TEST PLAY<>
052002<><>

Freedom Force

Posle kritičarskog hvalospeva i tržišnog ponora koji su dočekali i ispratili premijeru System Shocka 2, koautori ovog kapitalnog dela nisu pali u bedak. Povukli su se u silent running režim rada, zasukali rukave impregnirane dobrim idejama i započeli rad na nečemu potpuno drugačijem. Rezultat truda ovih majstora svog zanata konačno je u našim očekujućim šakama, sažvakan, analiziran, evaluiran i konzumiran sa pravim uživanjem. Pre ulaska u bilo kakvo detaljisanje, valja reći da naš misteriozni junak predstavlja daleko najlepše iznenađenje od početka ove sumnjive godine.

Freedom Force je 3D taktički RPG sa superherojima u glavnim ulogama. To je igra u kojoj se količina šmeka meri metričkim tonama i jedan od onih naslova kod kojih ćete iskreno zažaliti što imaju kraj. Birajući temu koju su mnoge firme započele pa batalile (između ostalog i „Microprose” sa Agents of Justice), ekipa iz „Irrational Gamesa” je u svakom pogledu uspela da napravi apsolutni pogodak: scenario, režija i tehnički detalji su uklopljeni na način kome se baš ništa ne može zameriti. Okosnica celokupne privlačnosti je ubitačni stripovski look & feel: divno klišeiziran, do ludila karikiran i smešten u vremenski okvir takozvanog „srebrnog perioda”, sa kitnjastim maskiranim superherojima koji sa podjednakom žarom pristupaju hvatanju lokalnih džeparoša i spečavanju pangalaktičih zavera. Face koje za supermoći imaju opravdanje u radijaciji, nose šarene lasteks-kostime i imaju jednodimenzionalne umove najidealniji su mogući protagonisti za fenomenalni retro-šou koji će vas zasipati sa svih strana.

Totalno vezan za te živopisne karaktere, zaplet Freedom Forcea počinje na jednoj klupi u mirnom parku Patriot Citya. Frenk Stajls, atomski fizičar u prinudnoj penziji, hrani golubove i vraća film svoje mladosti sećajući se nepravde koja mu je učinjena. Niko mu nije verovao kada je jednog od kolega optužio za špijunažu u korist Sovjeta. Izbačen je iz projekta „Menhetn” i posla u državnoj službi. I dok vrti palčeve, slučajno ugleda O'Konora (špijuna čija dela nije dokazao) kako poguren, noseći akten-tašnu, zamiče u žbunje. Frenk ga sledi i otkriva da se radi o još jednoj špijunskoj razmeni. U želji da bolje osmotri misterioznu figuru sa petokrakom u O'Konorovom društvu, Frenk biva otkriven i ustreljen. Poslednjom snagom, starac puzi prema spomeniku heroja rata za nezavisnost koji, gle čuda, svetli ljubičastim sjajem! Jedan dodir je bio dovoljan da čudna energija pređe iz statue u Frenkovo telo, da ga podmladi i da mu supermoći. Tako je nastao Minuteman, prvi od galerije heroja i neformalni vođa budućeg Freedom Forcea.

Šta reći za ovakav uvod i premisu da je čitavu ekipu branilaca planete Zemlje stvorila kiša energije X koja je u kanisterima ispala iz oborenog vanzemaljskog broda?! Moći koje su dodeljene svakom pojedinačnom heroju uzročno su povezane sa ličnošću i temperamentom dotičnog lika, kao i sa stvarima koje je radio u trenutku kada ga je zapljusnula energija X: od lokalnog temperamentnog latino-kriminalca nastao je vatreni Diablo, od pilota lovca energizovanog nad severnim Vijetnamom superbrzi Bullet (nalik na Flasha, samo bolji)... Za gotovo svakog od njih imaćete kratak kolažni film (secret origin) koji će vam poreklo i psihologiju nacrtati na način podjednako urenebesan kao Minutemanov. Iako sve ove face imaju pokriće ili paralelu u Marvelovim stripovima, niko od njih nije prekopiran ili licenciran od dotične (ili bilo koje druge) franšize. Skroz su unikatni.

Linearna single-player kampanja može se precizno podeliti na setove misija koji se tiču pojedničanih supernegativaca. Dotični antiheroji, u većini slučajeva takođe produkti izlaganja energiji X, s vremena na vreme će lansirati svoje paklene planove za okupaciju ili uništenje Patriot Citya, što će vaša, progresivno rastuća ekipa pokušavati da spreči. Nuclear Winter (ruski špijun Sukov mutiran u eksploziji tečnog azota i energije X), Shadow (bivša manekenka kojoj je ožiljak na licu izmenio svest), Pinstripe (mutirani lider lokalnog krimi-kartela), Pan (grčki bog, prizvan iz druge dimenzije da odvede sve žene iz grada) najizrazitiji su predstavnici oponentskog pandemonijuma koji vas očekuje. Njihove pojedninačne agende će se na kraju kampanje razvezati kao deo master plana velikog tate svih superzloća. Uživanje u otkrivanju o kome se radi biće samo vaše...

Način igranja, audio-vizuelni elementi i interfejs su uklopljeni na način kome se ništa ne može zameriti. 3D prikaz urbane (najčešće) zone u kojoj se odigrava misija pregledan je i „zumabilan”, a celokupnu akciju možete gledati iz perspektive koja varira od ptičje do gotovo horizontalno-izometrijske (nalik na Ground Control i Warcraft 3 betu). Vaši i protivnički likovi urađeni su kao full 3D karakteri, sa potpunom slobodom pokreta i silom animacionih frejmova koji takav način izrade podrazumeva. Okolina je potpuno interaktivna: zgrade, hidranti i telefonske govornice mogu se uništiti, srušiti ili dislocirati (pogotovo ako koristite area-effect moći pojedinih superheroja, kao što je Diablo); vaši junaci mogu da podignu većinu predmeta i upotrebe ih u borbi (iščupaju drvo ili saobraćajni znak i njime mlate protivnike; podignu automobil i lansiraju ga u grupu neprijatelja; gađaju burad sa naftom iz daljine i izazovu lančanu reakciju i mayhem u bližoj okolini...). Rukovođenje akcijom najviše podseća na sistem korišćen u Baldur's Gateu: real-time akcija koju u svakom trenutku možete pauzirati radi izdavanja detaljnijih naređenja, finog podešavanja napada i odbrane ili uključivanja specijalnih sposobnosti vaših pulena. Svaka akcija, specijalni udarac, vatrena lopta ili magična strela troše energiju X koja se lagano obnavlja kada heroj ne koristi supermoći.

Vaše i protivničke moći, vrste napada i uticaji klasirani su prema vrsti štete koju nanose: vatra, radijacija, kiselina, elektricitet, hladnoća, mentalni uticaj i ostale čine osnovni elemenat kombinatorike pri projektovanju sastava ekipe za određenu misiju i upotrebe određenih heroja u pojedinačnoj taktičkoj situaciji. Svaka klasa protivnika je osetljiva na određenu vrstu napada (i imuna na druge), a svaki od vaših heroja ima limitiranu otpornost na neke od njih. Na primer, Diablo, budući da raspolaže vatrenim moćima, otporan je na toplotu, ali je veoma osetljiv na hladnoću; njegove vatrene kugle posebno su efikasne protiv smrznutih ruskih mutanata, ali su i njihovi hladni energetski zraci smrtna opasnost za njega. Nekada ograničenja idu vama u prilog: Man-Bot, u svom čeličnom oklopu, veoma je otporan na udarce (crushing damage), što ga čini idealnim protivnikom u borbi protiv dinosaurusa ili robota koje predvodi mr. Mechanical (u drugoj polovini kampanje): protiv prvih će se boriti čeličnim šakama i duplim aperkatom (dinosaurusi su osetljivi na udarce), dok će protiv robota koristiti električni fokus... Sve se vrti oko takve kombinatorike, što će vas ponekad staviti na zaista teške muke oko izbora ekipe.

U svaku misiju možete povesti maksimalno četiri heroja iz baze. Kao što rekosmo, svaki od njih ima svoj potpuno unikatan set sposobnosti i karakteristika. Neki su, kao Minuteman, specijalisti za blisku borbu, neki su kombinacija melee i daljinskog borca, neki koriste isključivo magiju... RPG element se pre svega ogleda u alokaciji iskustvenih poena koje ćete sticati progresivno sa napretkom kampanje (iskustvo stiču svi, ali oni koji direktno participiraju u misijama dobijaju znatno više). Na primarne karakteristike (snaga, agilnost...) ne možete direktno uticati, ali na kupovinu „perkova”, ofanzivno/defanzivnih moći i podizanja intenziteta određene možete (magično orijentisana Alche-miss nikada neće postati melee mlatilica koja može da iščupa drvo, ali je tokom kampanje možete specijalizovati za ofanzivne ili defanzivne svrhe; ili za oboje, ako je konstantnim angažmanom napunite iskustvom). Uspešnim kompletiranjem misija i ispunjavanjem primarnih i sekundarnih zadataka stičete poene prestiža koje možete iskoristiti za regrutaciju heroja koji vam se ne pridružuju po defaultu (nisu deo zapleta ni urnebesnih dijalog-scena koje ćete gledati između misija).

Editore koji dolaze uz igre u najvećem broju slučajeva apsoluno niko nikada ne iskoristi. Za Freedom Force važi drugačije pravilo, s obzirom da samostalno projektovane heroje možete iskoristiti u single player kampanji! Kombinacijom editora i 3D studija MAX možete napraviti šta god vam padne na pamet: editovati skinove, oblik i veličinu heroja, grafički prikaz, vrstu i intenzitet supermoći... Ako vas ovo ipak mrzi, svratite na http://www.irrational.com.au/links/links_fansites.cfm, gde ćete naći linkove za bukvalno sve Marvel i DC heroje iz istorije stripa. Želite Spajdermena, Supermena, Hulka ili Fantastičnu četvorku u društvu sa Minutemanom, Bullteom ili Microwaveom? Nema problema, samo downloadujte lik i regrutujte ga na intermisionom ekranu! Medžik!

Apsolutna, bezrezervna megapreporuka. Jedna od retkih igara za koju bih dao pedeset evra kada bih imao gde da kupim original.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Freedom Force
Šta mislite o ovom tekstu?
Spider-Man: The Movie
Tony Hawk's Pro Skater 3
Grandia II
Dungeon Siege
Dark Planet: Battle for Natrolis
Blood Omen 2
Global Operations
Heroes of Might and Magic IV
Tom Clancy's Ghost Recon: Desert Siege
Heli Heroes
Might and Magic IX
V.I.P.
E.T. the Extra-Terrestrial: Interplanetary Mission
Jerusalem

MINIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 96 MB RAM-a, D3D/16 MB
OPTIMUM:
Pentium 2/600 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/32 MB

94
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera