Michael Schumacher World Tour Kart 2004 | Sredinom 2002. godine armija obožavalaca Mihaela Šumahera nagrađena je simpatičnom simulacijom kartinga čiji je glavni protagonista bio najuspešniji vozač u istoriji Formule 1, koji je profesionalnu karijeru započeo upravo u kartingu. Uprkos hladnom prijemu ove igre kod većine igrača, programeri BigBen Interactivea prišli su izradi novog izdanja s više entuzijazma i očiglednijom željom da jedinu „živu” simulaciju kartinga na PC računarima učine dostojnom slave Šumijevog imena.Michael Schumacher World Tour Kart 2004 je dosta dobro realizovana arkadna simulacija popularnih karting trka. Takmičenja su podeljena na tri kategorije, zasnovane na snazi bolida. Najlakše trke, koje mogu da posluže za navikavanje na fizički model i komande, voze se u konkurenciji od deset trkača, u bolidima s motorom od šest konjskih snaga (maksimalna brzina je 70 km/h), kategoriji ICA Junior pripadaju vozila od 22 konjske snage, dok se pravi osećaj brzine stiče tek u klasi Formula Super A, u kojoj se takmiče bolidi čijih tridesetak konja kao od šale razvijaju brzine od preko 160 km/h (za uspešno voženje ovih trka potrebno je „debelo” vozačko iskustvo). Šampionat se sastoji od 17 trka koje se voze na devet staza širom sveta, u velikim halama ili pod otvorenim nebom. Staze su konstruisane u skladu s pravilima kartinga i obiluju oštrim krivinama koje stavljaju na ispit celokupno vozačko umeće igrača. Upravljanje pomoću tastature donosi samo glavobolje, budući da bolidi na komande reaguju isuviše živahno (zbog malih dimenzija pneumatika i kratkog hoda točka upravljača), te ih često nije lako obuzdati. Taj problem se može rešiti korišćenjem džojpeda ili drugog analognog upravljača koji će omogućiti lakše izvođenje složenijih manevara (npr. karakteristično proklizavanje u krivinama). Kompjuterski vođeni protivnici nisu naročito vešti i često gube plasman u međusobnim obračunima koji se često završavaju sudarom. Detekcija oštećenja gotovo da ni ne postoji tako da se ne treba plašiti oštećenja izazvanih kontaktom s drugim bolidima ili zaštitnom ogradom. Opcije za podešavanje bolida svedene su na kozmetičke intervencije na šasiji i garderobi vozača, čime je i definitivno potvrđen arkadni karakter igre. Fizički model je poboljšan u odnosu na prethodno izdanje i stiče se utisak da je osećaj vožnje u dovoljnoj meri autentičan, naročito tokom slalom vožnje u nizu uzastopnih krivina. Kamera trku prikazuje iz četiri perspektive, grafika je sasvim solidna (jedino bolidi nisu baš najsrećnije oblikovani), dok je zvučna podloga prilično monotona. Michael Schumacher World Tour Kart 2004 iskusnim vozačima neće doneti ništa što ranije nisu videli, osim možda u režimu za više igrača (najviše deset vozača preko LAN-a ili Interneta). S druge strane, mlađi i nedovoljno iskusni igrači imaju dobru šansu da uz ovu igru provedu ugodne trenutke. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |