Empire Earth II je nastavak jedne od najbolje ocenjenih real time strategija iz 2001. godine. Klon čuvenog Age of Empiresa obuhvatao je, za razliku od svog uzora, mnogo veći vremenski period. Svaki deo Agea se vezivao za određeno istorijsko razdoblje, dok je Empire Earth počinjao u kamenom, a završavao se u svemirskom dobu.Drugi deo ne rade isti ljudi koji su radili na prvom: projekat je od Stainless Steela preuzeo Mad Doc Software, uz obećanje da neće biti čak ni delimičnog recikliranja delova koda prethodne igre. Poenta igre je i dalje ostala ista: sakupljaj resurse, gradi, napreduj kroz epohe, štancuj jedinice, uništi protivnika i tako ukrug. Empire Earth II će imati tri istorijske kampanje vezane za specifične civilizacije: antička Koreja, srednjovekovna Nemačka i Amerika na početku 20. veka. Naravno, prisutna je i opcija skirmish koja sa svojim različitim modovima igranja i podešavanjima obećava dugotrajniju zabavu od ponuđene tri kampanje. U igri postoji 14 civilizacija koje su specifične po jedinstvenim jedinicama i građevinama, ali i po regionalnim bonusima. U zavisnosti od regiona kojem pripada (Zapad, Daleki istok...), nacija dobija i određene bonuse koje deli sa pripadnicama istog regiona (npr. zemlje Dalekog istoka imaju 25% veći kapacitet gradskih centara). Svaka mapa je podeljena na teritorije koje se zauzimaju izgradnjom gradskog centra. Svaka teritorija ima određene resurse i dozvoljava izgradnju samo jednog centra, univerziteta i hrama, koji su najbitniji objekti kada je u pitanju tehnološki napredak (oni proizvode poene potrebne za tehnološka unapređenja). Kada se prouči dovoljan broj tehnologija, dobija se mogućnost napredovanja u novu epohu. S dolaskom novih epoha pojavljuju se i novi resursi, što naravno znači da je, ako ih nemate na svojim teritorijama, potrebno zauzimati protivničke. Ovo obećava veliku dinamiku kroz konstantnu borbu za sirovinama. Broj od petnaest epoha, od kojih je svaka karakteristična po određenim jedinicama i građevinama, obećava. Sigurno je da nema ničeg interesantnijeg od juriša vaših tenkova na formaciju protivničkih musketara ili bombardovanja neprijateljskih srednjovekovnih zamkova stelt bombarderima. Jedini problem je što borba može da postane pomalo konfuzna zbog prevelikog broja jedinica. U full verziji nas čeka oko 500 jedinstvenih jedinica i vremenski period igranja od 12.000 godina. Jako interesantna stvar je vreme. Prilikom igranja protiču meseci u godini, a s njima i godišnja doba, te tako i vremenske neprilike, pa snežne mećave, na primer, usporavaju kretanje jedinica. Vladislav HERBUT | | |