TEST PLAY<>
022005<><>

Colin McRae Rally 2005

Peti nastavak najigranije reli franšize na PC računarima zaslužuje epitet kompletne igre budući da objedinjuje najbolje karakteristike prethodnih nastavaka i unosi dovoljno inovacija koje serijal drže na uzlaznoj putanji. Engleski studio Codemasters, koji sledeće godine obeležava dvadeset godina postojanja, konačno je dokazao da vrhunski fizički engine – realistično upravljanje i ponašanje vozila na stazi u različitim vremenskim prilikama, na drugačijim podlogama i sa različitim podešavanjima automobila – nije jedini visok domet koji može da ostvari.

Colin McRae Rally 2005 je u svakom pogledu, od organizacije korisničkog okruženja do konstrukcije staza, besprekorno pedantno uobličen. Meniji su zadržali staru konstrukciju, a obogaćeni su novim opcijama za podešavanje tehničkih elemenata prikaza i mehanike automobila. Više pažnje od uobičajenih režima (Challenge, Championship) privlači mnogo hvaljeni režim Career, u kojem igrač vozi kompletno prvenstvo kao Colin McRae, jedan od najmlađih šampiona u istoriji reli sporta. Ovaj režim je interesantan i zbog mogućnosti otključavanja novih vozila do kojih se stiže osvajanjem bodova u različitim izazovima. Dva ili više igrača međusobno se mogu takmičiti u realnom vremenu unutar LAN-a ili preko Interneta (protivnici na stazi su predstavljeni „duhovima”), a postoji i mogućnost direktnih duel obračuna na jednom računaru, u split-screen režimu (u tom slučaju preporučljivo je korišćenje dodatnog kontrolera, kako problem s baferisanjem tastature ne bi ometao upravljanje). U online takmičenju nije moguće vršiti nadogradnju vozila, što je jedini propust koji pomalo remeti utisak.

Vozni park čini trideset licenciranih modela grupisanih u osam kategorija, koje ovoga puta obuhvataju i vozila s pogonom na zadnjoj osovini, 4x4 terence i nekoliko uobičajenih serijskih modela kao što su nova Buba i Mini Cooper (spisak standardnih modela, na čelu s neponovljivom Imprezom, nije promenjen). Utisak tokom vožnje bitno zavisi od izabranog modela, njegove snage, mase i vrste pogona: najupravljiviji su pitomi mališani s pogonom na prednjoj osovini, koji mogu da posluže kao rekreativna vozila za upoznavanje sa stazom (slično važi i za terence, čija velika masa omogućuje stabilno upravljanje); idealan balans imaju standardni 4WD reli bolidi, koji se s lakoćom „čupaju” na svim podlogama. Najveštiji vozači neće propustiti priliku da podignu adrenalin za volanom jednog od četiri Group B modela, koji se i danas pamte po velikom broju kobnih nesreća (najsmelijima preporučujemo lagani Peugeot 205 s ubrzanjem koje „lepi” za sedište). Čak i unutar iste kategorije primećuju se razlike u upravljivosti između različitih modela, što je osobina na kojoj Codemasters insistira još od trećeg nastavka.

Colin 2005 može da se pohvali perfektno uobličenim stazama, čije okruženje i konstrukcija spadaju u najraznovrsnije koje smo videli. Dizajnerima treba odati posebno priznanje na umešnom kombinovanju različitih vrsta podloga, što stazama u Engleskoj, Americi, Japanu i Nemačkoj daje naročitu draž. Postoji ukupno devet lokacija sa po osam staza, među kojima najviše pažnje privlače one smeštene na šljunkovitim stazama u Nemačkoj jer živopisnim krajolikom i serijama dobro uklopljenih i zahtevnih krivina obećavaju ludu zabavu. Novinu predstavlja i mogućnost izbora vremenskih uslova i doba dana u kojem će se odvijati trka, što unosi potrebnu raznovrsnost. Nedostaju jedino podrobnije informacije o stazi i vremenskim uslovima koji prethode trci.

Osećaj tokom vožnje je izvanredan: utisak brzine je upotpunjen bržom animacijom i dobrom implementacijom pixel shader efekata, upravljivost je dodatno poboljšana u odnosu na prošli nastavak, a stiče se utisak i da su komande brže i preciznije (skraćen lag?). Težina vožnje zavisi od više faktora, a ponajviše od vrste i podešavanja automobila, kvaliteta podloge i vremenskih uslova. Broj mogućih kombinacija navedenih parametara je ogroman i zaista je teško predvideti koliko je vremena potrebno da bi se sve one isprobale – taj interval se meri nedeljama, ako ne i mesecima. Iz ovog podatka jasno je da Colin McRae Rally 2005 neće brzo dosaditi ni najvećim probiračima. Oštećenja vozila prikazana su do najsitnijih detalja, tako da se beleže čak i minimalne deformacije karoserije koje su prikazane plažama oljuštene farbe. Uveden je i precizan OSD prikaz mesta i jačine oštećenja, tako da igrač u svakom trenutku može da vidi koji deo automobila treba da poštedi oštećenja ukoliko želi da trku završi u jednom komadu (naročito ako se igra u Advanced režimu).

Na strani zamerki opet moramo navesti nerealno velika usporenja koja izazivaju naizgled bezazlene prepreke. Tanka stabla, žbunje i saobraćajni znaci usporiće, pa i potpuno zaustaviti čak i najteže automobile (o oštećenjima koja uzrokuju da ne govorimo). Da paradoks bude veći, u demo verziji igre koju smo probali pre nekoliko meseci problem usporenja pri sudaru s takvim preprekama bio je manje izražen.

Grafika u igri može da se pohvali epitetom eye candy – realistične teksture, veliki broj pozadinskih detalja i odlično modelirana vozila ne ostavljaju mesta za veće kritike. Specijalni efekti primenjeni su podjednako uspešno – od „šejdovanja” koje doprinosi potpunijoj iluziji brzine do verodostojnih vremenskih uslova koji bacaju sasvim drugačije svetlo na stazu. Zvučna podloga nije naročito bogata niti raznovrsna, ali je dovoljno kvalitetna da na pravi način zaokruži sveukupno sjajan utisak.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Colin McRae Rally 2005
Šta mislite o ovom tekstu?
Shadow Vault
Shade: Wrath of Angels
Forgotten Realms: Demon Stone
Hearts of Iron 2
SuperPower 2
RTL Ski Jumping 2005
RTL Ski Alpine 2005
The Punisher
Miami Vice
Sonic Heroes
SpongeBob SquarePants: The Movie
Future Tactics: The Uprising
American Chopper
Ostrich Runner
Sentinel: Descendants in Time
Blitzkrieg: Rolling Thunder
Torrente
Legacy: Dark Shadows

Potrebno:
Pentium 3/1000 MHz, 256 MB RAM, D3D 64 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2000 MHz, 256 MB RAM, GeForce 4 Ti/Radeon 9600
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .codemasters .co .uk /colinmcrae2005

91
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera