![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Vektorsko animiranje
Zamišljen je kao alat za male timove i pojedince, koji može da omogući vrhunski kvalitet animacija, uz uštedu vremena i sredstava. Kvalitet je, naravno, kategorija koja najvećim delom zavisi od umetnika, ali ima i tehničku stranu. U ovom slučaju, zahtevi te druge strane zadovoljavaju se vektorskom grafikom, što znači da sve nacrtano u ovom programu nije vezano za rezoluciju i može se skalirati u nedogled, bez gubitaka. Pored toga, Synfig može da barata i rasterskom grafikom. Još jedna ideja koja prati ovaj program je eliminacija frame-by-frame animacije. Umesto toga, ona je zasnovana na tweening principima i key frejmovima, što znači da je potrebno nacrtati i postaviti ključne frejmove, a program će proračunati i popuniti sve između. Interfejs programa može nekim korisnicima izgledati pomalo neobično, jer nije sve objedinjeno pod jednim prozorom, već je organizovano sa više nezavisnih. Tako imamo izdvojen prozorčić sa alatima, zatim prozor Canvas, na desnoj strani su Navigator, informacije o objektima, opcije selektovanog alata, palete i lejeri, dok u dnu leži prozor sa parametrima objekta, ključnim frejmovima i editor za krive (Curve Editor) i metapodatke. Prozor sa alatima podeljen je na tri dela. U prvom su dugmići za standardne operacije sa fajlovima (New, Open, Save...), u drugom su alati za kreiranje i manipulaciju objektima, kojih ima dovoljno da pokriju sve potrebe prilikom crtanja i animacije. Posebno nam se svideo alat BLine, koji crta Bezier krivu, ali su čvorovi i „ručice” vrlo uočljivi, lako se kontrolišu i mogu se editovati i kada kriva nije završena. U trećem delu se nalaze standardna podešavanja za nove objekte (boja, debljina linije i slično). Canvas Window je mesto gde se provodi najviše vremena, u njemu se crta, animira, prikazan je krajnji rezultat, a tu je i vremenska linija sa dugmićima za reprodukciju animacije. Za razliku od većine drugih programa, Synfig nema klasičnu liniju menija, već im se pristupa desnim klikom na prazan prostor ili klikom na dugmence Caret u levom gornjem uglu. Svaki nacrtani objekat će formirati zaseban layer, kojim se nakon toga može manipulisati na razne načine i koji se može kombinovati sa ostalima kako bi se postigli razni efekti. Iz mnoštva sjajnih mogućnosti izdvojili bismo jednu koja je vrlo interesantna – gradijent koji prati krivu, što otvara zaista mnogo mogućnosti i olakšava posao kod senčenja, na primer. Pošto se sve matematički proračunava i može znatno zaposliti procesor, postoji mogućnost da se bar na jednom frontu napravi odušak, pa tako postoje različiti nivoi kvaliteta prikaza u prozoru Canvas, što neće uticati na krajnji rezultat, ali će ubrzati iscrtavanje na ekranu, pa samim tim i rad. Jednom kada je animacija gotova, može se sačuvati u priličnom broju formata, od video fajlova, animiranog GIF-a, do PNG i BMP sekvenci. Miloš MILOŠEVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |