![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Iako tematski veoma slična igri Rogue Spear (poslednji nastavak Rainbow Sixa), SWAT 3 je sasvim drugačije koncipiran program, jedinstven u svojoj kategoriji. Mogao bi se nazvati i rodonačelnikom novog žanra - taktičkih pucačina u prvom licu. Za razliku od klasičnih FPS igara, akcenat je ovde na timskom igranju i realnim životnim situacijama kojima je data prednost u odnosu na spektakularne akcione sekvence u filmskom stilu. Dok smo u SWAT 2 svoju ekipu vodili „sa visine” (izometrijska perspektiva koja je više naglašavala strategijsku komponentu), ovde „silazimo” u čizme vođe petočlane operativne jedinice (takozvanog SWAT elementa), s pogledom u prvom licu. Radnja je smeštena u 2005. godinu, u vreme proslave Nedelje svetskog mira. Morate se pobrinuti da fešta prođe glatko, bez nasilja i terorističkih akcija. Kroz 16 misija suočićete se s raznovrsnim problemima, od grupice razularenih bandita do prave krize s nuklearnim oružjem. Sve misije su za jednog igrača i pomalo čudi nedostatak multiplayer opcije. Misije se odvijaju na raznovrsnim terenima, uglavnom u zatvorenim prostorijama i skučenom prostoru, dok nedostaju misije na otvorenom terenu. Jedino što je zajedničko za sve misije je to da nikada ne znate tačnu lokaciju protivnika. Sa svakim startovanjem nivoa pozicija neprijatelja i civila se randomizira, tako da morate biti na oprezu od samog početka i pažljivo planirati svaki korak. Dužina misija u većini slučajeva nije dovoljna, a čini se da su toga bili svesni i programeri, tako da nisu predvideli mogućnost snimanja pozicije u toku misije (možete samo dobiti produženje vremena za njeno izvršenje). Nedostatak Save opcije svakako podiže napetost, ali može da košta živaca u situacijama kada zabrljate na samom kraju operacije. Početne misije su kraće i relativno lake, dok ćete se na nekima zadržati i više od pola sata, hvatajući i po dvadesetak bandita. Ukoliko se prvi put srećete sa SWAT igrom, poželjno je da, pre početka misije konsultujete Help opciju u kojoj ćete naći pregršt teoretskih informacija o specijalnim taktičkim procedurama i praktičnih saveta za igranje. Nažalost, ne postoji valjano objašnjenje opcija u igri, tako da njihovu pravu funkciju i značenje nejasnih termina možete shvatiti samo u toku misije – izdate naređenje (za koje, naravno, nemate pojma šta znači) i čekate reakciju ekipe, pa kud puklo. Ovakav, empirijski način upoznavanja s kontrolama ponekad može da vas košta i misije, ali već kad se upoznate s osnovnim komandama sve postaje daleko lakše. Oprema kojom raspolažete uključuje najsavremenije lično i specijalno naoružanje i pomoćne alatke koje koristite u specifičnim situacijama. Što je najvažnije, sve je prikazano krajnje realistično, više nego u bilo kojoj drugoj 3D igri u prvom licu. Možete birati primarno i sekundarno oružje, gas, eksplozivna punjenja, svetleće štapine, obijački alat i aparaturu za demontiranje bombi, lisice i ogledalo za osmatranje iza ćoškova. Od pušaka tu su MP5 automatska, M4A1 ofanzivna i Beneli sačmara, a na svakoj je montirana baterijska lampa koja je korisna u mračnim prostorijama i noćnim misijama (ali isto tako može biti problem, jer neprijatelju jasno odaje vaš položaj). Nalazite se na čelu ekipe čiji sastav određujete na početku igre. Četvoricu svojih potčinjenih birate pre svega na osnovu iskustva, tj. godina provedenih u službi. Na terenu oni su podeljeni u dva dvočlana tima (plavi i crveni) i njima možete komandovati u grupi ili odvojeno, što omogućava bolje taktiziranje (npr. dvojicu pošaljete u izvidnicu, dok im druga dvojica čuvaju leđa). Komandni interfejs je dobro osmišljen, prečice preko tastature se lako pamte, a „pametni” pointer pokazuje samo one opcije koje su u tom trenutku raspoložive, što će vam pomoći da misiju brže privedete kraju. Jedan od najvećih problema je to što ne možete izdavati naređenja na daljinu, tj. morate videti objekat na koji želite da usmerite svoj tim. To posebno smeta u situacijama kada vam je potrebna dobra koordinacija akcije (to što preko kamere možete prikazati vidno polje svakog člana tima neće biti od velike koristi). U igri će vam možda smetati nedostatak mape i rigidno definisane procedure koje morate ispoštovati tokom svake akcije. S druge strane, atmosfera je puna napetosti i iščekivanja, maltene jeziva. Svaki pokret obavlja se s velikom pažnjom, posebno puzanje i naginjanje iza uglova, što se koristi za bezbedno osmatranje terena. Tehničke karakteristike takođe zaslužuju pohvale. Odlična grafika, realistična animacija i uverljivi zvučni efekti sasvim dobro upotpunjuju atmosferu. Mnogo pažnje posvećeno je pozadinskim detaljima (pucanje kroz staklo, refleksija na uglačanim površinama i sl.) i po tome ovaj program gotovo uopšte ne zaostaje za kvalitetnim FPS igrama. Definitivno, SWAT 3 je zabava vredna ulaganja. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |