![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Alpha Centauri je odgovor na pitanje koje nas muči već gotovo deceniju: Šta se, zaboga, desilo sa kolonistima sa broda „Unity”, koje smo na uspešnom kraju Civilizacijskog razvoja uputili na zvezdani sistem u komšiluku? Za početak, dovoljno je reći da su živi i zdravi. Doduše, malo ugruvani posle sudara sa asteroidom u blizini Chirona, jedine „zemljolike” planete u sistemu Kentaura. Sudar je, sem buđenja iz četrdesetogodišnje hibernacije izazvao i druge posledice, pre svega početak nesuglasica među kolonistima u vezi sudbine i budućnosti misije. U nedostatku dogovora, avanturisti su se podelili na sedam frakcija od kojih je svaka prigrabila po jednu kolonizacionu sondu i pohitala na planetu. Na toj tački dalju kontrolu preuzimate vi... Početni izbor frakcije, za razliku od kozmetičko-plemenske dileme iz Civilizacije, veoma je značajan. Budući da svaka od njih ima sopstveno viđenje daljeg opstanka i napretka na tuđinskom svetu, kao i lidera karakterističnog profila, poseduje i odgovarajuće osobine (bonuse za neke delatnosti, penale za druge) u skladu sa istim. Morganovi industrijalci, na primer, u trgovini ostvaruju maksimalan profit, Zaharovljevi inženjeri najlakše razvijaju nove tehnologije, a „Survivalisti” pukovnika Santjaga po defaultu imaju jaku policiju i efikasne borbene jedinice... Ako vam se nijednu od njih ne dopada, možete napraviti i sopstvenu (u najboljoj tradiciji Master of Oriona). Korisnički interfejs je „Mejerovski” skladan, intuitivan za početnike (zbog bogatog tutoriala), dok će starim ljubiteljima Civilizacije 2 biti potrebno samo nekoliko minuta za privikavanje. Uopšte, koncept i srž igre nisu ništa drugo nego sledeći korak u razvoju legende, ispeglane, obogaćene i dopunjene novim mogućnostima i opcijama. Razlike se, kao i uvek, najbolje uočavaju standardnom metodom nabrajanja i komparacije: 1. Diplomatija: Pošto lider svake frakcije ima karakterističan psiho-profil, pristup komunikaciji, interakciji, trgovini, razmeni, savezništvu i ratu nikada nisu isti. Tome dodajte i znatno unapređen sistem evaluacije vašeg karaktera (zavisno od odluka donetih u toku igre ), što odnos sa rivalima dodatno usložnjava i čini veoma, veoma uverljivim. Vaš odnos prema okolini, ekologiji i podanicima takođe utiče na njihovo mišljenje, dok će vas upotreba oružja za masovno uništavanje bez izuzetka staviti na crnu listu kod svih. A onda, zna se, nema trgovine, što je uvod u stagnaciju i propast... 2. Jedinice: Projektujete ih sami! Istina, taj posao možete prepustiti i kompjuteru, ali je samo ovo pravi izazov. U zavisnosti od napretka istraživanja, dobijate nove i bolje elemente (oružje, oklop, šasija, specijalne sposobnosti...), koje do mile volje možete kombinovati jedne sa drugima. 3. Ekologija: Po prispeću na Chiron, od vanzemaljskog života zatičete samo gljive i nekakve psiho-crve (mind worms). Gljive (iskorenićete ih teraformerima) onemogućavaju gradnju naselja i instalacija, dok crvi predstavljaju pravu napast za koloniju u nastanku. Od vašeg stava prema očuvanju okoline, zavisi i frekventnost dotičnih pojava u budućnosti: preterate li sa zagađenjem, dešavaće se prave epidemije gljivičnih naleta na obrađene površine, dok će crvi prosto bujati i stalno kidisati na utvrđene gradove. Globalno zagrevanje (indukovano industrijalizacijom) može podići nivo mora, koje će vam uništiti obalske naseobine; povremene vulkanske erupcije ruiniraće eko-sistem, a solarne oluje ukinuti komunikacije za određeno vreme. Sa napretkom tehnike, raste i broj načina za sanaciju ovih i mnogih drugih eko-katastrofa. 4. Svetska čuda: se ne zovu tako, već se radi o tzv. „Tajnim projektima”. Kao i u Civilizaciji, svaki od nih donosi unikatne novine i prednosti strani koja ga je izgradila (ili osvojila u borbi). Bilo da se radi o „Supercollideru”, koji vam podiže efikasnost labolatorija za 50%, ili „Merchant Echangeu” koji donosi bonuse u trgovini, bićete stalno motivisani da ih jurite i gradite, i tako osvojite potreban „edge” da se zaseni konkurencija. 5. Cilj: Cilj svega je pomalo apstraktan i zove se „Ascend to transcendence”, odnosno, sledeći korak u evoluciji čovečanstva i prevazilažnju materijalnih okvira i telesnih stega! Na vama je da otkrijete ostalo. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |