Imidž konzole za casual igrače Wii održava upravo zahvaljujući igrama kao što je Opoona, tipičan japanski RPG, koga su ArtePiazza i Koei namenili onima koji prave prve korake u ovom žanru. Da će ovde možda biti „mesa” i za one s dužim igračkim stažom nagoveštavaju imena dvojice dizajnera, koji su pekli zanat na legendarnom Dragon Questu. Ipak, njihov doprinos sveden je na tehničke aspekte, dok je mehanika uprošćena do krajnjih granica.U centru bizarne priče nalazi se Opoona, mladi vanzemaljac s planete Tizia, koji je posle nezgodnog sletanja, uzrokovanog misterioznom nesrećnom, izgubio kontakt s porodicom. Simpatičan kugloglavi ejlijen probudiće se u bolnici, bez sećanja na događaje koji su ga odvojili od najmilijih. Ipak, on je rešen da pribavi dozvolu za putovanje na druge kolonije i pronađe odgovor na pitanja koja ga proganjaju. Kao svojevrstan uvod u RPG, Opoona koristi sasvim jednostavan ali efikasan upravljački sistem zasnovan na nunchuk kontroleru (wiimote može da se koristi za upravljanje kamerom). Usmeravanje glavnog junaka obavlja se pomoću analogne palice, dijalog s likovima pokreće se pritiskom na ’C’, dok se tasterom ’Z’ otvara meni, prebira inventar i predmeti prebacuju u džep, kako bi bili dostupni tokom borbe. Tokom borbenih sekvenci perspektiva se menja (kamera „beži” iza junaka), a kao glavno oružje služi će vam energetska lopta iznad Opoonine glave (BonBon). Lopta se puni povlačenjem palice unazad (od dužine punjenja zavisi njena ubojita moć), a ispaljuje pomeranjem palice unapred. Za nišanjenje je potrebno držati taster ’C’ i pomerati palicu u željenom smeru. Prostije nije moglo. Na početku igre više ćete šetati i razgovarati s raznim kreaturama, nego što ćete se boriti. Početni zadaci uključuju pribavljanje dozvola za različita zanimanja, otkrivanje novih rejona u gradu i sklapanje prijateljstava koje će kasnije biti od velike koristi. U ovoj fazi igra je prilično troma i potrebno vam je dosta strpljenja da završite sve zadatke, naročito ako ste navikli na tempo ozbiljnijih RPG naslova; mlađi igrači moraće da računaju na pomoć tokom boravka u gradovima, jer tamo nije nimalo jednostavno pravilno se orijentisati. Priča će dobiti na dimanici kada se konačno otisnete put neistraženih kolonija, gde vas čekaju neizbežna čudovišta, zamkovi, sporedni kvestovi i bitke, tokom kojih ćete se uglavnom dosađivati zbog preterano jednostavne mehanike i težine koja se ne povećava očekivanom brzinom. Što se audio-vizuelnih atributa tiče, Opoona vas sigurno neće ostaviti bez teksta. Ona, opet, sa svojim simpatičnim likovima, lepo renderovanim okruženjem i rudimentiranom cel-shaded grafikom izgleda bolje od većine „ne-Nintendovih” igara. Nedostatak zvučnih 3rd party naslova počinje polako da zabrinjava, jer priča polako poprima obrise tužne sage o Gamecubeu, koji je potonuo u zaborav upravo zbog Nintendove sebične politike prema nezavisnim proizvođačima. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |