![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
O igri RollerCoaster Tycoon pisali smo još pre više od tri godine (SK 5/99). Tada smo konstatovali kako je idejni tvorac Kris Sojer (Chris Sawyer) napravio odličan posao i podario nam ostvarenje koje je bilo daleko ispred svog vremena. Zahvaljujući odličnom utisku pomenutog ostvarenja bili smo nestrpljivi da vidimo kako će izgledati nova verzija. Nažalost, vizuelno i inovativno smo se duboko razočarali što nas je navelo da pomislimo kako je reč o neslanoj šali. Naime, startovanjem RollerCoaster Tycoona 2 stiče se utisak da se nalazite u proširenoj originalnoj verziji igre od pre tri ipo godine. Međutim, pogled na kalendar energično demantuje ovakvu konstataciju ostavljajući vas na trenutak zbunjene. Grafika, muzika, zvučni efekti – sve je kao preslikano iz prethodnog ostvarenja. Gotovo da ne možete da primetite da li je reč o novoj ili staroj igri. Još dok je bila u fazi izrade na Internetu je moglo da se pročita kako će je pokretati potpuno novi, znatno poboljšani, engine koji će učiniti da ugođaj tokom igranja bude bolji nego ikad. Ipak, broj noviteta je mali (srazmerno očekivanju) i navodi na pomisao o expansion packu (bio bi to treći po redu ako nas računica ne vara), a ne novoj igri. Kao prvo, tu je pet različitih kategorija scenarija putem kojih možete da igrate preko dvadeset tematski i težinski razdvojenih nivoa (Begginer, Challenging, Expert, „Real” i Other Parks). Za one koji ne vole „jurcanje” i izvršavanje unapred definisanih zadataka tu je Roller Coaster Designer koji nudi mogućnost slobodne gradnje bez trzavica i otežavajućih okolnosti. Kao poslastica dolazi Scenario Editor za dodatnu uživanciju i izradu sopstvenih „žurki”. Zahvaljujući „novom” engineu sve snimljene pozicije iz prethodnog dela (podsećamo da je ovo bila jedna od glavnih prednosti prethodnog nastavka) postaju neupotrebljive. Doduše neke od njih biće moguće iskoristiti u pomenutom Scenario Editoru (misli se na učitavanje Landscapeova), ali autori ne garantuju da ćete dobiti rezultate koje očekujete. Na svu sreću igra i dalje poseduje prepoznatljiv šmek i izvrstan gameplay prethodne. Čini nam se da je ovog puta igranje znatno lakše, a mnoštvo novih građevina (nećemo ih taksativno nabrajati) sigurno će zadovoljiti različite ukuse i potrebe. Igranje je uzbudljivo i mami na kompletiranje scenarija više. Zadaci koji se postavljaju pred igrača standardnog su sadržaja (privući određeni broj gostiju, podići rejting parka, namaći određenu količinu novca itd.) i voleli bismo da smo na tom polju videli neku promenu. Ako se dobro snalazite sa organizacijom i raspodelom novca, a uz to imate i arhitektonskog duha, kompletiranje scenarija ne bi trebalo da vam predstavlja veći problem. Igra nije preterano teška. RollerCoaster Tycoon 2 je, po mišljenju autora teksta, dobro ostvarenje čiju su krajnju ocenu umnogome pokvarili loše tehničke karakteristike i zastareli pristup izrade. Nije nam jasno šta su autori hteli da postignu ovim ostvarenjem (sem da nostalgičarima pokvare uživanje), pogotovu kada se ima u vidu nekoliko odličnih mikro–menadžerskih igara u poslednje vreme (Beach Life, Industry Giant II). Za izdavanje još jednog expansion packa bilo je očigledno kasno, dok su međuverzije još uvek privilegija programskih aplikacija, pa su se programeri našli u nebranom grožđu. Oni koji nikada nisu igrali prvi deo teško da će naći nešto zanimljivo u nečemu toliko audio–vizuelno neprivlačnom i staromodnom. Sa druge strane, istinski ljubitelji pozdraviće nekoliko novih mogućnosti i opcija mada će i oni zažaliti za nešto kvalitetnijim tehničkim karakteristikama. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |