje kvantitet snaga koje usmeravate na pojedinačni cilj), desnim klikom ih pozivate nazad (i vraćate u force pool), a istovremenim klikom na oba dugmeta i pomeranjem miša po horizontalnoj osi možete ih preciznije usmeravati između terenskih prepreka. Ukoliko stvari zaguste, sam overlord može se upustiti u bitku korišćenjem sekire (’space’) ili magija (’E’), od kojih u demou možete testirati samo vatrenu loptu. Ne znamo kako će se interfejs ponašati u kasnijem toku kampanje, kad umesto jedne budete vodili nekoliko grupa monstruma (i imali više spellova), ali već sada možemo da tvrdimo da je igranje gamepadom neuporedivo prirodnije. Igra se razvija i za Xbox 360, a ukoliko posedujete konzolu, možete iskoristiti njen kontroler umesto pomalo neudobne kombinacije miša i tastature: s obzirom na to da smo testirali i Xbox 360 demo dostupan na Live Marketplaceu, ovo shvatite ne kao utisak, već kao tvrdnju.Resursi koje ćete koristiti u igri grubo se mogu podeliti na borbene i strateške: eliminacijom neprijatelja dobijate nekakve energetske kugle koje služe kao valuta za prizivanje svežih trupa (sa posebnih summoning lokacija) i koje su ograničene brojem kreatura koje ste uspešno potamanili (ovo podrazumeva potencijalno malu toleranciju na greške u kasnijoj kampanji); zlato koje ostaje posle bitke (i koje ubirete porezom sa porobljenih teritorija) možete koristiti za rekonstrukciju zamka i (navodno) poboljšavanje sposobnosti vašeg lika (ovo nije dostupno u demou). RPG element koji možete iskusiti u tutorijalu svodi se na opciono tamanjenje nevinih NPC-a (seljani iz Sprija koje oslobađate od zlih Hobita) koje vam puni corruption level i podiže dmg koji pravite; ako ih poštedite, moći ćete da ubirete veći porez. Ambivalentni izbori, po rečima autora, biće protkani kroz kompletnu igru, a većinu ćete dobijati kada kompletirate neke od questova koje dobijate od mnogobrojnih NPC-a. Pored bogate grafike, odlične animacije vaših i protivničkih jedinica i kvalitetnog terenskog renderinga, utisak budžetne produkcije igre upotpunjuju i random detalji vezani za ponašanje vaših trupa u toku i posle bitke. Goblini će nasumično sakupljati oružje, opremu i otpatke u borbenim zonama, što može ali ne mora da ima efekat na njihovu borbenu sposobnost (kapa od raspuknute bundeve očigledno nema nikakav efekat, što se ne može reći za hobitsko hladno oružje). Odlične govorne deonice prepune crnog humora atmosferu takođe uzdižu na solidan nivo. PC verzija deluje prilično hardverski zahtevno čak i u mikroborbenim situacijama prisutnim u demou, tako da možemo samo da pretpostavimo kako će izgledati masovne bitke u kompletnoj verziji. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |