![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Freedom Force je 3D taktički RPG sa superherojima u glavnim ulogama. To je igra u kojoj se količina šmeka meri metričkim tonama i jedan od onih naslova kod kojih ćete iskreno zažaliti što imaju kraj. Birajući temu koju su mnoge firme započele pa batalile (između ostalog i „Microprose” sa Agents of Justice), ekipa iz „Irrational Gamesa” je u svakom pogledu uspela da napravi apsolutni pogodak: scenario, režija i tehnički detalji su uklopljeni na način kome se baš ništa ne može zameriti. Okosnica celokupne privlačnosti je ubitačni stripovski look & feel: divno klišeiziran, do ludila karikiran i smešten u vremenski okvir takozvanog „srebrnog perioda”, sa kitnjastim maskiranim superherojima koji sa podjednakom žarom pristupaju hvatanju lokalnih džeparoša i spečavanju pangalaktičih zavera. Face koje za supermoći imaju opravdanje u radijaciji, nose šarene lasteks-kostime i imaju jednodimenzionalne umove najidealniji su mogući protagonisti za fenomenalni retro-šou koji će vas zasipati sa svih strana.
Šta reći za ovakav uvod i premisu da je čitavu ekipu branilaca planete Zemlje stvorila kiša energije X koja je u kanisterima ispala iz oborenog vanzemaljskog broda?! Moći koje su dodeljene svakom pojedinačnom heroju uzročno su povezane sa ličnošću i temperamentom dotičnog lika, kao i sa stvarima koje je radio u trenutku kada ga je zapljusnula energija X: od lokalnog temperamentnog latino-kriminalca nastao je vatreni Diablo, od pilota lovca energizovanog nad severnim Vijetnamom superbrzi Bullet (nalik na Flasha, samo bolji)... Za gotovo svakog od njih imaćete kratak kolažni film (secret origin) koji će vam poreklo i psihologiju nacrtati na način podjednako urenebesan kao Minutemanov. Iako sve ove face imaju pokriće ili paralelu u Marvelovim stripovima, niko od njih nije prekopiran ili licenciran od dotične (ili bilo koje druge) franšize. Skroz su unikatni.
Način igranja, audio-vizuelni elementi i interfejs su uklopljeni na način kome se ništa ne može zameriti. 3D prikaz urbane (najčešće) zone u kojoj se odigrava misija pregledan je i „zumabilan”, a celokupnu akciju možete gledati iz perspektive koja varira od ptičje do gotovo horizontalno-izometrijske (nalik na Ground Control i Warcraft 3 betu). Vaši i protivnički likovi urađeni su kao full 3D karakteri, sa potpunom slobodom pokreta i silom animacionih frejmova koji takav način izrade podrazumeva. Okolina je potpuno interaktivna: zgrade, hidranti i telefonske govornice mogu se uništiti, srušiti ili dislocirati (pogotovo ako koristite area-effect moći pojedinih superheroja, kao što je Diablo); vaši junaci mogu da podignu većinu predmeta i upotrebe ih u borbi (iščupaju drvo ili saobraćajni znak i njime mlate protivnike; podignu automobil i lansiraju ga u grupu neprijatelja; gađaju burad sa naftom iz daljine i izazovu lančanu reakciju i mayhem u bližoj okolini...). Rukovođenje akcijom najviše podseća na sistem korišćen u Baldur's Gateu: real-time akcija koju u svakom trenutku možete pauzirati radi izdavanja detaljnijih naređenja, finog podešavanja napada i odbrane ili uključivanja specijalnih sposobnosti vaših pulena. Svaka akcija, specijalni udarac, vatrena lopta ili magična strela troše energiju X koja se lagano obnavlja kada heroj ne koristi supermoći. Vaše i protivničke moći, vrste napada i uticaji klasirani su prema vrsti štete koju nanose: vatra, radijacija, kiselina, elektricitet, hladnoća, mentalni uticaj i ostale čine osnovni elemenat kombinatorike pri projektovanju sastava ekipe za određenu misiju i upotrebe određenih heroja u pojedinačnoj taktičkoj situaciji. Svaka klasa protivnika je osetljiva na određenu vrstu napada (i imuna na druge), a svaki od vaših heroja ima limitiranu otpornost na neke od njih. Na primer, Diablo, budući da raspolaže vatrenim moćima, otporan je na toplotu, ali je veoma osetljiv na hladnoću; njegove vatrene kugle posebno su efikasne protiv smrznutih ruskih mutanata, ali su i njihovi hladni energetski zraci smrtna opasnost za njega. Nekada ograničenja idu vama u prilog: Man-Bot, u svom čeličnom oklopu, veoma je otporan na udarce (crushing damage), što ga čini idealnim protivnikom u borbi protiv dinosaurusa ili robota koje predvodi mr. Mechanical (u drugoj polovini kampanje): protiv prvih će se boriti čeličnim šakama i duplim aperkatom (dinosaurusi su osetljivi na udarce), dok će protiv robota koristiti električni fokus... Sve se vrti oko takve kombinatorike, što će vas ponekad staviti na zaista teške muke oko izbora ekipe. U svaku misiju možete povesti maksimalno četiri heroja iz baze. Kao što rekosmo, svaki od njih ima svoj potpuno unikatan set sposobnosti i karakteristika. Neki su, kao Minuteman, specijalisti za blisku borbu, neki su kombinacija melee i daljinskog borca, neki koriste isključivo magiju... RPG element se pre svega ogleda u alokaciji iskustvenih poena koje ćete sticati progresivno sa napretkom kampanje (iskustvo stiču svi, ali oni koji direktno participiraju u misijama dobijaju znatno više). Na primarne karakteristike (snaga, agilnost...) ne možete direktno uticati, ali na kupovinu „perkova”, ofanzivno/defanzivnih moći i podizanja intenziteta određene možete (magično orijentisana Alche-miss nikada neće postati melee mlatilica koja može da iščupa drvo, ali je tokom kampanje možete specijalizovati za ofanzivne ili defanzivne svrhe; ili za oboje, ako je konstantnim angažmanom napunite iskustvom). Uspešnim kompletiranjem misija i ispunjavanjem primarnih i sekundarnih zadataka stičete poene prestiža koje možete iskoristiti za regrutaciju heroja koji vam se ne pridružuju po defaultu (nisu deo zapleta ni urnebesnih dijalog-scena koje ćete gledati između misija). Editore koji dolaze uz igre u najvećem broju slučajeva apsoluno niko nikada ne iskoristi. Za Freedom Force važi drugačije pravilo, s obzirom da samostalno projektovane heroje možete iskoristiti u single player kampanji! Kombinacijom editora i 3D studija MAX možete napraviti šta god vam padne na pamet: editovati skinove, oblik i veličinu heroja, grafički prikaz, vrstu i intenzitet supermoći... Ako vas ovo ipak mrzi, svratite na http://www. Apsolutna, bezrezervna megapreporuka. Jedna od retkih igara za koju bih dao pedeset evra kada bih imao gde da kupim original. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |