TEST PLAY<>
112002<><>

Rollercoaster Tycoon 2

U kompjuterskom svetu tri godine predstavljaju dugačak vremenski period. Neko će reći da hardver napreduje brže od softvera dok sigurno ima i onih koji misle da je situacija obrnuta. To nije toliko bitno. Bitno je da se iz godine u godinu hardverski prohtevi softvera ’alapljivo uvećavaju, te da imamo znatno jače mašine nego što smo to mogli i da sanjamo pre nekoliko godina. Pojedini proizvođači softvera toga ipak nisu svesni te na osnovu starnih idejnih rešenja pokušavaju bez puno truda da „uberu” još koji novčić na tržištu. Kao direktna posledica toga javljaju se igre za koje nismo sasvim sigurni da li su vredne pomena ili ne.

O igri RollerCoaster Tycoon pisali smo još pre više od tri godine (SK 5/99). Tada smo konstatovali kako je idejni tvorac Kris Sojer (Chris Sawyer) napravio odličan posao i podario nam ostvarenje koje je bilo daleko ispred svog vremena. Zahvaljujući odličnom utisku pomenutog ostvarenja bili smo nestrpljivi da vidimo kako će izgledati nova verzija. Nažalost, vizuelno i inovativno smo se duboko razočarali što nas je navelo da pomislimo kako je reč o neslanoj šali.

Naime, startovanjem RollerCoaster Tycoona 2 stiče se utisak da se nalazite u proširenoj originalnoj verziji igre od pre tri ipo godine. Međutim, pogled na kalendar energično demantuje ovakvu konstataciju ostavljajući vas na trenutak zbunjene. Grafika, muzika, zvučni efekti – sve je kao preslikano iz prethodnog ostvarenja. Gotovo da ne možete da primetite da li je reč o novoj ili staroj igri. Još dok je bila u fazi izrade na Internetu je moglo da se pročita kako će je pokretati potpuno novi, znatno poboljšani, engine koji će učiniti da ugođaj tokom igranja bude bolji nego ikad. Ipak, broj noviteta je mali (srazmerno očekivanju) i navodi na pomisao o expansion packu (bio bi to treći po redu ako nas računica ne vara), a ne novoj igri. Kao prvo, tu je pet različitih kategorija scenarija putem kojih možete da igrate preko dvadeset tematski i težinski razdvojenih nivoa (Begginer, Challenging, Expert, „Real” i Other Parks). Za one koji ne vole „jurcanje” i izvršavanje unapred definisanih zadataka tu je Roller Coaster Designer koji nudi mogućnost slobodne gradnje bez trzavica i otežavajućih okolnosti. Kao poslastica dolazi Scenario Editor za dodatnu uživanciju i izradu sopstvenih „žurki”. Zahvaljujući „novom” engineu sve snimljene pozicije iz prethodnog dela (podsećamo da je ovo bila jedna od glavnih prednosti prethodnog nastavka) postaju neupotrebljive. Doduše neke od njih biće moguće iskoristiti u pomenutom Scenario Editoru (misli se na učitavanje Landscapeova), ali autori ne garantuju da ćete dobiti rezultate koje očekujete.

Na svu sreću igra i dalje poseduje prepoznatljiv šmek i izvrstan gameplay prethodne. Čini nam se da je ovog puta igranje znatno lakše, a mnoštvo novih građevina (nećemo ih taksativno nabrajati) sigurno će zadovoljiti različite ukuse i potrebe. Igranje je uzbudljivo i mami na kompletiranje scenarija više. Zadaci koji se postavljaju pred igrača standardnog su sadržaja (privući određeni broj gostiju, podići rejting parka, namaći određenu količinu novca itd.) i voleli bismo da smo na tom polju videli neku promenu. Ako se dobro snalazite sa organizacijom i raspodelom novca, a uz to imate i arhitektonskog duha, kompletiranje scenarija ne bi trebalo da vam predstavlja veći problem. Igra nije preterano teška.

RollerCoaster Tycoon 2 je, po mišljenju autora teksta, dobro ostvarenje čiju su krajnju ocenu umnogome pokvarili loše tehničke karakteristike i zastareli pristup izrade. Nije nam jasno šta su autori hteli da postignu ovim ostvarenjem (sem da nostalgičarima pokvare uživanje), pogotovu kada se ima u vidu nekoliko odličnih mikro–menadžerskih igara u poslednje vreme (Beach Life, Industry Giant II). Za izdavanje još jednog expansion packa bilo je očigledno kasno, dok su međuverzije još uvek privilegija programskih aplikacija, pa su se programeri našli u nebranom grožđu.

Oni koji nikada nisu igrali prvi deo teško da će naći nešto zanimljivo u nečemu toliko audio–vizuelno neprivlačnom i staromodnom. Sa druge strane, istinski ljubitelji pozdraviće nekoliko novih mogućnosti i opcija mada će i oni zažaliti za nešto kvalitetnijim tehničkim karakteristikama.

Vladimir PISODOROV

 
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.’s Way
Hitman 2: Silent Assassin
Bandits: Phoenix Rising
Project Nomads
Archangel
Soldiers of Anarchy
Links 2003
NHL 2003
The Gladiators: The Circus Galactic Games
Stronghold: Crusader
Empire Earth: The Art of Conquest
Rollercoaster Tycoon 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Beam Breakers
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
The Sims Unleashed
The Sims Deluxe Edition
Total Club Manager 2003
Unreal Tournament 2003

MINIMUM:
Pentium 2/300 MHz, 64 MB RAM-a, SVGA
OPTIMUM:
Pentium 3/550 MHz, 128 MB RAM-a, SVGA

69
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera