
U ranim jutarnjim časovima, dok se gusta magla širi memljivim pobrđima Škotske, slučajni turista koga dotakne boginja Fortuna ugledaće kako se iz uspavanih voda jezera Nes lagano pomalja sivkasto obličje, kakvo se danas još jedino može naći u bolje opremljenim udžbenicima paleontologije. Kao da je svesno da ga u tom trenutku neko posmatra, ono će graciozno izviti svoj dugački vrat, zaveslati nekoliko puta, a onda nestati u dubinama jezera, ostavljajući zatečenog turistu da sam protumači prizor koji je upravo video. Da li je to bila još jedna u nizu vizuelnih obmana, nastala kao posledica specifičnih klimatskih uslova, ili se to možda legendarna Nesi, po ko zna koji put u svom životu, igra mačke i miša sa predstavnicima ljudske vrste?
Misterija kojom je obavijeno jezero Nes u Velikoj Britaniji, stolećima privlači pažnju ljudi koji se bave neobičnim pojavama. Legenda o čudovištu iz Loh Nesa – bilo da se radi o praznoverju, bajci za decu na koju su se odrasli „primili”, ili pak autentičnom svedočanstvu o obliku života koje datira iz praistorije planete Zemlje – bila je i jeste predmet mnogobrojnih špekulacija, a samim tim i maštarija koje su efektno korišćene u literaturi i na filmu. Neuobičajnu interpretaciju ove legende nudi nam francuski „Wanadoo”, koji se u poslednje dve godine specijalizovao za avanture koje iz neke druge perspektive obrađuju dobro poznate teme (Dracula 1/2, Necronomicon, The Messenger). Loch Ness započinje kao tipičan detektivski slučaj koga se ne bi postideo ni sam Herkul Poaro, a kamoli jedan Jenki, koji na poziv svog dalekog rođaka dolazi u Škotsku sa ciljem da otkrije sudbinu kolekcije dragulja koja, prema staroj keltskoj legendi, ima magičnu moć. Naizgled rutinska istraga dobiće nagli obrt ka paranormalnom kada se u čitavu priču umešaju duhovi, ali i saznanje da čuvena Nesi možda i nije ono što većina ljudi misli. Gledajući iz čisto avanturističke perspektive, Loch Ness je solidna avanturica, čak mnogo bolja od prethodna dva izdanja firme „Wanadoo”. Odlična ideja na kojoj je bazirana priča, proizvela je sjajan scenario, koji je na pravi način spojio klasične zagonetke i logičke probleme u jednu konzistentnu celinu. Igra je relativno laka, ali će njena zavidna dužina obezbediti duže igranje nego što se to obično očekuje od ovakvih avantura. Šteta je jedino što se autorski tim još od prvog Dracule drži jednog te istog načina izvođenja, igračkog interfejsa, pa čak i grafičkog enginea, koji je za današnje pojmove uveliko zastareo. To, međutim, ne bi trebalo da bude prepreka za one koji vole ovakve igre - Loch Ness ih sigurno ničim neće oduševiti, ali ni razočarati. Slobodan MACEDONIĆ | | |