TEST PLAY<>
031999<><>

Alpha Centauri

Od samog začetka industrije zabavnog softvera igre Sida Mejera bile su benchmark kvaliteta i zabavnosti, nedostižno kvalitetne za konkurenciju, zarazno zanimljive i ljudima kojima igranje na kompjuteru nikada nije padalo na pamet. Stari bard, saosnivač „Microprosea”, koji u svojoj „agendi” ima naslove kao što su Gunship, Silent Service, Railroad Tycoon, Colonization i, naravno, Civilization, već duže vreme vodi svoj „Firaxis Games”, zajedno sa Brajanom Rejnoldsom, ko-autorom Civilizacije I i II, i natenane (neopterećen rokovima, udarnim sezonama i pritiskom upravnog odbora), u digitalni oblik pretače svoje fantazije iz mladosti. I pored toga što je odlaskom iz „Microprosea” izgubio pravo na ime i zaštitni znak Civilizationa, zadržao je talenat, ideje, i moralno pravo da napravi nastavak. I dok se „Microprose” i „Activision” kolju oko dotičnih prava, izdajući svoje varijante kvazi-sledbenika legende, Sid & društvo ne sede skrštenih ruku...

Alpha Centauri je odgovor na pitanje koje nas muči već gotovo deceniju: Šta se, zaboga, desilo sa kolonistima sa broda „Unity”, koje smo na uspešnom kraju Civilizacijskog razvoja uputili na zvezdani sistem u komšiluku?

Za početak, dovoljno je reći da su živi i zdravi. Doduše, malo ugruvani posle sudara sa asteroidom u blizini Chirona, jedine „zemljolike” planete u sistemu Kentaura. Sudar je, sem buđenja iz četrdesetogodišnje hibernacije izazvao i druge posledice, pre svega početak nesuglasica među kolonistima u vezi sudbine i budućnosti misije. U nedostatku dogovora, avanturisti su se podelili na sedam frakcija od kojih je svaka prigrabila po jednu kolonizacionu sondu i pohitala na planetu. Na toj tački dalju kontrolu preuzimate vi...

Početni izbor frakcije, za razliku od kozmetičko-plemenske dileme iz Civilizacije, veoma je značajan. Budući da svaka od njih ima sopstveno viđenje daljeg opstanka i napretka na tuđinskom svetu, kao i lidera karakterističnog profila, poseduje i odgovarajuće osobine (bonuse za neke delatnosti, penale za druge) u skladu sa istim. Morganovi industrijalci, na primer, u trgovini ostvaruju maksimalan profit, Zaharovljevi inženjeri najlakše razvijaju nove tehnologije, a „Survivalisti” pukovnika Santjaga po defaultu imaju jaku policiju i efikasne borbene jedinice... Ako vam se nijednu od njih ne dopada, možete napraviti i sopstvenu (u najboljoj tradiciji Master of Oriona).

Korisnički interfejs je „Mejerovski” skladan, intuitivan za početnike (zbog bogatog tutoriala), dok će starim ljubiteljima Civilizacije 2 biti potrebno samo nekoliko minuta za privikavanje. Uopšte, koncept i srž igre nisu ništa drugo nego sledeći korak u razvoju legende, ispeglane, obogaćene i dopunjene novim mogućnostima i opcijama. Razlike se, kao i uvek, najbolje uočavaju standardnom metodom nabrajanja i komparacije:

1. Diplomatija: Pošto lider svake frakcije ima karakterističan psiho-profil, pristup komunikaciji, interakciji, trgovini, razmeni, savezništvu i ratu nikada nisu isti. Tome dodajte i znatno unapređen sistem evaluacije vašeg karaktera (zavisno od odluka donetih u toku igre ), što odnos sa rivalima dodatno usložnjava i čini veoma, veoma uverljivim. Vaš odnos prema okolini, ekologiji i podanicima takođe utiče na njihovo mišljenje, dok će vas upotreba oružja za masovno uništavanje bez izuzetka staviti na crnu listu kod svih. A onda, zna se, nema trgovine, što je uvod u stagnaciju i propast...

2. Jedinice: Projektujete ih sami! Istina, taj posao možete prepustiti i kompjuteru, ali je samo ovo pravi izazov. U zavisnosti od napretka istraživanja, dobijate nove i bolje elemente (oružje, oklop, šasija, specijalne sposobnosti...), koje do mile volje možete kombinovati jedne sa drugima.

3. Ekologija: Po prispeću na Chiron, od vanzemaljskog života zatičete samo gljive i nekakve psiho-crve (mind worms). Gljive (iskorenićete ih teraformerima) onemogućavaju gradnju naselja i instalacija, dok crvi predstavljaju pravu napast za koloniju u nastanku. Od vašeg stava prema očuvanju okoline, zavisi i frekventnost dotičnih pojava u budućnosti: preterate li sa zagađenjem, dešavaće se prave epidemije gljivičnih naleta na obrađene površine, dok će crvi prosto bujati i stalno kidisati na utvrđene gradove. Globalno zagrevanje (indukovano industrijalizacijom) može podići nivo mora, koje će vam uništiti obalske naseobine; povremene vulkanske erupcije ruiniraće eko-sistem, a solarne oluje ukinuti komunikacije za određeno vreme. Sa napretkom tehnike, raste i broj načina za sanaciju ovih i mnogih drugih eko-katastrofa.

4. Svetska čuda: se ne zovu tako, već se radi o tzv. „Tajnim projektima”. Kao i u Civilizaciji, svaki od nih donosi unikatne novine i prednosti strani koja ga je izgradila (ili osvojila u borbi). Bilo da se radi o „Supercollideru”, koji vam podiže efikasnost labolatorija za 50%, ili „Merchant Echangeu” koji donosi bonuse u trgovini, bićete stalno motivisani da ih jurite i gradite, i tako osvojite potreban „edge” da se zaseni konkurencija.

5. Cilj: Cilj svega je pomalo apstraktan i zove se „Ascend to transcendence”, odnosno, sledeći korak u evoluciji čovečanstva i prevazilažnju materijalnih okvira i telesnih stega! Na vama je da otkrijete ostalo.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Alpha Centauri
Šta mislite o ovom tekstu?
Profitania Deluxe
Robosaurs Versus the Spacebastards
Apache Havoc
Falcon 4.0
Cluedo: Murder at Blackwell Grange
Pinball Arcade
Quest for Glory V: Dragon Fire
King’s Quest 8: Mask Of Eternity
Starcraft: Brood War

PLATFORMA:
Pentium/133 MHz, 16 MB RAM-a

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera