![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Zaštita iz „oblaka”
Njihov proizvod pod imenom Cloud Office Protection (skraćeno PCOP), koji smo mi imali prilike da testiramo, predviđen je za srednja i mala preduzeća, mada se može koristiti i u velikim preduzećima, državnim, obrazovnim i zdravstvenim institucijama, kao i u industriji. Radi se o SaaS rešenju (Software as a Service) predviđenom za sve vrste računara (radne stanice i serveri) koje pokreće Windows. Ovaj proizvod odlikuje se proaktivnom anti-malware zaštitom, povezanom sa sistemom kolektivne inteligencije ove kompanije, web konzolom, koja ujedno služi i za upravljanje podešavanjima i održavanje klijenata, Firewall zaštitom, dobrom statistikom i informacijama o statusu zaštite u mreži, kao i sa klijentom koji troši malo računarskih resursa.
Osnovni jezik web konzole je engleski, ali se na prijavnoj stranici može odabrati i jedan od prevoda (nemački, španski, francuski, italijanski, portugalski, ruski, švedski, japanski i kineski). Po prijavi, na naslovnoj strani imamo pristup informacijama o statusu licenci, anti-malware zaštite, kao i o obaveštenjima, listi zakazanih skeniranja i listi detekcija. Status anti-malware zaštite daje nam grafikone o detekciji po tipu malwarea (Virus, Spyware/Adware, Dialer, Joke, Hack Tool...) ili po izvoru (File System, e-pošta, korišćenjem Interneta, IM ili Firewall), dok nam lista detekcija daje detaljnije informacije (računar, grupa, ime malwarea, tip, broj zaraženih fajlova, akcija koja je primenjena, datum i vreme), koje možemo izvesti u XLS ili CSV fajl.
Preko konzole za distribuciju klijenata može se raditi instalacija i deinstalacija klijenata na radnim stanicama i serverima. Obe funkcije mogu se izvršiti preko domena, imena računara ili preko IP adrese. U oba slučaja definiše se grupa i unose se korisničko ime i lozinka za pristup računaru, s tom razlikom što se u prvom slučaju koriste podaci domena, a u drugom podaci o IP adresi ili imenu računara (NETBIOS). U klijentskom programu od opcija imamo samo one koje bi i trebalo da budu dostupne krajnjem korisniku – brzi sken, potpun sken, Firewall status i Update. Pored već pomenutih dobrih osobina klijentskog softvera, pomenuli bismo i to da ovaj klijent koristi najmanji procenat resursa raspoloživ u trenutku updatea zahvaljujući sistemu koji prvo proverava koji klijent iz lokalne mreže ima najnoviji update kod sebe, pa tek ako nijedan nema, onda se obraća serveru preko Interneta. To u velikoj meri štedi propusni opseg u mrežama sa mnogo računara. Ovo rešenje nam se svidelo zbog mogućnosti brze implementacije, lakog upravljanje preko web konzole bilo kad i bilo gde, a posebno zato što je to kompletno rešenje koje nema potrebe za dedicated Deployment i Update serverima u mreži. To znatno smanjuje početna ulaganja u servere, a dugoročno i u održavanje. Takođe, mali zahtevi za sistemskim resursima na radnim stanicama smanjuju i troškove održavanja radnih stanica. Ukratko – lagano, sigurno, jednostavno i potpuno rešenje. Petar LONČAREVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |