![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||||||
Internet kuracija
Novo vreme – novi urednici
Da je svet zaista veliko globalno selo potvrđuje i statistika – svakog časa YouTube postaje bogatiji za više od 35 sati video materijala. Za 60 dana generiše se više video sadržaja nego što je američka TV produkcija postigla za 60 godina. Facebook već ima oko 800 miliona korisnika, što bi ga učinilo trećom najvećom državom na svetu. Takođe, dnevno se tvituje oko 200 miliona puta. To je zaista mnogo sadržaja, te se stvara potreba za sortiranjem i organizacijom, kao i za pronalaženjem najboljih načina da se on poređa i prikaže na racionalan način. Zato već sada treba obratiti pažnju na mlade projekte u domenu internet kuracije (eng. curation), koja se razlikuje od agregacije jer iza izbora relevantog sadržaja ne stoji mašina (npr. Google News) već sami korisnici. Najpopularniji ovakav servis je Storify, koji je, između ostalih, stvorio Bart Herman (Burt Herman), novinar agencije AP, koji je uvideo da dolaze drugačija vremena za njegovu profesiju. Ovaj sajt je već sada najbolje mesto za praćenje globalnih real time događaja. Storify (www. Alat za pravljenje stranice podeljen je na dve celine – jedna je tekst editor, a druga je polovina raspoloživog radnog prostora namenjena pretrazi i prikazu rezultata. Direktno odavde možete da pretražite najpopularnije izvore kao što su Twitter, Facebook, YouTube ili Flickr, kao i ceo Web preko Googlea ili samo slike, RSS feedove i slično. Storify je postao popularan i među novinarima, te američkim medijima, tako da je tu već sada moguće naći priče sa društvenih mreža kreirane od strane novina ili TV stanica. Inače, magazin „Time” već je okarakterisao Storify kao jedan od najboljih 50 web sajtova 2011. godine. Još jedan sajt koji vam omogućava da filtrirate i prikažete najbolji sadržaj sa društvenih mreža i blogova jeste Scoop. Ovaj servis omogućava da odaberete omiljenu temu, pretražite sav relevantan sadržaj i da odaberete koji elementi, u vidu klipova, blog postova i tvitova zaslužuju da budu deo vaše Scoop. it stranice. Na primer, želite da podelite sa svetom svoju ljubav prema određenoj oblasti, a nemate vremena da pišete blog? Onda je najbolje da sakupite (scoop it) najbolje iz date oblasti kako biste podelili nešto korisno s ljudima koji imaju slična interesovanja. Još jedan novi servis je Curated. Ova društvena mreža ne vrti se oko prijatelja ili osoba koje želite da pratite, već oko tema nazvanih bundle. Na vama je da odaberete da pratite određenu tematiku i drugi korisnici će vas snabdevati svim novim informacijama. Možete se opredeliti da i sami „pokrijete” neku tematiku, tj. da kreirate sopstveni bundle. Ovo nisu jedini ovakvi servisi, a u budućnosti će ih biti još više, jer se kod naprednijih korisnka društvenih mreža stvara želja da filtriraju sadržaj i da na jednom mestu prate informacije sa svih relevantnih izvora. Takođe, oni su dokaz toga da je akcenat sa profesionalnih stvaraoca sadržaja prebačen na korisnike. Ivan VESIĆ |
| ||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |