nVidia Fermi prezentacija, hotel „Zira”, Beograd, 21. april Kompanija nVidia organizovala je prvi put u Srbiji konferenciju za novinare. Povod je bio izbacivanje novih Fermi grafičkih kartica GTX 480 (koju smo testirali u prošlom broju) i GTX 470. Prezentaciju je održao Igor Stanek iz nVidije. Za razliku od uobičajenog koncepta gledanja slajdova i dijagrama na kojima se vide performanse grafičkih kartica, snaga novih kartica pokazana je kroz praktične demoe. Ključna reč koja se pominje uz nove Fermi grafičke je teselacija, odnosno povećavanje geometrijske kompleksnosti 3D modela povećavanjem broja trouglova od kojih su sačinjeni. Teselacija je demonstrirana kroz demoe Stone Giant, Hair i Water, a u ovom poslednjem realistična voda prikazivana je pomoću 1,6 milijardi trouglova. Sva tri demoa mogu da se skinu sa Interneta i nisu rezervisani samo za nVidia kartice. Poslednji demo po imenu Grass ne može da se skine sa Interneta. U njemu se u realnom vremenu prikazuje scena u kojoj postoji ogroman broj vlati trave. Ovaj demo je jedan od najvećih stress testova za grafičke kartice.Zatim, prikazana su dva demoa za koje je potrebno imati Fermi grafičku karticu. Prvi je Supersonic Sled, koji ne koristi samo teselaciju već i PhysX. Drugi je Design Garage, koji možda ne izgleda toliko impresivno, ali u njemu se demonstrira raytracing. Naime, 3D scene se u igrama dobijaju rasterizacijom. Raytracing se koristi za dobijanje visokorealistične 3D slike, ali taj proces veoma dugo traje (u pitanju su sati, a do pre koju godinu i dani). U Design Garageu se koristi hibridni endžin, odnosno glavna 3D slika dobija se rasterizacijom, a zatim se detalji (poput refleksije stakla) dobijaju raytracingom. Zahvaljujući tome, GTX 480 uspeva da izvuče oko 8 fps. Snaga novih kartica demonstrirana je i kroz igre. Metro 2033 je trenutno najzahtevnija igra jer su u nju ubačene skoro sve nove tehnologije, tako da u maksimalnim podešavanjima GTX 480 uspeva da izvuče 30 fps, što je minimum potreban za igru, dok je na bilo kojoj drugoj kartici Metro 2033 neigriv u tim podešavanjima. Prikazan je i Just Cause 2, u kojem su autori upotrebili Cudu za simulaciju vode. Nije korišćena teselacija, jer bi njom bila dobijena potrebna geometrija, ali ne i refleksija. Pored prikazanih demoa, prisutni su mogli i lično da isprobaju testove ili igre na nekoliko sklopljenih mašina sa Fermi grafičkim karticama, a bio je izložen i sistem 3D Vision Surround koji se sastoji od tri monitora koja prikazuju 3D sliku. Ivan ČABRILO | | 



|