NA LICU MESTA<>
102007<><>

Games Convention 2007

Da li je ovo novi E3?

Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Lajpciga

Na sajmu je bila i nova zvanična Lara Kroft – Karima Adebibe. Nemamo pojma ko je ovaj lik pored nje, ali nismo mogli da ga isečemo sa slike
Ovogodišnji sajam igara Games Convention u Lajpcigu (22–26. avgusta) bio je u svemu veći i ambiciozniji od prošlogodišnjeg. Približno 185.000 posetilaca (dve hiljade više nego prošle godine) mogli su da vide igre čak 503 izlagača (2006. ih je bilo 374, što je povećanje od 34%). Koliko GC utiče na tržište pokazuje i podatak da je ove godine registrovano 12.300 poslovnih posetilaca i trgovaca (2006. ih je bilo svega 8700). Skupilo se i 3300 novinara iz 46 zemalja (u odnosu na 2610 iz 38 zemalja 2006. godine). Zapaženo je veće prisustvo stranaca – čak 43% posetioca (u odnosu na prošlogodišnjih 24%) nije bilo iz Nemačke.

Petodnevni sajam prostirao se na pozamašnih 112.500 kvadratnih metara, u pet ogromnih hala, uključujući tu i poslovni centar koji je bio rezervisan samo za novinare, trgovce i sklapanje ozbiljnih poslovnih dogovora.

Povećano je i prisustvo slabijeg pola – čak 20% posetilaca bile su devojke. Za to treba najviše da zahvalimo konzoli Wii. Sveukupni zaključak je da se ribe neviđeno primaju na Wii. Ako želite da svoju devojku uvučete u blještavi svet igara i izbegnete sve dalje rasprave na temu „kako možeš da gubiš toliko vremena pred tom glupom mašinom”, Wii je ubedljivo najbolji način (još ako bi dobri ljudi iz Nintenda kanuli i neku kintu za ovu ničim izazvanu reklamu, prim. aut.).

Na ceremoniji svečanog otvaranja, posle fanfara i prigodnih političkih govora, održan je koncert Praškog filharmonijskog orkestra koji je izvodio muzičke teme iz StarCrafta, Final Fantasy XI, Day of the Tentacla, Metal Gear Solida 3, Super Mario Brosa i kompilacije igara za Commodore 64 i Amigu.

Pitanje koje je svima lebdelo u glavama tokom tih pet dana bilo je: da li će GC postati novi E3?

10tacle

Nemački 10tacle Studios je iskoristio Games Convention za šest svetskih premijera svojih proizvoda. Među njima su se izdvojili Black Prophecy i Codename Panzers: Cold War, treći nastavak popularnog strateškog serijala mađarskog Stormregiona (nama posebno zanimljivog jer je u prethodnim igrama bilo misija sa partizanima i Titom). Ovog puta se misije, kako i ime nagoveštava, odvijaju u Berlinu za vreme Hladnog rata, s tim što je ubačeno malo alternativne istorije, pa je incident oko Vazdušnog mosta prouzrokovao stvarni rat i okršaje.

Bio nam je prikazan i Jack Keane, simpatična i duhovita nova avantura u duhu Monkey Islanda. Međutim, najimpresivniji naslov 10tacla na ovogodišnjem GC-u nesumnjivo je bio Totems, akciona avantura za PC i Xbox 360, čija je junakinja gipka i akrobatski umešna šamanka Gia. Njene veštine zasnovane su na francuskom parkuru (viđenom u filmu „District B13”), vatrometu akrobacija na granici telesne izdržljivosti (skakanju uvis, odbijanju o prepreke, skoku u ponore, pentranju, obrtanju oko stubova i šipki itd.). Gia je u stanju da izvede sve ove pokrete s mačjom gracioznošću koja zaista ostavlja bez daha. Developer koji je predstavljao igru objasnio nam je da naročiti sistem omogućava da Gia automatski preduzme najbolji način kretanja zavisno od toga gde se trenutno u prostoru nalazi. Izgleda spektakularno.

Ascaron

Na štandu nemačkog Ascarona, urađenom u srednjovekovnom maniru, imali smo priliku da igramo hack-and-slash RPG Sacred 2: Fallen Angel, praćeni promoterkama kostimiranim kao junakinje igre. Sacred 2 je rađen po uzoru na Diablo i Titan Quest i svodi se na lutanje po okolini, skupljanje predmeta i neprestane okršaje. Sadrži preko 600 kvestova, a autori obećavaju 30–40 sati igre u prvom prolasku. Sacred 2 pravi se naporedo za PC i Xbox 360, pa će u multiplayeru igrači obe platforme moći da igraju zajedno, PvE ili PvP. Grafika igre je značajno napredovala u odnosu na verziju koju su nam ljudi iz Ascarona pokazali prošle godine. Sacred 2 treba da se pojavi početkom 2008. godine.

Buka Entertainment

Na štandu ruskog Buka Entertainmenta bilo je veselo i zabavno, kao i uvek (a nismo pili votku). Ljupka PR menadžerka Svetlana Ladoškina nam je cvrkutavim glasom predstavila neke nove naslove, ali i progres zanimljivih projekata od prošle godine, kao što je Collapse o kojem smo već pisali. Glavni junak, dasa sa rasta-frizijanom i naoružan katanom, izvodi zadivljujuće akrobacije dok se obračunava sa bićima iz druge dimenzije koja haraju razrušenom Moskvom budućnosti. Predstavljeni su nam još i The Swarm, The Hunt, DUSK-12 i Sledgehammer. Suprotno očekivanjima, protagonista potonjeg naslova nije junak istoimene TV serije kome treba „verovati, jer zna šta radi”, već vozač ubitačnog i brzog kamiona kojim se upušta u trke pune nasilja i uništavanja diljem američkih autoputeva. Samo najluđi mogu da prežive na asfaltu, snabdeveni odgovarajućim oružjem i oklopom, ali i urođenom vozačkom veštinom. Više o igri smo pisali prošlog meseca u rubrici „Bonus level”.

Disney Interactive

Detinja nevinost i odsustvo nasilja u Disney naslovima pruža jedno prijatno i opuštajuće bekstvo iz depresivnih, pesimističkih i svirepih vizija ostalih game developera. Ove godine su se dobri ljudi iz Disneya usredsredili na novi nastavak „Narnije” koji će se pojaviti istovremeno kad i film. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian je šaren i veseo svet, ispunjen svim onim mitološkim bićima koja znamo odranije. U nivou koji nam je detaljno predstavljen, tročlana družina probijala se kroz vrleti zamka i ispunjavala razne zadatke. Jedan je bio ispaljivanje projektila iz baliste na neprijateljske brodove koji donose sveže trupe protivnika. Masovne borbe izgledaju spektakularno, s mnoštvom vojnika koji se bore na sve strane. Igrač može da učestvuje u takvom okršaju, ali je mnogo zabavnije ako svog junaka popne na leđa jednog od džinova i onda upravlja njime, koseći redove neprijateljskih vojnika. Tu je i mogućnost jahanja grifona da bi se doprlo do viših zidina zamka.

Electronic Arts

Izdavački gigant je za Games Convention najavio brojne naslove: Army of Two, Battlefield: Bad Company, Burnout Paradise, Crysis, FIFA 08, Hellgate: London, Mercenaries 2: World in Flames, Need for Speed: ProStreet, The Sims 2: Bon Voyage, The Sims 2: Castaway, SimCity Societes, Skate, Spore, Warhamer Online: Age of Reckoning itd.

Bilo je zanimljivo videti ekspanziju Kane’s Wrath za Command & Conquer 3 koja je premijerno predstavljena na GC-u. Ona pokriva period od 20 godina razmaka između C&C Tiberian Sun Firestorma i C&C 3. Uvedene su nove jedinice i modifikacije nekih starih. Time je malo smanjena neravnopravnost zaraćenih strana u nekim vidovima borbe (recimo, nova protivavionska praćka na strani GDI-ja pomaže u odbrani od napada iz vazduha).

U poplavi EA igara poznatih odranije, dah svežine unela je The Simpsons Game. Svi tvorci serije uzeli su učešća u izradi igre, od glumaca koji su pozajmljivali glasove do scenarista koji su smislili pregršt novih gegova i aluzija na druge igre, prilagođenih specifičnostima drugog medijuma i ukusu gejmerske publike. Da bi pomogao Homeru, Mardž, Bartu i Lizi da spasu svet, igrač mora da prokrstari virtuelnim Springfildom i snađe se u parodijama najpoznatijih igara. Tako u nivou naslovljenom Grand Theft Scratchy Mardž i Liza moraju da izađu na kraj sa nizovima Ičija i Skrečija koji tumaraju ulicama, dok u nivou Medal of Homer Bart i Homer navlače uniforme i probijaju se kroz Severnu Afriku i pacifičko podneblje. I posle zlobnici tvrde da Electronic Arts ne ume da se našali na sopstveni račun...

Focus

Francuski izdavač Focus Home Interactive ove godine je predstavio novi nastavak serijala avantura o Šerloku Holmsu. Sherlock Holmes versus Arsene Lupin suprotstavlja dva imaginarna junaka čije su pustolovine zadivljavale milione čitalaca širom sveta. Arsen Lupen, koga je izmislio francuski pisac Moris Leblan, najpoznatiji je provalnik i kradljivac u Francuskoj. Sada je došao u London da izazove Holmsa. Na igraču je da odbrani čast čuvenog detektiva.

U izdanju Focusa pojaviće se i Blood Bowl, zasnovan na istoimenoj stonoj igri u Warhammer univerzumu koja je, u stvari, običan ragbi sa mitološkim bićima. Igrač će moći da bira između osam rasa – goblina, orkova, patuljaka, ljudi itd., a pojaviće se i „zvezde” u vidu trolova i ogara. Dosledni igrači moći će da igraju Blood Bowl potezno, kao u slučaju stone igre, dok će drugi moći da po volji izaberu opciju real-time utakmice.

NCsoft

Korejski NCsoft u Lajpcigu je bio fokusiran prevashodno na igre Tabula Rasa i Aion: Tower of Eternity. Začudo, novoj ekspanziji Guild Warsa – Eye of the North, nije posvećeno mnogo pažnje, verovatno zato što se igra pojavila u prodaji svega nekoliko nedelja kasnije.

O Tabula Rasi smo iscrpno pisali u avgustovskim „Prvim utiscima”. Aion: Tower of Eternity nas je, međutim, oduševio raskošnim, živopisnim prizorima fantasy MMORPG sveta pravljenog tehnologijom koja pokreće Far Cry. Igra je smeštena u Atreu, čarobni svet razmešten po unutrašnjoj strani lopte i izdeljen na dve suprotstavljene celine. Igrač bira jednu od strana i upušta se u PvP okršaje sa protivnicima ili PvE bitke sa trećom NPC rasom. Međutim, ako se negde sretnu pripadnici sve tri rase, može doći do neuobičajenog PvPvE okršaja, iliti „ko će koga”... Ono što nas je posebno razgalilo na prezentaciji bila je mogućnost izabranog junaka da u trenutku raširi dotad neprimetna krila i anđeoski se izdigne iznad situacije, doslovno... Što je najbolje, može i da se bori leteći, ili samo da brže i lakše pretražuje okolinu. Aion, nema sumnje, lepo izgleda, a videćemo da li će i gameplay opravdati očekivanja.

Ubisoft

U Lajpcig je povodom Games Conventiona doputovalo nekoliko developera iz montrealskog Ubisofta, koji su lično predstavljali nove igre jednog od najuglednijih izdavača današnjice – najnoviji nastavak The Settlersa sa podnaslovom Rise of an Empire (pogledati „Prve utiske” u ovom broju), ekspanziju Tribes of the East za Heroes of Might & Magic V, igru po filmu po poemi „Beowulf”, futurističku pucačinu u prvom licu Haze (o svim tim igrama već smo pisali u „Bonus levelu” u prethodnim brojevima), novi projekat sa imenom Toma Klensija pod nazivom End War, kolekciju novih urnebesnih mini-igara sa podivljalim „zecovima” Rayman Raving Rabbids 2 i mnogo toga drugog...

Ali, sve je to u senci činjenice da je upravo na ovom Games Conventionu premijerno u svetu prikazan – Far Cry 2! Pored Starcrafta 2, to je bio ubedljivo najzapaženiji i najtraženiji naslov na GC-u ove godine. Umesto zelenila ostrvske džungle iz prve igre, sada nas očekuje prašnjava afrička savana površine 50 km2 kroz koju se može sasvim slobodno lutati. Većina događaja nisu skriptovani, na primer poslići kojima se bave neprijateljski vojnici u bazi ka kojoj se šunjate. Onaj ko u jednoj prilici čisti pušku, prilikom sledećeg igranja će patrolirati ili raditi nešto treće. Naravno, u puškaranju su razlike u ponašanju još uočljivije. To omogućava da praktično svako igranje bude neponovljiva pustolovina. Vremenski uslovi, koji izgledaju maestralno, takođe nisu skriptovani. Navlačenje oblaka na horizontu dovodi do oluje koja prvo njiše grane, a potom ih lomi i odnosi... Naravno, sveukupno okruženje podložno je menjanju i uništavanju (recimo, paljenje drveća kako bi neprijateljski vojnici ostali bez zaklona). Far Cry 2 nam je predstavljen na high-end dual-core mašini sa GeForce 8800 i, naravno, tekao je besprekorno. Ljudi iz Ubisofta su nagovestili da bi brzi single-core CPU i high-end DirectX 9 kartica bili sasvim dovoljni za glatku igru.

Podjednako atraktivan je i Assassin’s Creed, nova šunjalica u Thief fazonu koja u novembru stiže za PC i next-gen konzole. Dešava se u Jerusalimu u 12. veku, verno prenetom u okruženje igre. Glavni junak Oltar je jednako okretan koliko i ubistven. Njegovo pentranje, šunjanje, maskiranje da bi prošao pored stražara i slični potezi deluju zadivljujuće, ali nisu ništa spram dinamičnih skokova po krovovima zgrada i „laste” sa visokog vrha, te dočeka na plast sena u podnožju. Assassin’s Creed definitivno podiže nivo adrenalina i kad se gleda, a pogotovo kad se igra.

Vivendi

Vivendi je u Lajpcigu prikazao niz zanimljivih naslova. Premijerno predstavljeni Wet je svojevrsna mešavina Tomb Raidera, Prince of Persia i Tarantinovog vizuelnog izraza sa naglaskom na filmu „Kill Bill”. Glavna junakinja Rubi očigledno je dizajnirana da uzdrma Larin tron, ali poseduje i okretnost Princa, a mačem vitla i raseca utrobe bolje od Ume Turman.

Nakon prevelike složenosti prethodnih Empire Earth igara, Mad Doc je rešio da u trećem nastavku malo pojednostavi stvari. Biće svega tri rase, pet epoha i dva resursa. Nažalost, za pregled igre takve kompleksnosti kao što je Empire Earth III treba više vremena nego što je to izvodljivo u sajamskim okolnostima.

The Bourne Conspiracy neće se pojaviti do sredine sledeće godine, tako da ne treba vući paralele sa filmom koji je nedavno počeo da se prikazuje i u našim bioskopima. Štaviše, igra koristi deliće filmskih priča, ali i Ladlamovih romana, preuzimajući vizuelni identitet filmova koliko je to bilo moguće. Dešava se u vreme kada Džejson Born radi za Tredston kao vrhunski ubica agencije CIA. Bornova umešnost da iskoristi bilo šta iz svoje okoline kao oružje biće preneta i u igru.

Više puta najavljivani i iznova prerađivani TimeShift pretrpeo je još jedan niz promena. Vizuelno je poboljšan i osavremenjen, a gameplay je takođe izmenjen i pojednostavljen. Premisa je i dalje ista – poigravanje s vremenom koje glavnom junaku omogućava da neprijatelje eliminiše svojevrsnim bullet time efektom, tako što ih zamrzne u trenutku vremena i potom saspe šaržer u njih.

Prolaskom kroz kapiju StarCrafta ulazilo se u Blizzardov štand pod pokroviteljstvom Vivendija. Bilo je moguće igrati StarCraft 2 u dva na dva mečevima, što je naravno bilo nezaboravno iskustvo. Drugi deo štanda zauzimala je najnovija ekspanzija za World of WarCraft, Wrath of the Lich King. Međutim, s obzirom na to da je Games Convention održan nedugo nakon BlizzCona, ništa novo nije pokazano ni otkriveno, pa zainteresovanima najtoplije preporučujemo reportažu o BlizzConu iz prošlog broja.

• • •

Da li će Games Convention prerasti u novi E3? Na to pitanje nije lako odgovoriti. Prošlogodišnja odluka organizatora E3 manifestacije da je pretvore u striktno poslovni skup, zatvoren za širu javnost, ostavila je gejmere širom sveta bez odredišta redovnog godišnjeg hadžiluka.

Iz razgovora sa nekim izlagačima shvatili smo razloge organizatora E3, pritisnutih zahtevima najvećih svetskih izdavača. Naime, mnoštvo malih izdavača stvaralo je apsolutni haos i odvlačilo pažnju sa onih velikih koji su dali mnogo novca da se predstave u punom sjaju. Izlaganje na šljaštećem E3 postalo je za njih preskupo i beskorisno (gigant kao što je Electronic Arts, na primer, dovede stotinak svojih ljudi na E3, a oni se jedva probijaju do potencijalnih kupaca i nadglasavaju se sa bučnim klincima sa susednog štanda).

Zato se gejmeri širom sveta pitaju šta će postati novi E3. Postoje još samo dva velika igračka sajma u svetu – Tokyo Game Show i Penny Arcade Expo u Sijetlu. Tokijski sajam je isuviše orijentalno orijentisan, a PAX se tek zahuktava zahvaljujući tome što je E3 sasečen. U ovom trenutku, lajpciški Games Convention ima zaista najveće šanse, premda mu većina izdavača zamera da nije dovoljno internacionalan. Preko 50% posetilaca su Nemci, i nedostaje više izlagača iz Amerike i Japana.

Činjenica je da su „običnim” izdavačima sa Dalekog istoka, kad izuzmemo Sony, prepušteni skromni i neatraktivni štandovi na samom kraju poslovne hale. Na ulazu svakog štanda sede ljupke kosooke devojčice i krupnim bademastim očima čežnjivo gledaju posetioce (pošto se, u stvari, dave od dosade jer te igre niko ni ne gleda...).

Šuškalo se i o preseljenju GC-a u Keln sledeće godine, jer je Lajpcig u delu Nemačke koji je nekada bio pod sovjetskim uticajem. Zapadni Nemci stoga imaju neke zamerke na organizaciju i smeštaj. Možda bi kratka (ali nezaboravna) poseta Srbiji poremetila te kriterijume o organizaciji, a u korist Lajpciga...

Nenad VASOVIĆ

 
 AKTUELNOSTI
PlayStation Store

 DOMAĆA SCENA
Intervju: Dalibor Novak, Metamorf studio

 NA LICU MESTA
Games Convention 2007
Šta mislite o ovom tekstu?
QuakeCon 2007

 TEST JOY
A4Tech X7 G100 Gaming Keyboard PRO
Saitek Pro Yoke Flight System

 JA, IGRAČ
Trolololol

Age of Conan
Ispred štanda posvećenog MMO igri Age of Conan: Hyborian Adventures nalazile su se dve ljupke varvarke koje su na sebi imale samo oskudne parčiće krzna, strgnute sa nekih nesrećnih životinjica ogoljenih za potrebe nemilosrdnoga marketinga. Posetioci su mogli i da oskrnave presto kralja Konana sopstvenom zadnjicom, stave na glavu njegovu krunu i plašt i tako se slikaju sa hostesama. U unutrašnjosti improvizovanog varvarskog utvrđenja i prijatnom okruženju ljudskih lobanja, sekira, kopalja i mačeva po zidovima, mogla je da se isproba igra. Nažalost, nismo imali prilike da potvrdimo i jednu glasinu koja je počela da kruži tokom GC-a, a to je da će u Age of Conan seks biti važan deo igre i da će igračima pojačavati borbenu gotovost. S obzirom na to da je seks nezaobilazni deo Konanove mitologije, moguće je da su Funcomovi programeri pokušali da ga implementiraju i u igru. Ako se ispostavi da je ova glasina tačna, videćemo da li će se zbog toga jedan odličan MMO svesti na virtuelni kupleraj.

Turok
Igra Turok za PS3 i Xbox 360, nakon bankrotstva Acclaima, dospela je u ruke izdavača Touchstone. Pucačina u prvom licu prati doživljaje istoimenog glavnog junaka koji, predvodeći grupu elitnih vojnika, sleće na udaljenu planetu u potrazi za bivšim mentorom, sada zločincem Rolandom Kejnom. Kada im Kejnovi ljudi unište transportni brod, Turok i drugari moraju da se probijaju kroz džunglu. A kad tamo – dinosaurusi...
Pored standardne upotrebe hladnog i vatrenog oružja, jedna od specifičnosti Turoka je namamljivanje dinosaurusa u svoju korist. U nivou „So na ranu” koji nam je prikazan, a odigrava se u nekom napuštenom postrojenju, bilo je moguće zapucati na gnezdo sa dinosaurusovim jajima. Naravno, na to odmah dotrčava usplahirena majka i bes iskaljuje na najbližim protivnicima koji joj se neoprezno nađu na putu. Turok je surov, krvav i ima prilično dobru grafiku.

Sony
Kao i prošle godine, Sony je ponovo zakupio pola hale. U tom „realmu” bile su raspoređene manje celine posvećene PSP-u i Playstaionu 3. Prošle godine je samo jedan primerak PS3 bio ponosno uspravljen i izložen, a posetioci su smeli da ga samo ovlaš dodiruju vrhovima prstiju kao majmuni u „Odiseji”. Sada je, naravno, Sonyjeva konzola blistala u punom sjaju.
Nešto dekora za štandove je ponovljeno od prethodnog GC-a, ali su bili i neki nesvakidašnji novi momenti. Očigledno je Sonyjev moto sada „Playstation svuda u domu”, jer su napravili velike stolove za ručavanje za kojima je pred svakom stolicom bio monitor sa upravljačem, ili nameštaj dnevne sobe prerađen u sličnom maniru, ali posebna pikanterija su bile kade i klozetske šolje u koje su posetioci mogli da se „uvale” i igraju hitove za next-gen konzole.

Battlestar Galactica
Sajlonce je stvorio čovek. Pobunili su se, evoluirali, napravili kopija koliko im je trebalo i krenuli u pohod na Xbox 360 i PC... Rezultat je 2D svemirska pucačina sa 3D modelima dragih nam brodova. Campaign mod sadrži 10 misija zasnovanih na epizodama prve tri sezone TV serije. Svaka strana ima 4 vrste brodova na raspolaganju. U online svemirskim okršajima učestvovaće 16 PC pilota ili osam Xbox 360 lovaca. Multiplayer modovi su Deathmatch, Team Deathmatch i Domination. Ima ukupno 10 Deathmatch mapa. Razvojni tim Auran tempira izlazak igre na tržište sa emitovanjem 4. sezone TV serije.

Izveštavanje našeg novinara omogućio je domaći distributer igara Extreme CC
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera