![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||
Outlook.com
Gigant iz Redmonda napokon šalje Hotmail u penziju, ali nije li prekasno? Kada se Hotmail pojavio 1996. godine, bio je to vizionarski proizvod. Ovaj web email servis do danas je skupio više od 350 miliona korisnika, ali je odavno prestao da bude „hot”. Od kada se Gmail pojavio, sve je manje onih koji ga aktivno koriste za komunikaciju, pa se u nekim krugovima čak i zbijaju šale na račun Hotmail korisnika (emailintervention.
Microsoft je, uprkos želji da bude dominantan na novim, uzbudljivim tech tržištima, bio uglavnom neuspešan u vraćanju stare slave, jer je kompanija najčešće jurila za inovacijama, dok ih je retko sama stvarala. Međutim, za redmondskog giganta dolaze uzbudljiva vremena, a deo te nove, svežije priče je i nedavno predstavljeni besplatni email servis u oblaku Outlook.com, koji je ujedno poslao Hotmail u penziju. Novi, minimalistički Outlook.com je responsivnog, modernog i sterilnog dizajna, tako da skoro možete da osetite miris dezinfekcionog sredstva kada ga prvi put vidite, kao i osveženje dok ga koristite. Tako je Microsoft konačno raskrstio sa ružnim Hotmailom, koji je za većinu korisnika postao pravi spam centar, ukombinovan sa dosadnim reklamama, mesto gde se ne ulazi bez preke potrebe. Za razliku od Hotmaila, Outlook.com izgleda odlično na desktopu, tabletu i pametnom telefonu i radi megabrzo, a reklame prikazuje samo u tekstualnoj formi, i to ne kontekstualno (što znači da nema automatskog sistema koji „čita” vaše mailove). Dizajniran je tako da akcenat bude na jednostavnosti korišćenja, a vizuelni identitet deli sa ostatkom Windows 8 (doskora Metro) ekosistema, te je ujedno i anticipator temeljnih promena koje se pripremaju i za ostale Microsoftove proizvode (Office 2013, SkyDrive i drugi). U Microsoftu se, dakle, iz petnih žila trude da razmišljaju drugačije – kompanija je nedavno lansirala svoj startap akcelerator Bing Fund, zasad samo za firme registrovane u Americi, a otvara se i za developere kroz svoj Windows 8 i Office 2013 ekosistem. Microsoft drastično menja način razmišljanja i način rada svojih proizvoda kako bi napokon bio u skladu sa vremenom. Međutim, njihov operativni sistem Windows Phone, što je verovatno i najvažnije consumer tržište za ovu kompaniju i njenu dugoročnu strategiju, trenutno drži manje od šest odsto udela svetskog kolača. To znači da su se korisnici već suviše odomaćili sa Androidom (68 odsto) i iOS-om (17 odsto), te da će Microsoftu biti veoma teško da ostvari neki veći uspeh, čak i ako pravi odlične proizvode. Upravo takva sudbina najverovatnije čeka sasvim solidan Outlook.com. Servis je imao više od milion registracija za samo nekoliko sati posle lansiranja. Međutim, uglavnom su to bili gikovi i rani usvajači, ljudi željni testiranja novog proizvoda, kao i oni koji su hteli da osiguraju registraciju svog imena i prezimena ili neki drugi email kakav su uvek želeli da imaju (batman@outlook.com?). Ipak, Microsoft se nada da će sa rastućim tržištem pametnih telefona i tableta, te zahvaljujući proboju internet tehnologija u zemljama u razvoju, što veći deo kolača od „sledećih milijardu” email korisnika otići u njegovom pravcu. Naravno, Microsot ne pokušava da vrati stare ili privuče nove korisnike samo boljim dizajnom. Outlook.com nastoji da uvaži činjenicu da se komunikacija danas ne obavlja samo preko maila, nego u većoj meri putem društvenih mreža. Zato postoji mogućnost da importujete svoje Facebook i Twitter kontakte, a njihove najnovije podeljene sadržaje poput tvitova možete da vidite upravo iz Outlook.coma, naravno ukoliko omogućite ovom servisu da pristupi javnom sadržaju. Takođe, odatle direktno možete da pišete na zidovima svojih prijatelja, da četujete koristeći Facebook, kao i da pristupite Twitteru. Najavljena je i podrška za Skype. Postoje i korisne opcije preuzete iz Hotmaila – filteri su urađeni odlično i laki su za podešavanje, a jednim klikom možete da se odjavite kako ne biste primali neželjene mailove. Outlook.com se trudi da razume koji su mailovi lične i poslovne prirode, a koji su newsletteri i slični sadržaji. Zanimljivo je i to što ovaj novi servis ne prikazuje reklame kada otvorite ličnu korespondenciju. Međutim, kako Microsoft nije izvršio kompletnu tranziciju svojih servisa u pravcu novog Windows 8 vizuelnog identiteta, stari dizajn povremeno „iskače”, u zavisnosti od opcije koju odaberete. Imajući u vidu to koliko je Outlook.com bolji od Hotmaila, možemo samo da zamislimo koliko će kompletno iskustvo korišćenja Microsoftovih servisa biti bolje kada i ostali dođu na red za redizajn. Pre svega, tu mislimo na SkyDrive i Office paket u oblaku. SkyDrive je cloud storage servis koji vam besplatno daje 7 GB prostora za čuvanje i deljenje fajlova. U kombinaciji sa besplatnim Office web aplikacijama (Word, Excel, PowerPoint), Microsoft se nada da bi mogao da parira moćnom servisu Google Drive. Ove web aplikacije, sem pregleda, takođe dopuštaju i kreiranje novih i uređivanje postojećih dokumenata. Ponuđenih 7 GB, u kombinaciji sa nepostojanjem ograničenja veličine attachmenta kada je Outlook.com u pitanju, zaista pružaju mnogo, naročito kada se setimo da Gmail i dan-danas ima granicu 25 MB za veličinu priloženog fajla (mada u web prodavnici postoje aplikacije za Chrome koje rešavaju taj problem). Bez obzira na ove prednosti, mogućnosti Googleovog ekosistema daleko su veće, a koliko će Microsoft uspeti da uradi u narednom periodu, neće zavisiti samo od kompanije, već i od developerske zajednice. Imajući to u vidu, Outlook.com nije nezavisan, već će zaživeti u većoj meri ako i ostali Microsoftovi proizvodi budu dovoljno dobri da privuku korisnike. Ivan VESIĆ |
| ||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |