![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
U skladu sa opšteprihvaćenim trendom, u pitanju je 3D real-time strategija. Za razliku od sličnih igara (a pogotovo Force Commandera), trodimenzionalni aspekt ovde ima osmišljenost, funkciju i opravdanje: zumiranje i rotacija pogleda na situaciju su urađeni glatko i svrsishodno, dok su hardverski efekti 3D akceleracije (pored klasičnih, kao što su paljba iz fejzera, efekti brodskih štitova i eksplozije) ovde u funkciji gradivnog elementa samog okruženja koje značajno utiče na strateški pristup misijama: asteroidna polja i različite vrste nebula raznovrsnih osobina (plave vam privremeno spuštaju štitove, crvene vas oštećuju...) nameću potrebu za preciznom kalkulacijom upotrebe snaga kojima raspolažete. Jedinice i građevine svake od obrađenih rasa u igri (naravno, radi se o 3D objektima) izgledaju zaista televizijski: zumirajte ih dovoljno duboko i bez po muke ćete prepoznati identifikacioni broj Enterprajza E, svaku žilicu, neravninu i distruptorski top klingonskog bojnog broda i zastrašujuću detaljnost borgovske kocke u misiji asimilacije protivnika. Ocenjeno u globalu, okruženje Star Trek: Armade izgleda fenomenalno. Ispod šarene fasade kriju se još bolji temelji: suština igre, kvalitet kampanja, intrigantnost misija i zanimljivi obrti u razvoju situacije definitivno imaju više „duše” od nekoliko sličnih igara stavljenih zajedno na imaginarnu vagu kvaliteta. Kao prvo, pet mini kampanja (Federacija, Klingonci, Romulanci, Borgovi i kombinovana) slede princip primenjen u Starcraftu: kompletiranje svake od njih po logičkom redosledu (koji nije obavezan) gradi veoma zanimljivu fabulu (invazija Borgova, građanski rat u klingonskoj imperiji, klingonsko-romulansko-federacijski sukob i finalna alijansa na kraju), sa protagonistima, antagonistima i „literarnim predloškom” dostojnim jednog dobrog SF filma. Između svake od dvadeset misija ubačena je kraća filmska sekvenca (najčešće kombinacija renderovanog FMV-a i game enginea), obogaćena likovima i autentičnim glasovima glavnih junaka „The Next Generationa” (Patrik Stjuart kao Žan-Luk Pikar, Majkl Dorn kao Vorf...). Uspešan završetak četiri glavne kampanje vam otključava petu, gde ćete stati na čelo alijanse u misiji invazije na Unimatrix 101 i u epskom završetku još jednom naneti poraz borgovskoj armadi. Do tada ćete se dobro oznojiti... Iako se radi o „svemirskoj” 3D RTS, svako ko je očekivao novu varijantu Homeworlda biće pomalo razočaran: bitke i gradnja se odvijaju u klasičnoj 2D ravni, sa objektima i plovilima koji „vise” u prostoru. Utisak dubokog svemira, pored mogućnosti zumiranja po uglovima daje i zanimljivi paralaksni skrol pozadinskih objekata (sazvežđa, planete i slično) koji lepotom donekle nadoknađuju nedostatak treće igračke ose. Pomenute građevine, brodovi i njihove specijalne sposobnosti sasvim su u skladu sa strogim pravilima Star Trek univerzuma, a taj kodeks sledi i mikromenadžmenski aspekt igre i tri osnovna resursa (dilitijum, posada i oficiri) koji su vam neophodni za izgradnju infrastrukture i flote: dilitijum uzimate sa specijalizovanih nebeskih tela (Dilithium moon), dok izgradnjom baza i unapređenjem oficirskih prostorija obezbeđujete konstantan priliv posade i komandnog kadra. Svaka od rasa koju vodite poseduje specifične ofanzivne i defanzivne osobine, koje se odslikavaju kroz tipove brodova i njihovih specijalnih osobina (dobićete ih kroz istraživanje). Iste nameću različit strateški pristup u realizaciji pobedničkih zamisli. Vodeći Romulance, prinuđeni ste da često koristite uređaj za nevidljivost (Cloaking Device) i iznenadnim udarima iz senke „partizanski” porazite protivnika. Klingonci, u skladu sa doktrinom grube sile (specijalke njihovim brodova su mahom napadačkog karaktera) najveću efikasnost postižu frontalnim udarima. Vodeći Borgove (prava poslastica!), asimilujete protivničke brodove i instalacije, a zarobljeni hardver koristite protiv bivših vlasnika (slab priliv posade ih sprečava da se brzo šire i prave flotu). Svaka od borbenih jedinica sukobljenih strana, pored strukturalnog oštećenja u bitkama ostaje bez dela posade čime joj se značajno smanjuje efikasnost. Lek za to je konstatni monitoring situacije i eventualno korišćenje transportera za popunu brojnog stanja. Zamislite situaciju da u juriš vodite brod klase Enterprajza i gomilu pratećih razarača; surovi Borg svu paljbu koncentriše na njega, „specijalkom” kreće da mu asimiluje posadu (preteći da ga zarobi), na šta vi odgovarate simultanim transportom viška posade iz svih raspoloživih brodova u blizini u battleship oko koga se lome koplja. Zaista filmski. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |