![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Šta nas čeka u igrama Hellgate: London i Warhammer Online: Age of Reckoning Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Atine Electronic Arts, neosporno najveći svetski izdavač kompjuterskih i konzolnih igara, održao je u Atini početkom oktobra Trade & Press Showcase Event. Partneri Electronic Artsa u ovoj regiji, distributeri igara i novinari prestižnih medija okupili su se u svečanoj sali atinskog hotela InterContinental, gde im je predstavljen proizvodni program sa naglaskom na hitovima koji će se u narednih nekoliko meseci naći na tržištu: Army of Two, Crysis, Hellgate: London, Need for Speed: ProStreet, Skate, The Simpsons Game, Warhammer Online: Age of Reckoning, FIFA 08, NBA Live 08, The Orange Box (Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 i Portal), verzije The Simsa za razne platforme, Medal of Honor varijante za razne platforme (koje su u međuvremenu već stigle do nas) itd. Većinu ovih igara prisutni su mogli da igraju na nizu računara raspoređenih po sali. Prirodno, najveće interesovanje bilo je za Crysis, koji izgleda nesvakidašnje dobro. Mogućnosti koje igraču nudi nano-odelo brojne su (povećavanje snage, brzine, oklopa, nevidljivost itd.) i prosto vas primoravaju da ih neprestano koristite i isprobavate. Jedva čekamo 16. novembar kada bi igra zvanično trebalo da se pojavi i u našim prodavnicama. Army of Two ima zanimljivu ideju. Dva igrača u kooperativnom modu treba da se zajedničkim snagama probiju kroz okruženje igre. Naglasak je na two-man strategiji i taktici, što ovu pucačinu čini znatno drugačijom od ostalih. Igrač može da igra sam, uz pomoć AI saborca, ili da se udruži sa drugim ljudskim igračem. AoT je pravljen samo za next-gen konzole. Need for Speed: ProStreet donosi jedan novi pristup uličnim trkama, daleko ozbiljniji nego dosad. Trkačke discipline su drag, drift, grip i speed, a odvijaju se na 14 lokacija (Tokio, Nevada, Autobahn itd.). Novi real-time damage model omogućava realističan prikaz svakog oštećenja nastalog u toku vožnje, od ogrebotine farbe do smrskanog lima ili šoferke. Orijentacija ka „tuning” sceni je upadljiva, ali se čuju mišljenja i da će to udaljiti franšizu od nekadašnje, najšire publike. Skate je pokušaj Electronic Artsa da Activisionu uzme deo kolača franšize Tony Hawk. Međutim, daleko od toga da se Skate može nazvati tek pukom kopijom TH igara. Donosi inovativni sistem kontrole na koji će dugogodišnjim ljubiteljima podžanra trebati malo vremena da se naviknu. Dominantna tema manifestacije bili su Hellgate: London i Warhammer Online: Age of Reckoning. Članovi razvojnih timova doleteli su u Atinu da bi lično porazgovarali sa novinarima o ovim igrama. Hellgate: London
Tri klase između kojih igrač može da bira nastale su iz elitnih frakcija koje su obrazovali preživeli. Templari su tajno društvo koje se drži rituala originalnih templarskih vitezova, i kombinuju futurističku tehnologiju sa drevnim artefaktima za proizvodnju ubitačnog oružja i izdržljivog oklopa, idealnih za blisku borbu. Kabalisti su učenici mračnih veština i izučavaju stvari na granici nauke, što ih često ostavlja na sredini između dobra i zla. Mistične čarolije kojima vladaju čine ih pogodnim za okršaje srednjeg dometa. Lovci (Hunters) su misteriozni, uvežbani bivši vojni operativci koji neprijatelje kose hipernaprednim oružjem nastalim iz primene naučnih teorija i najnovije tehnologije. Njihovi projektili mogu da dođu iz bilo kog pravca. Hellgate: London napravio je Flagship Studios, razvojni tim čiju okosnicu čine ključni ljudi iza prvog Diabla, legendarnog Blizzardovog hack-and-slash akcionog RPG-a iz 1996. godine. Momci su ostali na visini zadatka i slave koja ih prati. HG:L ima impresivnu grafiku (DX10), uzbudljivu osnovnu priču i 250 zanimljivih questova koje igrači mogu da rešavaju. Ono čime se ljudi iz Flagshipa najviše ponose jeste dinamičko generisanje nivoa sa mnoštvom random delova, zbog čega igra može da se igra više puta i da se svaki put iskustvo drastično razlikuje od prethodnog. Na primer, dizajnirali su stotinak osnovnih monstruma, ali njihove varijacije se uvek random generišu od nivoa do nivoa, od igre do igre. Obećavaju 40–50 sati singleplayer igre koja prati osnovnu priču. Online multiplayer igra biće besplatna, s tim što će igrači koji odluče da se pretplate imati neke dodatne pogodnosti, iako još nije obelodanjeno koje.
Iza ubijenih neprijatelja, naravno, ostaje uvek dobrodošao plen. Ako igrač pokupi nešto što mu ne odgovara, može da razmontira tu stvarčicu na sastavne delove i iskombinuje ih sa nečim drugim iz inventara kako bi napravio nešto korisnije. Ovo je znatno pogodnije od neprestanog odlaska kod merchanta i preprodaje stvari da bi se rasteretio inventar. Neki questovi su posebno zanimljivi. Na primer, „Hold Fast” je RTS quest u kojem igrač treba da upravlja grupom templara koje je na njihovoj teritoriji nadjačala horda demona. Izvođenje se menja po ugledu na Command & Conquer (s tom razlikom što nema izgradnje baze niti bilo kakve druge distrakcije) i igrač klikće na pojedinačne jedinice, izdaje im naređenja o kretanju, napadu itd. Podjednako zabavan je i quest „The Big Gundown” koji je game community već prozvao „Galaga quest” (Galaga je prastara igra od pre 20 godina, po uzoru na Space Invaders, ali znatno dinamičnija; pamte je samo prosedi igrači sa gerijatrije). Igrač upravlja turetama i bori se protiv džinovskog letećeg demona koji izbacuje mnoštvo manjih karakondžula. Warhammer Online
Već sada je očigledno da ima zona koje će biti zatvorene dok se ne pojave expansion packovi. Možda je prerano da se priča o ekspanziji, jer osnovna igra treba da se pojavi tek početkom sledeće godine, ali lepo je videti da autori unapred razmišljaju o tome. To takođe igračima koji u osnovnoj igri ne vide svoje omiljene likove uliva nadu da će ih sresti kasnije. Dosad su predstavljeni Dwarves, Greenskinz (orci i goblini), High i Dark Elves. Elfovi su prvi put pokazani u Lajpcigu na ovogodišnjem Games Conventionu, kada je oskudno obučena i zavodljiva Witch Elf (pandan za Rogue iz WoW-a) izmamila uzdahe svih fanova, makar i samo virtuelno otelotvorena.
Što se PvP okršaja u WAR-u tiče, stvari su najzanimljivije kada sve preraste u RvR (realm-versus-realm) i igrači se na kraju sukobe u masovnoj opsadi prestonice, bilo da ona pripada snagama Chaosa ili Empirea. Igrači se prvo bore na neutralnoj teritoriji. Ako napadačka strana pobedi, osvaja tu teritoriju i napada sledeću, da bi se na kraju bitka vodila pred gradskim kapijama. Pobeda u toj odsudnoj bici napadaču omogućava da opustoši grad, pokolje NPC stanovništvo, popali kuće, pa čak i zarobi kralja. Međutim, stvari se onda polako menjaju – sve jači i jači NPC protivnici spawnuju se i polako isteruju osvajače iz svoje prestonice. Oslobođeni grad se polako oporavlja, stanovništvo se povećava i ratna sreća može lako da promeni stranu. Sudeći po onome što Electronic Arts ima da ponudi u narednim mesecima, konačno će uslediti dugo očekivana najezda kvalitetnih igara posle skoro cele sušne godine u kojoj jedva da smo imali po jedan hit za PC mesečno. Nenad VASOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |