![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||
U ponudi je sedam lokacija od kojih svaku možete igrati u četiri varijante: Normal, Normal Reversed (suprotni smer), Rallycross i Rallycross Reversed. Međutim, neke staze se mogu igrati po layerima. To znači da će od jedne velike staze biti dostupan samo jedan deo za trkanje. Kad se sve sabere, broj staza znatno prelazi početnih sedam.
Kao i u stvarnosti, brzina koju postižete po vremenima prvenstveno zavisi od trenutne temperature i istrošenosti guma, pa tek onda od načina na koji ste podesili svoj automobil. Nagla kočenja i promene pravca će u većini slučajeva rezultirati „igranjem u pesku” i prljanjem vaših pneumatika. Poneseni činjenicama iz stvarnosti, autori su napravili dve vrlo zanimljive „opcije” vezane za gume. Svako izletanje na travu ili pesak će rezultovati pomenutim prljanjem pneumatika i, samim tim, slabijim prianjanjem, što će vam oduzimati ionako dragocene stotinke. Druga zanimljivost je flatspot – kada vozač naglo zakoči i njegov pneumatik usled blokiranja ostane izlizan samo na jednom mestu. Ovo uzrokuje dodatne vibracije i velike probleme s prianjanjem, a ako točak opet zablokira na istom mestu, lako dolazi do pucanja pneumatika. Ko prati Formulu 1, verovatno zna da je baš „zahvaljujući” flatspotu točak Kimija Rakkinena prouzrokovao prevelike vibracije i oduzeo mu pobedu u poslednjem krugu trke u Nirburgringu ove godine. U simulacijama vožnje su ovakve opcije prvi put viđene, te zaslužuju sve pohvale. Kamera unutar automobila je lepo urađena i daje detaljan pregled staze i instrument table. Programeri su išli do takvih detalja da, na primer, kad u toku vožnje pritisnete taster za pogled unazad, kamera se ne premešta momentalno, već ćete morati da sačekate, kao da vozač okreće glavu. Kao i u stvarnosti, to traje samo delić sekunde, ali, ako vam smeta, možete isključiti opciju i ostaviti da se kamera momentalno prebacuje. Vozač se standardno nalazi na desnoj strani automobila, mada možete podesiti da bude na levoj. Ukoliko auto slupate dok koristite kameru unutar automobila, jasno će se videti kako je krov ulubljen što će vam dodatno ometati vožnju. Pohvalu zaslužuje i vidljivost fizičkih oštećenja pneumatika, kao i realni zvuci i varnice tokom prevrtanja automobila. Fizički model oštećenja je solidno urađen i lepo će se videti koji deo automobila je bio udaren. Nažalost, fizička oštećenja po pitanju aerodinamike neće uticati na ponašanje vašeg automobila. Jači udarci će vam iskriviti točkove, što će rezultovati konstantnim zanošenjem automobila u jednu stranu i, naravno, daleko slabijim mogućnostima za brz i pravilan prolazak kroz krivine. Multiplayer je fantastično urađen. Čak i korisnici dial-upa će bez problema moći da igraju online. Već sada postoji veliki broj servera na kojima se možete priključiti ljubiteljima ove igre, a organizovaće se i domaća liga (vidi okvir). Najprimetnija mana igre je grafika. Iako je poboljšana u odnosu na prethodnu verziju, opet zaostaje za današnjim standardom. Zvuk nije ništa specijalno, ali može da prođe. Telemetrijski pregled podataka mogućan je samo uz skidanje određenog dodatka. Ponekad se dogodi da prilikom manjeg udarca u zid automobil bude lansiran kao „iz topa”. U nedostatke možemo ubrojiti i lako prevrtanje kola u situacijama u kojima se ni običan automobil ne bi prevrnuo, a kamoli sportski. Demo igre možete besplatno skinuti sa sajta proizvođača, a u njemu vas čekaju samo tri automobila i jedna staza. Sve staze i automobile dobijate plaćanjem autorima i online registracijom koja će bez ikakvog dodatnog downloada demo pretvoriti u full igru. Premda nijedna staza ni automobil nisu licencirani, lako ćete prepoznati svoje omiljene četvorotočkaše. Tri talentovana momka dokazala su koliko je važno imati volje. Razvili su vernu simulaciju vožnje kakvu ni velike firme nisu uspele da naprave. Bojan NOVAKOVIĆ | |||||||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |