TEST PLAY<>
072001<><>

Legends of Might and Magic

Igranje preko Neta poprimilo je zaprepašćujuće razmere na Zapadu. Brze konekcije, veća interaktivnost i zanimljivost doveli su do poplave online-only naslova. Vrhunac je dostignut sa CounterStrike histerijom. Većina novih igra koje će se pojaviti na tržištu pozajmile su neke ideje od CS-a. Legends of Might and Magic su „maznuli” od CS sve što se tiče koncepta igranja, a zadržali svoj prepoznatljivi ambijent. Umesto u današnjici, borbe se odvijaju u mitskom Might & Magic svetu, a automatsko oružje zamenili su mačevi i čarolije.

LoMM su takođe preuzeli kompletan monetarni sistem CounterStrikea – za svaki frag dobije se određena suma koju je posle moguće utrošiti na oružje, oklope ili specijalne magije. Sve predmete moguće je kupiti u prvih 90 sekundi meča. Bitna razliku u odnosu na CS je smrt igrača – dovoljan je jedan klik da se vratite u borbu, dok u CS-u morate da čekate kraj partije.

Igra podržava nekoliko klasičnih modova, sa nazivima prilagođenim srednjem veku. Svi modovi su izrazito timski orijentisani. Princeza je klasični VIP mod u kojem jedan tim prati princezu preko mape, a protivnički pokušava da je ubije. Warlord Escape je sličan mod, s tim što tu niste tako bespomoćni kao u Princezi. Igrači biraju tim u zavisnosti od karaktera sa kojim igraju (ima ukupno šest karaktera/klasa, tri dobra i tri zla). Umeto klasičnog CTF-a uveden je Sword in the Stone. Cilj ovog moda je naći mač i odneti ga do svoje početne pozicije. Tu je još i Dragon Slayer a timovi se takmiče ko će pre ubiti zmaja.

Kada se priključite na server, možete da birate jednu od šest klasa (Paladin, Druid, Sorceress ili Warior, Heretic i Archer). Svaka klasa poseduje specifične karaktersitike i specijalnosti, što bi trebalo da stimuliše igrače na timski rad. Pored dalekometnih magija, bitnu ulogu igraju i mačevi. Često ćete se samo njima boriti na život i smrt. Prednost Melee oružja (za blisku borbu) je u njegovoj snazi, pa jedan dobar potez sečivom može da zameni nekoliko strela.

Oružje je vrlo specifično i deli se u dve klase. Might oružje su uglavnom mačevi, lukovi ili samostreli, dok su Magic razni magični štapovi. Najjeftinije oružje nanosi najmanje štete, dok skuplje, pored jačeg udarca, ima i specifičnu sekundarnu funkciju. Pojedino oružje ćete povremeno morati da dopunite strelama ili manom, te vodite računa da se to ne dešava u žaru bitke, jer može biti fatalno. Pored oružja uputno je pazariti neki oklop, čisto „zlu ne trebalo”. I ovde važi pravilo: koliko para toliko muzike. Ukoliko fragovanjem uspete da zaradite dovoljno para, razmislite o kupovini magija koja omogućavaju privremeno ubrzanje, teleportovanje, veću snagu...

Mape su ono što definitivno izdvaja ovu igru od svih ostalih. Dizajneri su se baš potrudili da kreiraju igrive i vizuelno impresivne mape. LithTech engine odlično se snalazi sa velikim otvorenim prostorima, što su programeri obilato koristili. Većina mapa sastavljena je od nekoliko celina, gde se jedan deo odvija u građevini (tvrđava, piramida, pećine), a ostatak u njenoj okolini. Teksture su odlične, kao i čudovišta koja naseljavaju svaku mapu.

Legends of Might & Magic se još po nečemu razlikuje od ostalih FPS-ova. Svaka mapa ima neutralna čudovišta koja napadaju igrače bez obzira kojoj strani pripadali. To možete iskoristiti da namamite protivnike na neku opasnu živuljku (na primer zmaja), pa kada se borba okonča upadnete i dokusurite preživele. Jačina kompjuterskih protivnika nije nimalo za potcenjivanje, mada im je AI rutina prilično jednostavna. Najlakše ćete ih savladati dalekometnim oružjima, premda neki od njih bacaju vrlo jake magije. Uvođenje ovakvih protivnika bilo je neophodno zbog veličine mapa. Toliko su velike da na njima može komotno da se takmiči 64 igrača, a ne samo 16 koliko igra podržava. S obzirom na veličinu i kompleksnost nekih mapa, moglo bi se desiti da igrači vrlo brzo izgube želju za igrom, jer ne mogu da nađu protivnika.

Grafika i zvuk ne svrstavaju LoMM u sam vrh današnjih igara, ali daleko od toga da su loši. LithTech engine nije kvalitetan kao Quake 3 ili Unreal i možda ne može da postigne veliki broj poligona po objektu, ali nema mu premca kada su u pitanju otvorene mape. Većina zvučnih efekta je odlično odrađena, svaka akcija ima svoju zvučnu podlogu.

Legends of Might & Magic još je jedan multiplayer biser koji koristi proverenu formulu CounterStikea i računa na legije sledbenika M&M serijala. I sve bi to bilo lepo i krasno, da mi ne živimo u Jugoslaviji. Naime, kopija igre do koje mi možemo doći je razbijena i ne može se koristiti za online igru. Moguće je vežbati offline sa čudovištima, pregledati sve mape i isprobati oružje, ali nedostaje šlag na torti – online okršaji. Preko GameSpy Arcade smo pokušali da nađemo server, no bilo je uzalud. A pri pingovanju servera uvideli smo još jednu prepreku. Nije bilo nijednog servera ispod 700 ms pinga. Ako se zna da je maksimum za komforno igranje od 150 do 200 ms, a granična vrednost 300 ms, jasno je na šta bi igranje ličilo čak i da smo se priključili nekom meču.

Nema sumnje da će Legends of Might and Magic na Zapadu postići zavidan uspeh, ali kod nas su mu šanse prilično slabe. Jedino ako ga domaće igračnice budu forisrale, ili CS igrači potraže kratak odmor od spasavanja taoca.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal
Independence War 2: Edge of Chaos
Diablo II: Lord of Destruction
Anachronox
Original War
Gilbert Goodmate: and the Mushroom of Phungoria
Operation Flashpoint: Cold War
Z Steel Soldiers
Startopia
Emperor: Battle for Dune
The Sting!
Star Trek: Deep Space Nine - Dominion Wars
Sudden Strike Forever
Techno Mage
Star Trek: Star Fleet Command - Orion Pirates
Zeus Expansion: Poseidon
911 Fire Rescue
Alone in the Dark: The New Nightmare
Road to India
Legends of Might and Magic
Šta mislite o ovom tekstu?

MINIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a, 8 MB VRAM-a
OPTIMUM:
Pentium 3/500 MHz, 128 MB RAM-a, 32 MB VRAM-a

80

Softver ustupio „Extreme Plato”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera