TEST PLAY<>
082005<><>

Live for Speed: S2

Prošlo je skoro dve godine otkako je izašla prva verzija igre Life for Speed. Gotovo da ne postoji ljubitelj ozbiljnih simulacija vožnji koji je nije probao. A na njoj rade samo tri čoveka – Scawen Roberts, Eric Bailey i Victor van Vlaardingen. I pored tako malog broja ljudi, finalni proizvod je vrhunskog kvaliteta. Teško da se može naći bolja simulacija vožnje.

U ponudi je sedam lokacija od kojih svaku možete igrati u četiri varijante: Normal, Normal Reversed (suprotni smer), Rallycross i Rallycross Reversed. Međutim, neke staze se mogu igrati po layerima. To znači da će od jedne velike staze biti dostupan samo jedan deo za trkanje. Kad se sve sabere, broj staza znatno prelazi početnih sedam.

Što se automobila tiče, u ponudi je 18 različitih sa svim vrstama pogona (FWD, RWD i 4WD). Tu je i „mini moris”, pa čak i neka vrsta formule. Odlični Training deo sadrži 90 različitih lekcija sa različitim vrstama automobila, a posebno su zanimljive one koje sadrže i druge, AI kontrolisane vozače. Tu je posebna opcija Hot Lapping koja vas štedi muke voženja formacionog kruga. To donekle ubija dosadu, ali vam onemogućuje da dovoljno zagrejete pneumatike, što vas može solidno usporiti.

Kao i u stvarnosti, brzina koju postižete po vremenima prvenstveno zavisi od trenutne temperature i istrošenosti guma, pa tek onda od načina na koji ste podesili svoj automobil. Nagla kočenja i promene pravca će u većini slučajeva rezultirati „igranjem u pesku” i prljanjem vaših pneumatika.

Poneseni činjenicama iz stvarnosti, autori su napravili dve vrlo zanimljive „opcije” vezane za gume. Svako izletanje na travu ili pesak će rezultovati pomenutim prljanjem pneumatika i, samim tim, slabijim prianjanjem, što će vam oduzimati ionako dragocene stotinke. Druga zanimljivost je flatspot – kada vozač naglo zakoči i njegov pneumatik usled blokiranja ostane izlizan samo na jednom mestu. Ovo uzrokuje dodatne vibracije i velike probleme s prianjanjem, a ako točak opet zablokira na istom mestu, lako dolazi do pucanja pneumatika. Ko prati Formulu 1, verovatno zna da je baš „zahvaljujući” flatspotu točak Kimija Rakkinena prouzrokovao prevelike vibracije i oduzeo mu pobedu u poslednjem krugu trke u Nirburgringu ove godine. U simulacijama vožnje su ovakve opcije prvi put viđene, te zaslužuju sve pohvale.

Kamera unutar automobila je lepo urađena i daje detaljan pregled staze i instrument table. Programeri su išli do takvih detalja da, na primer, kad u toku vožnje pritisnete taster za pogled unazad, kamera se ne premešta momentalno, već ćete morati da sačekate, kao da vozač okreće glavu. Kao i u stvarnosti, to traje samo delić sekunde, ali, ako vam smeta, možete isključiti opciju i ostaviti da se kamera momentalno prebacuje.

Vozač se standardno nalazi na desnoj strani automobila, mada možete podesiti da bude na levoj. Ukoliko auto slupate dok koristite kameru unutar automobila, jasno će se videti kako je krov ulubljen što će vam dodatno ometati vožnju. Pohvalu zaslužuje i vidljivost fizičkih oštećenja pneumatika, kao i realni zvuci i varnice tokom prevrtanja automobila.

Fizički model oštećenja je solidno urađen i lepo će se videti koji deo automobila je bio udaren. Nažalost, fizička oštećenja po pitanju aerodinamike neće uticati na ponašanje vašeg automobila. Jači udarci će vam iskriviti točkove, što će rezultovati konstantnim zanošenjem automobila u jednu stranu i, naravno, daleko slabijim mogućnostima za brz i pravilan prolazak kroz krivine.

Multiplayer je fantastično urađen. Čak i korisnici dial-upa će bez problema moći da igraju online. Već sada postoji veliki broj servera na kojima se možete priključiti ljubiteljima ove igre, a organizovaće se i domaća liga (vidi okvir).

Najprimetnija mana igre je grafika. Iako je poboljšana u odnosu na prethodnu verziju, opet zaostaje za današnjim standardom. Zvuk nije ništa specijalno, ali može da prođe. Telemetrijski pregled podataka mogućan je samo uz skidanje određenog dodatka.

Ponekad se dogodi da prilikom manjeg udarca u zid automobil bude lansiran kao „iz topa”. U nedostatke možemo ubrojiti i lako prevrtanje kola u situacijama u kojima se ni običan automobil ne bi prevrnuo, a kamoli sportski.

Demo igre možete besplatno skinuti sa sajta proizvođača, a u njemu vas čekaju samo tri automobila i jedna staza. Sve staze i automobile dobijate plaćanjem autorima i online registracijom koja će bez ikakvog dodatnog downloada demo pretvoriti u full igru. Premda nijedna staza ni automobil nisu licencirani, lako ćete prepoznati svoje omiljene četvorotočkaše.

Tri talentovana momka dokazala su koliko je važno imati volje. Razvili su vernu simulaciju vožnje kakvu ni velike firme nisu uspele da naprave.

Bojan NOVAKOVIĆ

 
The Bard’s Tale
Charlie and the Chocolate Factory
Fantastic Four
Psychotoxic
Army Ranger: Mogadishu
Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy
The Settlers: Heritage of Kings
Warhammer: Total War
Roller Coaster Tycoon 3: Soaked!
Live for Speed: S2
Šta mislite o ovom tekstu?
Falcon 4: Allied Force
Halo 2
Jade Empire
Tekken 5
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Katamari Damacy
Ico
God of War
Destroy All Humans!

LFS liga
Serbian Racing Team (SRT) postoji već oko godinu dana i može se pohvaliti sa tri uspešno održane lige. Prve dve lige, ETCC (European Touring Cars Championship) koju je osvojio Tommy_Gun i SCC (Sport Car Championship) gde je prvo mesto zauzeo Calibra4WD, održane su online. U poslednjoj, GTR ligi, koja je održana u igraonici, svoju prvu titulu prvaka zabeležio je SaS. Kada se pojavila nova verzija igre Live for Speed, odlučeno je da sledeća liga bude posvećena njoj. Sa sajtom www.nacionalnaklasa.com provajder SBB je obezbedio server. Za prijavu treba posetiti forum www.nacionalnaklasa.com/forum.
Trenutno se vrši testiranje servera (koji je inače non-stop online), a prijavljenih učesnika ima dvadesetak. SBB je nagovestio mogućnost TV prenosa trka na njihovom kanalu.
Prvi racing weekend održan je 9. i 10. jula. Zbog velikog broja članova bila su aktivirana dva servera i na svakom od njih su održane dve trke. Organizacija je, kao i u svim prethodnim ligama, bila odlična.

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 3/1.2 GHz, 384 MB RAM, DirectX 8.1 kompatibilna kartica, 32 MB AGP
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz, 512 MB RAM, DirectX 8.1 kompatibilna kartica, 64 MB AGP
Veličina:
130 MB
Adresa:
www .liveforspeed .net

87
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera