![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||||||
Internet fenomeni
Šta nas je „držalo” tokom prošle godine?
Mnoge od internet fenomena predstavljali smo u ovoj rubrici, ali nije loše obnoviti gradivo i prisetiti se o kome smo toliko pričali tokom cele protekle godine. Prvi na listi svakako je Čak Noris! Legendarni „teksaski rendžer” nekoliko godina unazad bio je predmet dosetki i šala mnogih korisnika Interneta. Krajem oktobra 2006. godine Noris je na svom oficijelnom sajtu čak izjavio kako je polaskan tolikom pažnjom, a početkom prošle godine snimio je reklamu za sok Mountain Dew, u kojoj nemilice „kažnjava” dva fiktivna web mastera zbog kreiranja video parodije na njegov lik i delo. Naravno, internet komune oduševile su se činjenicom da „Veliki Čak” ima smisla za Net humor, i reklama je preko YouTubea (www. Grupa OK Go doživela je sličan planetarni uspeh nakon plasiranja spota za pesmu „Here it goes again”, u kome izvode vrlo detaljnu koreografiju na pokretnim trakama. Više od milion ljudi je videlo ovaj spot na Internetu (www. Flash animacija koju prati vrlo zarazna pesma poznata je pod imenom „Loituma Girl” (www. Ne smemo da zaboravimo Nenada Mitića, koji je za diplomski rad pri Višoj elektronskoj školi napravio animirani film „Džet-set”, parodiju na „Grand šou” televizije Pink i u aprilu prošle godine čak šest puta dupke napunio bioskop Doma omladine. Naravno, film se našao na sajtu YouTube (www. Kućni video snimci verovatno su najbrojnija kategorija internet fenomena. Nekada su jeftini snimci kamerom naših svakodnevnih događaja osvajali velike novčane nagrade u TV emisijama, sada svet osvajaju različite šale, simulacije i parodije snimljene web kamerom, kao i lične reakcije i komentari. Jedan od skorijih (i možda najpatetičnijih) jeste video snimak izvesnog Krisa Kokera u kojem, kroz suze, moli svet da ostavi Britni Spirs „na miru” (www. Ako svemu ovome pridružimo Facebook, MySpace, Wikipediju, mnoge blogove i komune, nije teško zaključiti koliko lako se neko (ili nešto) može proslaviti za vrlo kratko vreme, i to isključivo virtuelnom promocijom i onim čuvenim „rekla-kazala”. Znamo da se sada preko ličnog mejla i mesindžera lako prenosi vest o nečemu što se do pre deset godina moglo saznati jedino preko televizije ili štampanih medija, a tu je i YouTube, besplatna video promocija. A svako od tih virtuelnih „čuda” lako može i da nestane kako se i proslavilo, dok druga ostaju popularna ili makar prepoznatljiva sve do danas. Uverite se u to i sami: pcworld. Iris MILJKOVIĆ |
| ||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |