![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Da li je ovo novi E3? Ekskluzivno za „Svet kompjutera” iz Lajpciga
Petodnevni sajam prostirao se na pozamašnih 112.500 kvadratnih metara, u pet ogromnih hala, uključujući tu i poslovni centar koji je bio rezervisan samo za novinare, trgovce i sklapanje ozbiljnih poslovnih dogovora.
Na ceremoniji svečanog otvaranja, posle fanfara i prigodnih političkih govora, održan je koncert Praškog filharmonijskog orkestra koji je izvodio muzičke teme iz StarCrafta, Final Fantasy XI, Day of the Tentacla, Metal Gear Solida 3, Super Mario Brosa i kompilacije igara za Commodore 64 i Amigu.
10tacle Nemački 10tacle Studios je iskoristio Games Convention za šest svetskih premijera svojih proizvoda. Među njima su se izdvojili Black Prophecy i Codename Panzers: Cold War, treći nastavak popularnog strateškog serijala mađarskog Stormregiona (nama posebno zanimljivog jer je u prethodnim igrama bilo misija sa partizanima i Titom). Ovog puta se misije, kako i ime nagoveštava, odvijaju u Berlinu za vreme Hladnog rata, s tim što je ubačeno malo alternativne istorije, pa je incident oko Vazdušnog mosta prouzrokovao stvarni rat i okršaje.
Ascaron Na štandu nemačkog Ascarona, urađenom u srednjovekovnom maniru, imali smo priliku da igramo hack-and-slash RPG Sacred 2: Fallen Angel, praćeni promoterkama kostimiranim kao junakinje igre. Sacred 2 je rađen po uzoru na Diablo i Titan Quest i svodi se na lutanje po okolini, skupljanje predmeta i neprestane okršaje. Sadrži preko 600 kvestova, a autori obećavaju 30–40 sati igre u prvom prolasku. Sacred 2 pravi se naporedo za PC i Xbox 360, pa će u multiplayeru igrači obe platforme moći da igraju zajedno, PvE ili PvP. Grafika igre je značajno napredovala u odnosu na verziju koju su nam ljudi iz Ascarona pokazali prošle godine. Sacred 2 treba da se pojavi početkom 2008. godine. Buka Entertainment
Disney Interactive Detinja nevinost i odsustvo nasilja u Disney naslovima pruža jedno prijatno i opuštajuće bekstvo iz depresivnih, pesimističkih i svirepih vizija ostalih game developera. Ove godine su se dobri ljudi iz Disneya usredsredili na novi nastavak „Narnije” koji će se pojaviti istovremeno kad i film. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian je šaren i veseo svet, ispunjen svim onim mitološkim bićima koja znamo odranije. U nivou koji nam je detaljno predstavljen, tročlana družina probijala se kroz vrleti zamka i ispunjavala razne zadatke. Jedan je bio ispaljivanje projektila iz baliste na neprijateljske brodove koji donose sveže trupe protivnika. Masovne borbe izgledaju spektakularno, s mnoštvom vojnika koji se bore na sve strane. Igrač može da učestvuje u takvom okršaju, ali je mnogo zabavnije ako svog junaka popne na leđa jednog od džinova i onda upravlja njime, koseći redove neprijateljskih vojnika. Tu je i mogućnost jahanja grifona da bi se doprlo do viših zidina zamka. Electronic Arts
Bilo je zanimljivo videti ekspanziju Kane’s Wrath za Command & Conquer 3 koja je premijerno predstavljena na GC-u. Ona pokriva period od 20 godina razmaka između C&C Tiberian Sun Firestorma i C&C 3. Uvedene su nove jedinice i modifikacije nekih starih. Time je malo smanjena neravnopravnost zaraćenih strana u nekim vidovima borbe (recimo, nova protivavionska praćka na strani GDI-ja pomaže u odbrani od napada iz vazduha).
Focus Francuski izdavač Focus Home Interactive ove godine je predstavio novi nastavak serijala avantura o Šerloku Holmsu. Sherlock Holmes versus Arsene Lupin suprotstavlja dva imaginarna junaka čije su pustolovine zadivljavale milione čitalaca širom sveta. Arsen Lupen, koga je izmislio francuski pisac Moris Leblan, najpoznatiji je provalnik i kradljivac u Francuskoj. Sada je došao u London da izazove Holmsa. Na igraču je da odbrani čast čuvenog detektiva.
NCsoft Korejski NCsoft u Lajpcigu je bio fokusiran prevashodno na igre Tabula Rasa i Aion: Tower of Eternity. Začudo, novoj ekspanziji Guild Warsa – Eye of the North, nije posvećeno mnogo pažnje, verovatno zato što se igra pojavila u prodaji svega nekoliko nedelja kasnije.
Ubisoft U Lajpcig je povodom Games Conventiona doputovalo nekoliko developera iz montrealskog Ubisofta, koji su lično predstavljali nove igre jednog od najuglednijih izdavača današnjice – najnoviji nastavak The Settlersa sa podnaslovom Rise of an Empire (pogledati „Prve utiske” u ovom broju), ekspanziju Tribes of the East za Heroes of Might & Magic V, igru po filmu po poemi „Beowulf”, futurističku pucačinu u prvom licu Haze (o svim tim igrama već smo pisali u „Bonus levelu” u prethodnim brojevima), novi projekat sa imenom Toma Klensija pod nazivom End War, kolekciju novih urnebesnih mini-igara sa podivljalim „zecovima” Rayman Raving Rabbids 2 i mnogo toga drugog...
Podjednako atraktivan je i Assassin’s Creed, nova šunjalica u Thief fazonu koja u novembru stiže za PC i next-gen konzole. Dešava se u Jerusalimu u 12. veku, verno prenetom u okruženje igre. Glavni junak Oltar je jednako okretan koliko i ubistven. Njegovo pentranje, šunjanje, maskiranje da bi prošao pored stražara i slični potezi deluju zadivljujuće, ali nisu ništa spram dinamičnih skokova po krovovima zgrada i „laste” sa visokog vrha, te dočeka na plast sena u podnožju. Assassin’s Creed definitivno podiže nivo adrenalina i kad se gleda, a pogotovo kad se igra. Vivendi
Nakon prevelike složenosti prethodnih Empire Earth igara, Mad Doc je rešio da u trećem nastavku malo pojednostavi stvari. Biće svega tri rase, pet epoha i dva resursa. Nažalost, za pregled igre takve kompleksnosti kao što je Empire Earth III treba više vremena nego što je to izvodljivo u sajamskim okolnostima.
Više puta najavljivani i iznova prerađivani TimeShift pretrpeo je još jedan niz promena. Vizuelno je poboljšan i osavremenjen, a gameplay je takođe izmenjen i pojednostavljen. Premisa je i dalje ista – poigravanje s vremenom koje glavnom junaku omogućava da neprijatelje eliminiše svojevrsnim bullet time efektom, tako što ih zamrzne u trenutku vremena i potom saspe šaržer u njih.
• • • Da li će Games Convention prerasti u novi E3? Na to pitanje nije lako odgovoriti. Prošlogodišnja odluka organizatora E3 manifestacije da je pretvore u striktno poslovni skup, zatvoren za širu javnost, ostavila je gejmere širom sveta bez odredišta redovnog godišnjeg hadžiluka. Iz razgovora sa nekim izlagačima shvatili smo razloge organizatora E3, pritisnutih zahtevima najvećih svetskih izdavača. Naime, mnoštvo malih izdavača stvaralo je apsolutni haos i odvlačilo pažnju sa onih velikih koji su dali mnogo novca da se predstave u punom sjaju. Izlaganje na šljaštećem E3 postalo je za njih preskupo i beskorisno (gigant kao što je Electronic Arts, na primer, dovede stotinak svojih ljudi na E3, a oni se jedva probijaju do potencijalnih kupaca i nadglasavaju se sa bučnim klincima sa susednog štanda). Zato se gejmeri širom sveta pitaju šta će postati novi E3. Postoje još samo dva velika igračka sajma u svetu – Tokyo Game Show i Penny Arcade Expo u Sijetlu. Tokijski sajam je isuviše orijentalno orijentisan, a PAX se tek zahuktava zahvaljujući tome što je E3 sasečen. U ovom trenutku, lajpciški Games Convention ima zaista najveće šanse, premda mu većina izdavača zamera da nije dovoljno internacionalan. Preko 50% posetilaca su Nemci, i nedostaje više izlagača iz Amerike i Japana. Činjenica je da su „običnim” izdavačima sa Dalekog istoka, kad izuzmemo Sony, prepušteni skromni i neatraktivni štandovi na samom kraju poslovne hale. Na ulazu svakog štanda sede ljupke kosooke devojčice i krupnim bademastim očima čežnjivo gledaju posetioce (pošto se, u stvari, dave od dosade jer te igre niko ni ne gleda...). Šuškalo se i o preseljenju GC-a u Keln sledeće godine, jer je Lajpcig u delu Nemačke koji je nekada bio pod sovjetskim uticajem. Zapadni Nemci stoga imaju neke zamerke na organizaciju i smeštaj. Možda bi kratka (ali nezaboravna) poseta Srbiji poremetila te kriterijume o organizaciji, a u korist Lajpciga... Nenad VASOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |