![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Web pretraživači
Najtraženije reči na Internetu 2006. godine
Prema analizi pretrage svojih korisnika, Pogodak je objavio da se na vrhu liste top-pretraga različitih pojmova nalaze različite vrste oglasa (oglasi za posao, auto-oglasi i drugi) sa preko 40.000 pretraga, što je tri puta više od seksa koji je bio najtraženiji pojam u 2005. godini. Slede horoskop, sex, automobili, posao, mp3, mobilni telefoni, pojmovi koji su bili konstantno traženi tokom cele godine. Prvo mesto, kada su najtraženije ženske ličnosti u pitanju, pripada Ceci (17.199 pretraga), dok tri puta manje pretraga ima voditeljka Nataša Miljković (5664 pretraga). Odmah iza nje se nalazi Seka Aleksić (5331 pretraga). Izgleda da ostatak najbolje plasiranih žena na listi pretraživanja na popularnosti ne može da zahvali svom znanju i uspešnosti u određenoj oblasti, već svojim privatnim porno snimcima! Izuzetak su jedino teniserka Ana Ivanović koja je najtraženije ime iz sveta sporta, kao i Aleksandra Kovač (1294 pretraga) koja je pred kraj godine dobila nagradu MTV za najboljeg izvođača. Naš genijalni naučnik Nikola Tesla (2496 pretraga) najtraženije je ime među muškim osobama, što verovatno ne bi bio slučaj da kojim slučajem nije bila „godina Tesle” pa su srednjoškolci dobijali da pišu nizove pismenih zadataka i seminarskih radova na tu temu. Iza njega slede hip-hoper Marčelo (1348 pretraga), zatim Slobodan Milošević (1123 pretrage), Željko Joksimović (994 pretrage) i pomoćnik ministra za trgovinu, turizam i usluge Srđan Srećković (937 pretraga). Godinu je, kao i u mnogim drugim medijima, obeležila i histerija oko „Velikog brata” koji se plasirao na visoko 9. mesto sa ukupno 17.685 pretraga koje su najvećim delom postavljene u poslednja tri meseca. Što se tiče večitog duela Crvene zvezde i Partizana, prošle godine ga je dobila Crvena zvezda sa 3333 : 2281. Izdvaja se i podatak da među najtraženijim ličnostima gotovo uopšte nema političara, što se tumači činjenicom da su građani Srbije prezasićeni politikom o kojoj se informacije mogu naći na svakom drugom mestu. Sveukupno gledajući, situacija kod nas u poređenju sa 2005. godinom možda jeste nešto bolja, ali globalna slika je i dalje potpuno drugačija – s obzirom na to da su social networking sajtovi na vrhu popularnosti prošlogodišnjih pretraga! Dakle, MySpace, Wikipedia, Mininova, Metacafe, podcasting... to su samo neki od popularnih pojmova koji su, po analizi pretraživača Google, obeležili prošlu godinu. Time se još jednom potvrđuje da su tokom 2006. godine u žiži interesovanja bili tzv. Web 2.0 sajtovi – oni omogućavaju socijalnu interakciju korisnika Interneta i aktivno učešće u kreiranju njegovog sadržaja. Naravno, prisutno je i konstantno interesovanje za aktuelnosti kao što je sukob u Iraku, Svetski kup u fudbalu, venčanje Toma Kruza ili trudnoća Anđeline Džoli. Oh da, i razvod Britni Spirs. Ali očigledno je da napredni korisnici Interneta preuzimaju inicijativu. U svakom slučaju, ako ste zainteresovani da detaljno istražite Googleov Zeitgeist za prošlu godinu i uporedite podatke, posetite adresu www. Iris MILJKOVIĆ
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |