![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Radnje igre skoro u potpunosti se odigrava na Marsu. Zbog toga može da zasmeta silno crvenilo koje vas okružuje. Programeri su pored standardnih rudnika (crveno i žuto) i administrativnih prostorija, ubacili podvodna jezera i fabrička postrojenja, što donekle smanjuje monotoniju nivoa. Primenjen je Half-Life sistem učitavnja nivoa – često i pomalo. Misije se svode na čišćenje svih neprijatelja na nivou, aktiviranje nekoliko tastera i nalaženja izlaznih vrata. Povremeno morate naći nekog NPC-a, pa ne treba pucati na sve što se kreće, ali nemojte ni sputavati nagomilani bes izazvan dodatnim časovima ili manjkom ispitnih rokova. Tu i tamo ćete na nekim nivoima morati da izbegavate stražare i kamere, pa će vam pištolj s prigušivačem biti jedino oružje. Kada nekoga eliminišete, morate sakriti telo negde gde neće izazvati neželjenu pažnju. Ovakvi nivoi su retki i većinom predstavljaju uvod u obračun s masom neprijatelja koji jurišaju iz svakog pravca. Za kvalitetno čišćenje nivoa „Volition” je obezbedio obiman arsenal. Od noviteta treba pomenuti plastični štit koji zaustavlja većinu ispaljenih metaka, zatim vizuleno zanimljiv bacač plamena i, naravno, Rail Gun koji probija sve na svom putu. Svako oružje ima dva moda paljbe što doprinosi raznovrsnosti, ali ne koristi mnogo. Sačmara je relativno neupotrebljiva zbog male brzine paljbe i nepreciznosti. Snajper ćete obožavati zbog zuma i lakoće korišćenja, a najbolji prijatelj će vam postati Assault Riffle. Oružja su uglavnom balansirana, pa ćete često koristiti običan pištolj jer je precizniji i smrtonosniji od nekih pušaka. Frakcija ima još jednu specifičnost koja je odvaja od standardnih akcija u prvom licu. Omogućava igraču da sedne za upravljač nekoliko tipova vozila (podmornica, lovac, tenk, kamion...) i na taj način utamani ekstra neprijatelje. Obično su mu tada i protivnici slični. Vozila reaguju sporo na komande, ali unose dobrodošlu promenu u tempo igre. Pre izlaska svake igre, jedna stvar postaje reklamna mantra: superiorna inteligencija, odličan AI, neprijatelji koji se ponašaju kao živi, itd. A kada igra izađe, gotovo uvek se uverimo da protivnici pamet nadoknađuju brojnošću, što je manje-više slučaj i u Red Factionu. Neprijatelji napadaju u grupama, iz zaklona, ali najčešće iz zasede. Često ćete da prolazite pored nepokretnih vrata iz kojih posle ispadne buljuk do zuba naoružanih stražara. Specijalnost im je napad sa dve strane, pa „kom obojci, a kom opanci”. No, većina njihovih pojavljivanje je skriptovana i uz malo vežbe lako ćete ih eliminisati. Jedan do dva zrna u glavu upokoje i najtvrđeg protivnika, što treba koristiti kada naletite na veću grupu. Ako ih ozbiljnije ranite, protivnici će bežati uz karakteristične komentare („nemam oružje” ili „na tvojoj sam strani”...). Vaši saborci ginu uludo ili bezglavo jure u smrt i ne možete sarađivati ili ih kontrolisati ni na koji način. Specifičnost Red Factiona je novi Geo Mod engine koji omogućava igraču da eksplozivom ili raketom raznosi zidove, dubi rupe, uništava pod... Sve što vidite, možete oštetiti. Nažalost, to se odnosi na nivoe u rudnicima i određene površine. Većina ostalih tekstura će ostati ista i posle dvadeset ispaljenih raketa. Promene će uglavnom biti kozmetičke prirode (crnilo, deformitet ili mala udubljenja). Posebno treba istaći efekat lomljenja stakla koji je fantastičan i predstavlja dostignuće za sebe. Zvučna podloga je pristojno odrađena, muzika se menja u zavisnosti od situacije, tj. najavljuje moguću akciju. Efekti oružja i glasovi glavnih aktera su uverljivi, ali im ne bi smetalo još malo doterivanja. Red Faction je dobra akciona igra. Očigledan uzor je Half-Life od koga je dosta pozajmljeno. Način učitavanja nivoa, interaktivne scene u engineu igre, osećanje da učestvujete u velikoj revoluciji, sve su to pozitivne osobine Crvene frakcije. Slični nivoi, priglupi protivnici i kratkoća igre su neke od mana. Kako od Maxa nije stigao nijedan „masni” FPS, Red Faction definitivno zaslužuje da ga probate. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |