![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
U poslednjih nekoliko godina originalnih ostvarenja bilo je veoma malo. Citizen Kabuto, Deus Ex i Thief su dragulji koji su već postali uzori mnogim dolazećim PC naslovima. Žanrovski isprepletane igre privlače najviše pažnje jer se upravo tu prikazuje pravo umeće i inventivnost razvojnog tima. Najveći nemački softverski gigant CDV doskora nije imao gotovo nikakvu ulogu u igračkoj industriji. Izdavanje Sudden Strikea i Kozaka proslavilo je ovu kuću i omogućilo bolji prodor njenih predstojećih ostvarenja. Originalan pristup Projecta Nomads i spoj različitih žanrova unose pravo osveženje i odmor od ubijanja nacista i vanzemaljaca. Treba odmah napomenuti da su tvorci Project Nomadsa „Radon Labs” preuzeli ideju i još neke elemente iz pet godina stare 2D strategije Netstorm. Podudarnosti su već u prvi mah vidljive, počevši od slične priče pa sve do identičnih građevina. Ipak, Project Nomads je TPS sa elementima strategije. Radnja je smeštena na hiljadama lebdećih ostrva nastalima uništenjem planete Aeras. Nomadi, kako su nazvani preživeli ljudi lutaju nebom na svojim delovima zemlje tražeći načine za preživljavanje i braneći se od razbojnika. Tri prijatelja, Susie, John i Goliath tokom izvršenja jednog od svojih poslova bivaju napadnuti od strane razbojnika. Dva člana družine padaju u ruke zlikovaca dok preostali pada sa svojom letelicom na napušteno ostrvo. Na svu sreću, baš tu obitava jedan od najvećih ostrvskih graditelja, odnosno zidar koji će vam iz zahvalnosti što ste ga probudili sagraditi vlastito borbeno ostrvo. Vaš zadatak je da iz neprijateljskih ruku oslobodite svoje prijatelje. Tu počinje akcija, izborom jednog od tri ponuđena lika. Tako dolazimo i do prve zamerke, jer bilo koga da izaberete, jedine vidljivije razlike tokom igre su u građevinama, dok je priča potpuno identična. Misije su u potpunosti linearne. Cela priča je sastavljena iz manjih misija u kojima nema logičkih zavrzlama već samo čistih pucnjava. Strategijski deo svodi se na izgradnju baze. Način na koji se to izvodi preuzet je iz Netstorma. Svaka vrsta građevine poseduje određeni artefakt. Vaš prijatelj zidar na početku će vam dati osnovne artefakte. Građevina koju prvu gradite je toranj, ujedno i srce ostrva. Ako ga neprijatelj uništi, kraj misije je neminovan. Ostali objekti nisu od vitalnog značaja, ali podjednako je važno sačuvati svaki od uništenja. Za razliku od tornja, posle razaranja drugih građevina artefakt za gradnju pojavljuje se na mestu gde je ona prvobitno stajala. Artefakti se mogu kupiti u Grey Marketu ili pronaći skriveni na nekoj lebdećoj steni. Moguće je u istom trenutku nositi tri artefakta odjednom, dok se ostali skladište ili kombinuju. Za podizanje nivoa, odnosno jačine neke građevine potrebno je kombinovati artefakte. Na ovaj način možete kreirati jaču odbranu ostrva. Gun tureti predstavljaju najefikasniju odbranu ostrva od mrskih letelica protivnika. Nadograđivanjem tih istih tureta može se preći na automatsku paljbu, dok se vi za to vreme možete posvetiti nekom drugom poslu ili se braniti drugim oružjem. Kompjuterski AI varira, u nekim momentima deluje sjajno, dok je u nekim situacijama na nivou filozofski raspoloženog kamena. Drugi način ratovanja je putem letelica. Izgradnjom hangara otvara vam se mogućnost borbe u vazduhu. Ove čudne letačke skalamerije takođe možete unapređivati i transformisati u bombardere koji u jednom naletu mogu da zbrišu celo ostrvo. Nikako nije preporučljivo stavljati automatskog pilota jer se može desiti da leteća tvrđava greškom razori vaše ostrvo. Borba prsa u prsa stavljena je u drugi plan. Skromni arsenal pomoći će samo u bitkama manjih razmera, jer je glavni akcenat ipak na dogfightu. Igru posmatrate u trećem licu. Kretanje i ostale akcije izvode se u već viđenom stilu. Ko je igrao MDK ili slična ostvarenja, neće morati da brine. Jedan od najzanimljivijih detalja u igri je letenje, i to bez ikakvog vozila. Jetpack koji se nalazi na leđima glavnog lika u početku omogućava samo dalekometne skokove, dok kasnije pomoću njega možete i bukvalno leteti, kao kada koristite avion. Iako bi atmosfera igranja trebalo da bude najveći adut, već posle nekoliko sati sve polako postaje monotono. Letenje sa jednog ostrva na drugo, obaranje neprijateljskih letećih zlobnika i minimalna upotreba sivih ćelija zasigurno nisu elementi koji će na duže vreme okupirati igrače. Gledano sa grafičkog aspekta, ovo ostvarenje briljira. Nebula engine koji pokreće Nomade sjajno se pokazao. Vremenski uslovi i specijalni efekti deluju odlično. Vremenske nepogode možete iskoristiti za skrivanje u tamnim oblacima i za iznenadne napade na neprijatelja. Izgled samih ostrva je veoma dobar, a to se posebno odnosi na floru. Animacije likova odaju utisak nedorađenosti, a same teksture, iako su detaljne, izgledaju pomalo krzavo. Muzika se fino uklapa u sam ambijent igre, dok utisak kvare zvuci oružja kojima je svakako trebalo posvetiti malo više pažnje. Konstantin MILUTINOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |