TEST PLAY<>
022000<><>

Crusaders of Might and Magic

Zlatna žila koju je uvođenjem treće dimenzije u akcione igre otkrila firma „Eidos”, polako se iscrpljuje na tržištu kompjuterskih igara. Da kompanija poput „New World Computinga” može debelo da zabrlja pokazuje njihovo novo čedo Crusaders of Might and Magic. Pompezni marketing koji je pratio igru pre izlaska i pokušaj da se fantastična formula zvana „Might & Magic” upotrebi radi bolje prodaje neće spasiti sirote Krstaše propasti kod publike.

Osnovna ideja Crusadersa je da se već prepoznatljiv svet „Moći i Magije” prebaci na akcionu scenu i napravi klasična igra s trčkaranjem i seckanjem protivnika uz RPG elemente. Igraču se dodeljuje uloga plemenite lutalice Drakea, koji se bori protiv hordi monstruoznih vaskrslih iz oblasti Nighon. Kroz igru je potrebno da od lutalice načinite viteza reda „Krstaši” obavljajući zadatke za lokalne moćnike i ujedno uništavajući nekromanserske tvorevine. Drake se zakleo na osvetu, pošto su Undead stvorenja uništila seoce u kome je rođen i pobili sve njegove bližnje ostavljajući samo njega u životu. Godinama borbe postao je mit i legenda, prepoznatljiv među svojim neprijateljima po karakaterističnom ožiljku. Osnovna priča igre je više miliona puta obrađena i samo pokazuje nemaštovitost scenarista.

Pogled je iz treće perspektive u 3D ambijentu, tako da su sve promene na Drakeu uočljive i detaljno iscrtane. Pod „promenama” podrazumevam grafičke efekte čarolija, uzimanja napitaka i zamenu oružja ili oklopa. Grafika je najgori deo igre, ako zanemarimo lošu atmosferu. Stalni problemi sa sudaranjem tekstura (kojih ima samo šest), neugodno senčenje i nemaštoviti dizajn sporednih likova zaista predstavlja neprijatnost. Engine igre je daleko, daleko iza današnjih standarda i možda bi bio prihvatljiv u nekoj kompeleksnijoj igri u kojoj grafika nije od presudnog značaja za kvalitetnu atmosferu (npr. Might & Magic 7). Zvučna komponenta je zaista iznenađujuća, zato što su teme izvrsne. No, kako i ne bi bile kada su to iste muzičke teme iz Heroes of Might & Magic 3! Kakav luksuz sebi dozvoljavaju ovakvom „pozajmicom” programeri Crusadersa. Glasovi aktera i sporednih likova su užasni, tako da sam više puta pomislio kako su se glumci sjajno zabavljali pozajmljujući vokale likovima igre i da su napravili izvrsnu parodiju na ustaljene standarde.

U jednom hibridu RPG i akcione igre može se sve zanamariti na račun igračke atmosfere i uzbuđenja koje se dobija rešavanjem određenog zadatka (questa). Zadaci i RPG elementi su više nego patetični. Zadaci se svode na spasavenje nekoga ili nečega iz kandži vaskrsle, zle i ogromne karakondžule. Priča napreduje tako što siroti Drake mora da prepešači mapu i obiđe šest oblasti u kojima će ponavljati samo dve stvari: trčati i uništavati kosture. Mapa pokazuje pravu pozadinu igre, jer možete povući pravu liniju iz prve oblasti do poslednje.

Tokom svog putešestvija Drake stiče iskustvo i dobija nivoe, ali se ovim ništa ne postiže. Postoje osnovne kategorije, ali one rastu s nivoima, bez mogućnosti interakcije igrača na promene statistika. Drake je nepromenjenih sposobnosti, iako cifre drugačije pokazuju („Znam, cifre na lažu”). Naime, borba se svodi na izbegavanje prvog udarca protivnika i besomučno pritiskanje tastera miša kako bi Drake što brže mlatarao sekirom, mačem, maljem po kosturima. Ako suviše brzo/sporo pritisnete taster i promašite protivnika, on će vas klepnuti i tako u krug. Hrabri ratnik pod udarcem protivnika pada unazad, bez mogućnosti da se odbrani, ako prethodno niste stali „u gard” pri čemu ne možete zadati udarac. Informacije koje dobijate od sporednih likova su beskorisne i ničemu ne služe, sem da vas zbune. Inventar koji posedujete je mali, tako da je skoro nemoguće skupljanje mačeva i drugih interesantnih stvarčica radi uvećanja novčanog kapitala prodajom kod lokalnih trgovaca. Kvalitet oružja i oklopa je konstantan, tako da nema pada kvaliteta oštećenjem. Igra se svodi na stalno trčkaranje preko brda i kroz nepregledne hodnike uz ubijanje vaskrslih kostura.

Kao velikom ljubitelju serijala FRP avantura Might and Magic i strategija Heroes of Might and Magic prosto mi je neverovatno da „New World Computing” odstupi od šablona koji je do sada sledio izdavajući zabavan i kvalitetan softver. Imajući u vidu da se Crusaders pojavio pre pola godine za PSX konzole, dobija se utisak da je konverzija za PC samo pokušaj da se zaradi još koja novčanica na propalom projektu. Nadajmo se da budući projekti ove renomirane firme doneti nešto novo, pošto Crusaders baca veliku senku potencijalne novitete iz „New World Computinga”.

Branislav BABOVIĆ

 
Planescape Torment
NBA Basketball 2000
Championship Manager 99/00
Pro Pinball: Fantastic Journey
Urban Chaos
SWAT 3: Close Quarters Battle
Earthworm Jim 3D
Crusaders of Might and Magic
Šta mislite o ovom tekstu?
Ultima IX: Ascension
Rally Championship 2000
Spirit of Speed 1937
Slave Zero
Close Combat: Battle of the Bulge
Hype: The Time Quest
Star Trek: Hidden Evil
Quake III Arena

PLATFORMA:
Pentium/166 MHz, 32 MB RAM-a

Softver ustupio „NT Soft”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera