
U danima kada su avanture bile cenjenije i popularnije nego sada, i često prednjačile po svojim tehničkim karakteristikama u odnosu na druge tipove igara, Amerika je bila njihovo najjače uporište. „Sierra”, „LucasArts”, ili „Legend” godinama su gajili kult kompjuterskog avanturizma, stvarajući istoriju. A onda se sve okrenulo naglavačke i žanr je izgubio tlo pod nogama. Evropske kompanije, osetivši šta se dešava, počele su da preuzimaju primat. Danas 90 odsto avantura dolaze iz evropskih zemalja.
Posle više od tri godine najavljivanja, nemački „CDV” konačno je objavio avanturu The Mystery of the Druids, debitantsko ostvarenje firme „House of Tales”, za koje se od samog početka pričalo da će biti dostojna konkurencija „Funcomovom” remek-delu The Longest Journey. Kada se igra konačno našla pred nama, možemo reći da je hvalisanje bilo preterano, ali se ipak radi o jednom od kvalitetnijih avanturističkih naslova koji su se pojavili u poslednje vreme, svakako najboljem koje je do sada stiglo sa nemačkog govornog područja. Glavni junaci igre su detektiv londonskog „Skotland Jarda” Brent Haligan i kćerka oksfordskog profesora antropologije Melani Tarner, koji zajedničkim snagama istražuju seriju ritualnih ubistava u Londonu. Ono što je u početku delovalo kao maslo nekog manijaka, počinje da dobija smisao kada dvoje partnera otkrivaju da se iza svega krije tajna organizacija, nastala pre hiljadu godina, koja počiva na kodeksu i običajima drevnih keltskih sveštenika, tj. druida. Potraga za ubicama odvešće Brenta i Melani u prošlost, rani srednji vek kada je keltska civilizacija bila na vrhuncu svoje moći. Izuzetno zanimljiva, originalna i napeta priča, puna neočekivanih obrta, po svojoj strukturi neodoljivo podseća na igre iz čuvene „Sierrine” trilogije Gabriel Knight, a pomalo i na fragmente TV serije „The X-Files”. Zbog eksplicitno prikazanih scena kanibalizma igra je proglašena nepodesnom za uzrast ispod šesnaest godina starosti. Uz solidnu tehničku izvedbu koju poseduje, The Mystery of the Druids je avantura koju ne bi trebalo propustiti. Nažalost, piratska kopija koja je stigla na naše prostore nije ispravna, pa će većini ljudi zadovoljstvo igranja biti uskraćeno. To je, valjda, cena koju plaćamo zbog uslova u kojima živimo. No, i tome će jednoga dana doći kraj. Slobodan MACEDONIĆ | | |