![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Igrač preuzima ulogu rukovodioca jedne od šest kompanija za proizvodnju predmeta, prekopotrebnih Profitancima za lepši i bezbedniji život. Svaka kompanija razlikuje se po vrsti (rasi) stvorenja koje je na čelu firme. Od šest ponuđenih likova svaki poseduje specijalnu osobinu koju primenjuje u poslovanju kompanije. Jedni poseduju znanje za bržu izgradnju zgrada, proizvodnju predmeta, dok drugi imaju dobre odnose sa radnicima ili vladom. Prilikom startovanja igre specijalna osobina se može isključiti, čime su svih šest likova jednakih sposobnosti. Likovi koje nije odabrao igrač, postaju kompjuterski protivnici. U svojoj fabrici možete proizvoditi predmet čija je potražnja na tržištu dovoljna da bi se ostvario profit. Predmeti su najrazličitijih oblika i primena, uz dohovite komantare: kape za zaštitu od stalaktita, tople pidžame, specijalna tečnost za noge, sredstva za čišćenje vazduha i pećina, odela od pene... Da biste počeli proizvodnju nekog predmeta, potrebni su vam sirovi materijali. Tu praktično počinje uzbuđenje i jedan od retkih kvaliteta igre. Sirovi materijali kupuju se na berzi. Berza je urađena u realnom vremenu, tako da će kvalitet, cena i dostupna količina varirati pri svakoj poseti ovog ekrana. Igrač ima ograničeno vreme na ekranu sa berzom, te se važne odluke moraju donositi brzo i mora se misliti unapred. Jedan krug cena sirovina može biti preveliki za ponuđeni kvalitet i količinu, dok drugi krug sledi potpuni paradoks. Sistem berze je zaista odlična simulacija. Zahvaljući tom delu, Profitania dolazi sa neskrivenim pretenzijama da postane najoriginalnija igra u svojoj kategoriji. Kupljene sirovine potrebne za proizvodnju određenog predmeta smeštate u skladište. Skladište za sirovine ima ograničenja, pa je moguća kupovina prevelike količine sirovina i siguran gubitak novca. Naročito treba obratiti pažnju da za svaki proizvod treba nekoliko sirovih materijala. Ako jedna sirovina fali, nema gotovog proizvoda. Kada su sve sirovine skupljene u skladištu, vreme je za proizvodnju u fabrici. Ovde se javlja novi problem - prostor u fabrici takođe je ograničen. Kada ste najzad sakupili potrebne sirovine i proizveli predmet, sledeći korak je tržište. Pre toga, artikli se smeštaju u skladište za gotove proizvode. Ovo skladište predstavlja poslednju stanicu pre izlaska proizvoda na tržište i naravno, ima ograničen prostor! Na tržištu vlada konkurencija (ostalih pet protivnika). Što je vaš predmet jeftiniji i boljeg kvaliteta, imate veće šanse za uspeh i prosperitet. Ovo vas opet vraća na izbor sirovih materijala, vrstu proizvoda, kapacitete zgrada i tako u krug. Protivnici su surovi i sve će učiniti da vašu kompaniju dovedu do bankrota i uklone je sa tržišta. U igri se događaju razne nepogode koje utiču na vaše zgrade ili proizvodnju, nanoseći im određenu štetu. Izlivanje lave, zemljotresi i razni kvarovi u objektima uobičajene su pojave. Problem je što protivnici mogu uticati da se pojave više dešavaju kod vas nego kod njih, dok kao protivmeru koristite isti sistem. Tokom igre javljaće vam se prodavci nekretnina sa ponudama za prodaju zemljišta. Na ovaj način možete proširiti kapacitete svoje proizvodnje. Ovaj korak može biti rizičan, zato što predstavlja veliko ulaganje i rizik. Može se desiti da tržište postane prezasićeno vašim proizvodima, pa uloženi kapital propada. Alternativno rešenje je stalno istraživanje novih proizvoda. Protivnicima je glavni adut za eliminacuju konkurencije novi proizvod visoke cene. Da biste opstali na tržištu morate parirati sopstvenim novim proizvodima i ponekad nadmašiti protivnika. Kada vršite nadgradnju fabrike ili druge građevine morate dobiti adekvatnu dozvolu od vlade. Dozvole se dobijaju tajnim potplaćivanjima (neki od ponuđenih likova imaju specijalnu osobinu za besplatno dobijanje dozvola). Pod troškove tokom proizvodnje ubrajaju se porezi, osiguranje, prihod radnika, moral radnika i najvažnije, reputacija. Porezi se plaćaju vladi za održavanje dozvola za zgrade, odnosno dozvola za rad. Osiguranje vam isplaćuje pozamašnu sumu zbog svake katastrofe koja se dogodi na vašim objektima, pa se ovde može pomalo i varati. Prihod radnika su plate koje im dajete i od njih zavisi produktivnost, odnosno vreme proizvodnje nekog predmeta. Moral radnika povećava se plaćenim odsustvima ili odmorima. Reputacija obuhvata marketing proizvoda i odnos prema radnicima. Koliko je složen u mukotrpan posao menadžerskog gurua, biće vam jasno već posle nekoliko minuta ozbiljnijeg igranja. Grafika je prilično siromašna, posebno za jednu ozbiljnu menadžersku simulaciju sa odlično osmišljenim scenarijem. Igra se izvodi samo u 640 x 480 i 256 boja, dok pri višim rezolucijama neće raditi. Sa glavnog ekrana pristupa se svim opcijama. Možda bi bilo bolje da su operacije funkcionalnije povezane. Ako ste spremni da se suočite sa prethodno opisanim karakteristikama i želite potpuno novo iskustvo u svetu menadžerskih manipulacija, Profitania Deluxe je svet za vas. Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |