![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Animacija glinenih figura
Procedura animiranja likova tehnikom stop-motion dosta je jednostavna. Nabavite figuricu, slikate je, pa je malo pomerite i opet slikate, i tako mukotrpno pravite veliki broj sličica kojima simulirate kretanje figure (slike se mogu učitati i sa diska). Jedna od pozitivnih stvari (za amaterske potrebe) jeste prilično niska cena opreme potrebne za izradu ovakve animacije, naročito danas kada je sličice lako prebaciti na PC iz digitalnih fotoaparata. Da bi se montaža, tj. uklapanje sličica u film, dodatno olakšala koristi se Claymation Studio, mada je reč Studio u nazivu pomalo preterana s obzirom na mogućnosti programa i same procese koje pokriva.
Za nešto naprednije animiranje nije loše ukucati vremenski interval, nakon čega će kamera automatski hvatati sličice. To je korisno ako je potrebno da budete udaljeni od računara, da ne biste morali svaki čas da se gegate nazad da biste kliknuli na dugme za capture (na primer, ako hoćete da napravite neki skeč sa drugarom). Ako na ovaj način neki frejm pogrešno snimite, mogućnost brisanja, premeštanja ili hvatanja novog frejma, naravno, postoji. Od ostalih opcija možemo pomenuti crtanje olovkom po ekranu radi postavljanja linija ili mreže koje se neće videti u snimku, ali će vama poslužiti kao orijentir pri radu. Zatim, veoma bitno, jeste postojanje „hroma ki” efekta, koji uklanja određenu boju s ekrana. Tako vaša animacija postaje spremna za kombinovanje sa nekom digitalnom pozadinom. Na kraju, može se učitati statična slika, koja takođe može poslužiti kao orijentir pri radu (nazovi rotoskopija). Zvuk je moguće ubaciti u bilo koji frejm animacije, ali samo jedan sempl, odnosno zvučni fajl. Njega možete snimiti i direktno iz programa. Jedino što se može čuti uz sempl je zvučni fajl koji će biti pušten kao pozadinska muzika celog klipa. Program je relativno lako koristiti i može pomoći svima onima koji požele da se oprobaju u ovoj tehnici. Za profesionalnu upotrebu poteban je i dobro napravljen model, tačnije lutka koju ćete pomerati (setite se spota „Vampira” sa figuricama od plastelina), a možete da radite i sa živim osobama (špica za „Branka Kockicu”). Naravno, program možete koristiti i za zabavu, a sve što vam je potrebno jeste web kamerica, i eto zanimljivog klipa za lajkove na YouTubeu. Najveći problem je podesiti framerate, odnosno rezoluciju snimka, u zavisnosti od vizuelnog efekta koji želite da postignete, ali i u zavisnosti od mogućnosti ulaznog uređaja koji posedujete. Takođe, potrebno je nešto iskustva sa video formatima u kojima želite da snimite film (MPEG1, MPEG2, HD MPEG, WMA, iPad/iPhone/iPod, PSP). Rezolucija sa kojom se radi ide do punog HD-a ukoliko posedujete odgovarajući ulazni uređaj, a na raspolaganju su i osnovne opcije za korekciju brightnessa, rotiranje snimka i slično, u realnom vremenu. Program dolazi i u varijanti Deluxe, ali tada samo fizičkim putem, na adresu kupca. Razlog je to što dobijate USB 2.0 plug&play kameru u obliku interesantnog mehaničkog kučeta, koja ostavlja utisak da bi bolje prošla kao model za animiranje nego kao kamera (paket staje 20 dolara više). Ovo sugeriše na to da je program zamišljen i kao sredstvo za kreativnu zabavu dece, od slikanja figurica pa sve do slikanja crteža, kao kada smo nekad brzo menjali papire da stvorimo utisak pokreta. Ognjen POPOVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |