![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Quake III je multiplayer-only igra. Za razliku od standardnih igara ovde nema single-player moda u tradicionalnom smislu reči. Učestvujete na turniru tipa Mortal Combat, u odbogazaboravljenoj dimenziji. Za offline ponižavanje služe „Botovi”, tzv. paceri na nižim nivoima veštine, dok ste na „Hardcore” i „Nightmare” upravo vi predmet izrugivanja i šale. Sa Botovima se borite kroz seriju turnira (Tiera). Svih dvadesetpet mapa podeljeno je u 6 Tiera od 4 mape i finalnu kada se borite protiv Big Bossa Arene. Mape u Tierima mogu se igrati bilo kojim redom, ali dok se sve ne pređu, ne možete da napredujete dalje. Tu se srećemo sa prvim velikim nedostatkom Arene. Botovi su ili preteški ili nisu ozbiljan izazov. Na višim nivoima težine gađaju sa preciznošću bogova, dok će na nižim ponekad stajati ispred vas sa oružjem i čekati ko zna šta, dok ih punite. Na „Nightmare”nivou jačine protiv bota sa Railom nemate nikakve šanse. Oružja su mešavina već viđenih u Quake 1 i 2. Balansiranost im i nije jača strana, mada je baš tom problemu posvećeno mnogo pažnje. Najmoćnije oružje u igri je i dalje BFG 10K koji se retko nalazi, ali je zato zlata vredan. Osnovno oružje sada je mašinka, vrlo upotrebljiva, bar za odbranu. Ofanzivni aspekt pokazaće vam botovi, i to vrlo brzo. Od običnih, svakodnevnih oružja, Rocket Launcher je i dalje „Big Mama”. Rail Gun ga prati u stopu, ali je proces punjenja između dva ispaljivanja toliko usporen, da je postao snajpersko oružje, nepodesno za blisku borbu. U uskim prolazima Shotgun je nezamenljiv, jer kada ispraznite obe patrone u mrskog neprijatelja, taj se više ne diže. Celu povorku završava Plasma Gun, opako oružje u rukama pravih znalaca. Ostala oružja su praktično neupotrebljiva. Primer za to je Lightning Gun, koji emituje konstantnu munju i ubija čoveka k’o od šale – ako možete da ga zadržite u nišanu... U igri postoji nekoliko tipova oklopa i Healtha. Od poboljšanja tu su „Regeneration” (obnavlja zdravlje) i „Haste” (dodatno ubrzava pucanje i kretanje, prava stvar za Rail). Battle Suit je najkorisniji dodatak jer pored fukcije oklopa negira posrednu štetu od eksplozija. Takođe štiti od lave i kiseline. Najvažnije taktika u Quake III, pored neprekidnog kretanja, je kontrola, tj posedovanje ovih predmeta. Naučite gde se nalaze MegaHealth, QuadDamge, crveni oklop itd. i često svraćajte do tih mesta. Jer ako ih vi ne pokupite, neko drugi hoće, a onda će te vrlo brzo upoznati nečiju raketu izbliza. Mape su pravljene sa namerom da budu multiplayer arene i mora se priznati da su dizajneri uradili izvaredan posao. Nisu sve mape istog kvaliteta, ali igrači su već izdvojili nekoliko omiljenih (Hero’s Keep). Otvoreni prostori se smenjuju sa hodnicima, ali nikada nemate osećaj klaustrofobije zbog visokih, gotskih, prolaza. Taj osećaj kao da ste u nekoj poremećenoj katedrali napušta vas samo na svemirskim mapama, gde su samo platforme, poneki ukras, i svemir koji ne prašta (ako padnete sa platforme). Skakaonice, rampe za ubrzanje i teleport portali učinili su igru još interesantnijom i bržom. Quake III Engine je prvi koji podržva zakrivljene površine. No, taj efekat je ništavan u poređenju sa majstorskim osvetljenjem koje su primenili programeri „id Softwarea”. Samo to osvetljenje je dovoljno da zapanji prvi put igrača. Kipovi sa rukama koje bukte, zidovi koji se presijvaju, trake svetla koje prolaze pored vas, sve će vam to samo odvraćati pažnju od fragovanja protivnika. Magla najzad izgleda kao prava, lava se presijava, teksture savršeno doprinose dobrom utisku o grafici. Zvuk je posebna stavka, sa najavljivačem koji vas bodri, kada majstorski fragujete nekoga, odbrojava koliko fragova do kraja, dodajući na atmosferi. Efekti su na najvišem nivou, a svaka akcija proizvodi neki zvuk. Modeli, tj skinovi, su malo remek-delo, svaki za sebe. Dok ste u Quake 2 bili ograničeni na humanoidne modele, ovde su vanzemaljci i bizarna stvorenja prisutniji od homo sapiensa (oko koje hoda na rukama, itd.). Mogućnost importovanja (već se pojavio Đavo iz Dungeon Keepera), obećavaju da će pravljene skinova prerasti u zasebnu umetnost. Neminovno se nameće poređenje sa Unreal Tournamentom i pitanje koji je bolji. Quake III ima bolju atmosferu u Deathmatchu, lepšu grafiku i bolji izbor skinova. UT ima odlična oružja, definitvno je bolji za timsku igru, ima više modova, a AI Botova je perfektno urađen. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |