Garfield: A Tail of Two Kitties | Inspirisani drugim delom filmske priče o Garfildu, producenti Game Factory Interactivea finansirali su izradu istoimene igre. Sasvim očekivano, radi se o modernoj, dopadljivo skrojenoj 3D platformskoj igri za mlađe naraštaje.Scenario igre počiva na komediji zabune u kojoj Garfild preuzima identitet aristokratskog mačora iz Londona, vlasnika velelepnog zamka Karlajl. Kada se u priču uključi zli Dargis, beskrupulozni uzurpator koji ne bira sredstva da se dokopa zamka, Garfild dobija priliku da se dokaže kao heroj koji će izbaviti životinjske prijatelje iz zatočeništva. Početni kadrovi igre odvijaju se u unutrašnjosti zamka, a namenjeni su uvežbavanju osnovnih pokreta (skok, pirueta i uklizavanje) i upravljanja kamerom. Veći deo igre odvija se u okolini zamka gde vrebaju džinovski pacovi, pauci, žabe i drugi ratoborni pripadnici lokalne faune. Tu i tamo nalaze se predmeti koji mogu da kriju dodatke i kapije koje se otključavaju uspešnim rešavanjem postavljenih zadataka. Misije su jednolične, od nivoa do nivoa razlikuju se samo po težini i većinom se rešavaju po strogom redosledu. Garfild se povremeno suočava i sa jednostavnim logičkim zavrzlamama, u čijem rešavanju mu pomažu i oslobođeni prijatelji. U suštini, A Tail of Two Kitties je kombinacija istraživačke, jednostavne platformske i logičke igre koja zabavnost bazira na dinamičnom izvođenju, jednostavnom upravljačkom sistemu i linearno povezanim misijama koje ne zahtevaju intenzivnije upošljavanje intelektualnih kapaciteta. Uprkos tome, igra zahteva strpljivo pretraživanje svakog kutka jer se ključna uputstva i predmeti često nalaze na dobro skrivenim lokacijama. Upravljanje Garfildom pomoću džojpeda ne predstavlja nikakav problem, dok tastaturu treba koristiti samo u krajnjoj nuždi. Nijedno kontrolno sredstvo, nažalost, ne obezbeđuje preciznu kontrolu kamere, zbog čije rigidnosti često treba rizikovati opasne skokove. To je nezgodno u situaciji kada pogrešno izveden skok iziskuje ponavljanje komplikovanih procedura. Postoji i nekoliko lokacija na kojima se Garfild može zaglaviti između zidova, kada pomaže samo restartovanje nivoa. Problematična je i težina nekih nivoa. Po pravilu, glavobolju zadaju neukrotiva kamera i precizno usmeravanje – naime, pravac kretanja određuje se u zavisnosti od položaja kamere, što bespotrebno otežava brzu promenu pravca i održavanje pravolinijske putanje. Frustrirajuće deluju i vremenski ograničene deonice koje će i iskusniji igrači prelaziti iz nekoliko pokušaja. Grafika je dopadljiva, animacija takođe. Objekti su uverljivi, teksture dobro uklopljene, ali osvetljenje nije uvek adekvatno i može negativno da utiče na orijentaciju. Hardverska zahtevnost je, u odnosu na tehničke potencijale, nesrazmerna velika, verovatno zbog loše optimizacije. Novi Garfield je, u jednoj rečenici sažeto, nezgrapan spoj jednostavne mehanike i složenih izazova koji mlađim igračima verovatno neće naročito prijati. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |