![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||
Nova Pravila SEM Optimizacije (1)
Radikalno drugačiji
Oko Caffeinea se poslednjih meseci podigla velika prašina. I to s pravom, rekli bismo, imajući u vidu to da se radi, kako će se ispostaviti, o najvećoj promeni od pojave servisa Google, ne samo sa stanovišta tehničke implementacije i „finog podešavanja” algoritma, kako to pokušavaju da predstave Googleovi zvaničnici. Radi se zapravo o suštinskoj promeni pristupa kako u indeksiranju tako i prikazu rezultata pretrage. Ako imamo u vidu to da je Kats tom prilikom potvrdio da je Caffeine zvanično zaživeo od 1. aprila na svim evropskim data centrima (pod uslovom da se ne radi o prvoaprilskoj šali), za nas s ove strane „velike bare” postaje sve interesantniji odgovor na pitanje šta to praktično znači sa stanovišta pretrage/korisnika, kao i internet optimizacije/biznisa.
Pogledajmo onda šta je to Met Kats zapravo obelodanio. Više od 200 signala za algoritam Zaista je neuobičajeno to da Google javno objavi tako delikatan podatak kao što je broj različitih inputa (signala) koje indeksacioni algoritam koristi za rangiranje stranica. Sa stanovišta internet marketinga, ovaj podatak govori o tome koji broj kriterijuma (on-page i off-page) treba imati u vidu i u odnosu na njih vršiti internu i eksternu optimizaciju.
Napravićemo zato mali case study i kao primer uzeti domen koji u sebi ovaploćuje mnoge indikatore buduće Google strategije: www. Ako zavirimo u analitiku, uočićemo zaista iznenađujuće podatke koji se vremenski podudaraju sa periodom pojave i testiranja Caffeinea.
Direktan saobraćaj od 72 odsto je vrednost koja će svakog upućenog SEO analitičara nedvosmisleno navesti na sledeći zaključak: ili je servis Analytics „razbijen” od strane hakera, ili Google vrši neko veliko testiranje na svojim bazama. Najlakši način da se sakriju tragovi takve „prljave rabote” jeste da se smeste u sivu zonu direktnog saobraćaja. Šta se dešava sa druga dva indikatora? Vidimo da je u tom periodu znatno skočio dolazni saobraćaj sa referentnih sajtova, i to sa 10 odsto na čak 25 odsto udela u ukupnom broju poseta. Ako zavirimo dublje u analitiku, videćemo da se većina tog preusmerenog saobraćaja (referring traffic) odnosi na posete sa servisa Twitter i na domene koji su na ovaj ili onaj način vezani za društvene medije(!?).
Integracija Social Media repozitorijuma Apsolutna masa dolaznog saobraćaja na domenu makeliterature.com usmerena je ka jednoj stranici: /twihaiku/twitter-poetry. Zapravo, radi se o svojevrsnom poddomenu, alter-egu domena twithiku. Da bismo preciznije definisali te signale i stavili ih u kontekst tradicionalnih kriterijuma kojima Google daje prednost kod indeksiranja stranica, pogledaćemo Competition matricu napravljenu pomoću profesionalnog SEO alata Market Samurai.
Sledeći dobru SEO tradiciju, validnu uz manje izmene od samih početaka SE optimizacije, lako ćemo uočiti da su parametri kao što su Domain Age (DA), Google Page Rank (PR), Back Links to Domain (BLD) veoma značajni za SERP poziciju. Štaviše, ponovljenim testiranjem za više domena i više različitih ključnih reči doći ćemo do iznenađujućeg zaključka da su upravo ovi parametri oni kojima Caffeine sada veruje mnogo više nego onima koji su bili važni pre njegove implementacije. Tako ćemo brzo uočiti zakonomernost da listinzi na prvim stranicama rezultata Google pretraga po pravilu imaju visoke vrednosti tih parametara, čak i kada su totalno on-page neoptimizovani (na primer, sa većim brojem H1 tagova na stranici, bez formatiranih title ili description tagova, bez odgovarajuće saturacije ključne reči u svim SEO elementima od title taga do content paragrafa i tako dalje).
Sve ukazuje na to da je Google Caffeinom u stvari u velikoj meri stavio akcenat na autoritet samog domena na kom je stranica hostovana, kao i na autoritet mreže dolaznih linkova, pre nego na elemente on-page optimizacije i broj dolaznih linkova na samu stranicu. Ovim smo znatno suzili našu listu VIP signala i time sebi u velikoj meri uštedeli vreme pri optimizaciji, lišavajući se potrebe za nepotrebnim fokusiranjem na čitav niz tradicionalnih parametara u korist samo nekoliko onih koji su postali prioritetni za Google. Ovim je dodatan akcenat stavljen na ispitivanje tržišta, jer imamo čitave niše gde je postavljen novi poredak stvari i gde, realno, zbog autoriteta konkurencije možda ne bi trebalo ni počinjati neki poslovni poduhvat. Suprotno tome, u nekim drugim nišama otvara se izuzetna šansa, jer je konkurencija izmešana i sajtovi koji su prioritet bacali na dolazne linkove i on-page optimizaciju sada gube na rejtingu u odnosu na one koji su u stanju da obezbede, pre svega, autoritet. I, naravno, još neke tajne sastojke, o kojima ćemo govoriti u nastavku.
Iz tih razloga mi ćemo našu analizu u sledećem nastavku usmeriti upravo na ovaj novi aspekt indeksacionog algoritma Caffeine. Predstavićemo Ultimate Search kao novi/stari koncept koji je dugo najavljivan od strane Googlea, a koji je, kako ćemo videti, prvi put implementiran upravo sa instalacijom Caffeinea. Dušan KNEŽEVIĆ |
| |||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |