Dungeon Siege: Legends of Aranna | Velikim uspehom real-time strategije Total Annihilation, njen idejni tvorac Kris Tejlor stekao je reputaciju dizajnera koji ume da prepozna sve pozitivne elemente određenog žanra, uklopi ih u sopstveni proizvod i usput usavrši osnovnu formu do perfekcije (poput posleratnog copycat mentaliteta Japanaca). Prošlogodišnji Dungeon Siege pravljen je po istom šablonu, ali je očekivana amplituda hvalospeva izostala, uprkos vrhunskoj produkciji. Kako ekspanzija Legends of Aranna koncepcijski uopšte ne odstupa od originala, logično sledi da će reakcije igrača opet biti raznolike.Legends of Aranna nam uredno donosi novu kampanju pozamašne dužine i zanemarljive fabule, opet smeštenu u prelepe krajolike „beskonačnog hodnika” znanog kao Ehb. Veterane prethodne kampanje možda će razočarati činjenica da se ovde u osnovi kreće ispočetka, bez prenošenja starog lika ili njegovih atributa u novo okruženje. Hack & Slash pristup ostao je netaknut, tako da ćete do zaključenja kampanje zajedno sa svojom osmočlanom družinom potamaniti čitave armije raznovrsnih čudovišta (i drastično skratiti životni vek levog tastera na mišu). Privlačnost ovakvih igara uglavnom se temelji na sindromu hrčka, kada sakupljački impuls nadvlada svesnu volju igrača i nagoni ga na neprestanu potragu za tvrđim oklopom, moćnijim oružjem i sledećim grumenom zlata. Legends of Aranna čini virtuelni štap i šargarepu još sočnijim uvođenjem gomile novih predmeta i magija: Orb magije stvaraju sferu koja lebdi oko lika i napada najbližeg protivnika; Glyph zamke se postavljaju na tlo i aktiviraju kada se neko čudovište približi; specijalni setovi oklopa i oružja donose poboljšanja kada se nose zajedno; tu su i nove standardne magije kao što je Diminution koja neprijateljima umanjuje formu i ofanzivne atribute (neizbežni Duke Nukem flešbek). Sada je za svakog člana družine moguće sačuvati više različitih postavki oružja i spellova, što stimuliše dinamičnije korišćenje raspoloživih ofanzivnih kapaciteta tokom borbe. Potencijalna noćna mora batrganja po nabreklim inventarima znatno je ublažena korisnim komandama poput „Redistribute Potions”, koja bočice automatski razvrstava po potrebi i vokaciji članova. Svaki lik može da uprti i ranac, a tu je i nova tegleća zver Tragg (koja ne beži kad zapreti opasnost) kao dostojna alternativa mulama. Povremeno ćete nailaziti na drevne artefakte u vidu transportera koji će vas u trenu teleportovati na neku raniju lokaciju (npr. u grad), čime se uklanja potreba za redovnim dobavljačkim ekskurzijama. Prilikom trgovine, „Sell All” komanda umnogome ubrzava razmenu dobara. Legends of Aranna dolazi na čak tri CD-a. Razlog za ovo je bolno jednostavan: ekspanzija u paketu uključuje i originalni Dungeon Siege, što je finansijska prepona koju će verovatno malo ko biti spreman da preskoči kako bi se domogao novog sadržaja. Đorđe NAGULOV | | |