Blazing Angels: Secret Missions of WWII | Iako nije naišao na topao doček kod kritike (i većine igrača), prvi Ubisoftov Blazing Angels (Squadrons of WWII) predstavljao je prebogato produciranu, furiozno-eksplozivnu, brain-dead avio-krljačinu smeštenu u milje Drugog svetskog rata. Ista meta, isto odstojanje: zaboravite na nelinearnu kampanju koja se dinamički menja u skladu s vašim akcijama, uverljiv model letenja, superrealne atmosferske efekte koji utiču na putanju i probojnu moć projektila i pedantnu rekreaciju svih relevantnih borbenih teatara iz datog perioda. Ako ste za još jednu dozu linearnog, reality-free, fanatično-adrenalinsko-arkadnog aerošibanja kojem samo fali natpis „insert coin” na glavnom ekranu, stigli ste na pravo mesto. Blazing Angels: SMoWII delivers!Uz nekoliko manjih ispravki i dodataka, dve najvećne novine novih Plamtećih anđela tiču se naracije kroz glavnu kampanju i akumulaciju poena prestiža tokom misija. Za razliku od prve igre, gde je sav „zaplet” bio objašnjen u blic-brifinzima koji su se ispisivali na loading ekranu pre svakog nivoa, ovoga puta celokupna naracija mnogo je opipljivija. Priča prati kapetana Robinsona, novopostavljenog vođe mini-eskadrile savezničkih pilota, u nestandarnim tajnim misijama mimo glavne ratne mašinerije tog doba. Robinsonu i veteranu Edvardu „Profi” (usmerava protivnike na sebe) pridružuje se Margarita, tajni agent specijalizovan za infiltraciju u neprijateljske redove (i vaša veza na tlu koja često upada u nevolje), a u prvih nekoliko misija družini se priključuju Majl (in-flight opravke na letelici) i Džejms „Cowboy” Torp, hot-shot zverka koja će na jedan mig kidisati na protivnike bez razmišljanja. Avantura sada može da počne. Ostatak kampanje provešćete u obilasku seta standardnih WWII lokacija pokušavajući da osujetite invazione planove sila osovine i zaplenite novodizajnirana avio-čuda (koja su ili minimalno učestvovala u konkretnim okršajima ili su ostajala u fazi eksperimentalnih prototipa), da biste ih zatim upotrebiti protiv originalnih kreatora. Priča teče kako kroz tranzicione sinematike koji simbolično predstavljaju putovanje preko pola planete, tako i kroz retro-luckaste filmiće urađene u formi foto-stripa, pri čemu sve neodoljivo podseća na avanture Nejtana Zakarija i njegovog letećeg cirkusa iz kultnog Crimson Skiesa).  | Konkretno, ono što sledi predstavlja urnebesan (i često frustrirajuće težak) koktel pucnjave, manevara i epskih bitaka uz mrvicu originalnih misija i/ili načina za njihovo rešavanje. Akrobacije na aeromitingu, bitka iznad Crvenog trga u vreme vojne parade, lociranje nasukane podmornice putem slabašnog radio-signala, obaranje čitavih eskadrila bez ispaljenog metka, Margaritino iskrcavanje na voz u pokretu (još jedan rip-off ili omaž Grimiznim nebesima, procenite sami), napad na bombardere visoko u Himalajima uz rvanje sa nezgodnom turbulencijom, odbrana San Franciska od podmuklih U-bootova, plus gomila epskih sukoba iznad Berlina, Rima, Pariza, Kine, Kaira... Jednostavno, ništa ne nedostaje. Od manjih novina treba spomenuti health-bar na svim jedinicama (uključujući i vas), indikator udaljenosti do selektovane mete, potrošive bombe, rakete i teškokalibarko oružje i tri šarmantna dodatka koji doprinose (blago) neozbiljnom karakteru igre: reflektori na zadnjem delu krila koji služe da zaslepe protivnike koji se nakače na rep (zvuči šašavo, ali je efikasno), TV navođene rakete (kojima upravljate kao i letelicom) i neizbežni Tesla Coil za slanje primitivnog EMP udara na sve jedinice u blizini, koje zatim gube kontrolu nad elektronikom na nekoliko trenutaka (zašto ovo ne utiče i na vaš avion, ostaje jedna od misterija WWII).Poeni prestiža (prestige) zarađuju se na svaki mogući zamisliv način prilikom misija. Ubijanje neprijatelja (računaju se i killovi vaših saboraca), izvršavanje primarnih i sekundarnih zadataka i izvođenje vratolomija i rizičnih manevara na predefinisanim lokacijama (opet Crimson Skies?) generiše pomenute poene koje investirate u razna poboljšanja na avionima između dve misije. Pored nekoliko standardnih (pojačani oklop, više municije, asistencija prilikom nišanjenja), tu je i nekoliko dodataka koji opasno podsećaju na FRP igre: Crisis Situation Training perk, na primer, koji povećava efikasnost wingmanima za 15%, ali imaćete manje od 30% energije! Grafika je blago unapređena, ubačeno je nekoliko novih vizuelnih efekata, a borbene zone vidljivo su proširene (uz gušće šume i življu aktivnost na tlu), što donosi i povećanu hardversku zahtevnost. Borbe su i dalje spektakularne, sa desetinama najraznovrsnijih učesnika, prizori gradova koji se gube na ivici horizonta još izazivaju nevericu kod igrača, a bojišta se tokom misija dinamički pretvaraju iz idiličnih predela koje obasjava sunce u olovne prizore razaranja prošarane perzistentnim stubovima gustog dima koji se dižu visoko u nebo. Zvučna podloga je fantastična, sa gromovitim šteketanjem mitraljeza, zlokobnim fijukom obrušavajućih aviona (ili bombi), uverljivim brundanjem motora čiji intenzitet varira zavisno od manevara koji se trenutno izvode i tutnjavom detonacija u daljini. Muzički skor čini nekoliko neizbežnih military tema koje je preporučljivo utišati radi lakše koncentracije na dešavanja tokom borbi. Blazing Angels SM je sjajna igra. Svakako, aerodružina po harizmi nije ni blizu svojim uzorima, bitke ponekad deluju previše pompezno, raznovrsnije misije dobro bi došle, a košmarna težina često diže kosu na glavi. Međutim, sve se ovo lako zaboravlja pred prizorom besprekornih avioformacija koje se razbijaju prilikom započinjanja sukoba i sveopšteg haosa koji zatim nastaje. Zato, džojstik u ruke, sliku verenice u kokpit i pravac u hangar! Aleksandar DINIĆ | | |