TEST PLAY<>
032015<><>

Dying Light

Daleko od idealnog, dovoljno blizu zabavnog – to je sintagma koja je najčešće lepljena na Dead Island, interesantan zombi sandbox napravljen u Poljskoj. Nakon originala i stand-alone ekspanzije, studio Techland odlučio je da promeni izdavača, pri čemu je izgubio prava na Dead Island brend. Nieważne, rekoše Poljaci, izabraše novo ime i odlučiše da stvar podignu na viši nivo.

Dying Light kombinuje makljažu hladnim oružjem i povremeno puškaranje sa parkur mehanikom kretanja koja liči na miks Assassin’s Creeda i Mirror’s Edgea.

Taj nivo je visok kao prosečan soliter... Dying Light kombinuje makljažu hladnim oružjem i povremeno puškaranje sa parkur mehanikom kretanja koja liči na miks Assassin’s Creeda i Mirror’s Edgea. Umesto na ostrvo, igra je smeštena u zgusnuti bliskoistočni grad, čija haotična arhitektura daje plejadu mogućnosti za skakanje, vešanje o krovove i padanje na glavu. Izbor lokacije je na papiru interesantan jer je umesto anglocentričnih kliše lokacija izdavač izabrao nešto što ciljano evocira izgled sirotinjskih četvrti Istanbula i Kaira, ali uz upadljivo odsustvo džamija. „Orijentalnost” grada Harana realno je definisana tipično turskim imenima koja imaju NPC-ji, ali pada u vodu kad otključate stari grad, drugu veliku gameplay celinu, čija arhitektura podseća na Španiju iz kolonijalnog perioda. Zbunjujete nas, ooo, Poljaci!

Priča o zombi virusu, gradu u karantinu s kojim niko spolja ne zna šta da radi i jednom čoveku koji može da promeni sve neće ući u uži izbor za Andrićevu nagradu, ali je igraču kvalitetnije predočena nego u obe Dead Island igre. Primetno je i unapređenje u karakterizaciji likova i glumi, što svedoči o vidljivo većem budžetu igre u odnosu na DI.

Priča o zombi virusu neće ući u uži izbor za Andrićevu nagradu, ali je kvalitetnije predočena nego u oba Dead Islanda.

Pored jasno definisanih story misija, urbano okruženje Harana nafilovano je obiljem opcionalnog sadržaja. Osim neobaveznih misija, tu su i raznovrsni izazovi parkur trkačke prirode, statue i logovi s fragmentima priče koje valja skupiti, što sve može da produži životni vek single-playera. Tokom igre ćete skupljati i materijal za nadogradnju i popravku hladnog oružja, pravljenje priručnih bombi, pribora za prvu pomoć i drugih pomagala. Moj prolaz kroz igru trajao je 24 sata, s manje od 50% opcionalnih misija i bez aktivne potrage za kolektiblsima, tako da materijala ima, nije da nema...

Borba je visceralna: kod igrača izaziva direktnu organsku reakciju, a takođe je prepuna krvi, udova i creva i zahteva više taktike nego nasumično glavinjanje u Dead Islandima. Zamasi oružjem vas zamaraju mnogo brže, a specijalni udarci vam jedu staminu, tako da ćete (makar u prvih nekoliko sati igre) svaki fajt završavati kombinacijom udaranja i bežanije. Utisak je da je borba namerno zaguljenija da bi igrač bio motivisan na kretanje po krovovima umesto po ulicama. Protivnički zombiji dolaze u mnogo „ukusa” – ulice su prepune umrtvljenih i sporih standardnih zombija u čijim redovima se ponekad nađe i orijaš sa čekićem od armature, pljuckavac otrovne zombi mijazme ili neki treći zombi specijalac. Ako pravite buku, recimo ako zombije gađate iz pištolja, bacate granate, detonirate burad s gorivom ili probušite bocu s kiseonikom zombiju u HAZMAT odelu, privući ćete pažnju specijalnih volatile zombija koji su u stanju da trče, da se penju za vama i, u globalu, pet puta su opasniji od standardnog zombija.

Dying Light pokreće Chrome Engine 6 koji je do balčaka optimizovan za Nvidia grafičke kartice, na kojima igra radi drastično glatkije i izgleda lepše nego na Radeonima.

Najzaguljenija vrsta zombija na ulice izlazi tek kad padne noć. Sa „nightmare volatile” zombijima se ne isplati boriti, već od njih treba bežati koliko vas noge nose – tri udarca i nema vas, a ako vas zaskoče dvojica, okrenite glavu na drugu stranu, sačekajte da stenjanje prestane pa učitajte autosejv... Igranje noću, a pogotovo uspešno bežanje od nightmaresa i noćna borba sa zombijima daju vam duplo više XP-a za levelovanje atletskih i borbenih veština, tako da imate dobar balans između rizika i nagrade.

Parkur mehanika igre je dobro zamišljena, ali je izvedena (vrlo) daleko od idealnog. Kinetika skoka i doskoka je prilično nekonzistentna, tako da vam ni posle X sati neće „ući u prste”, za razliku od AssCreed igara u kojima vam akrobatika brzo postane druga priroda. Doskok i hvatanje za ivicu nečega ovde zahtevaju da gledate u tu tačku, ali engine to tumači s mnogo pesničke slobode. U prevodu, ne postoje dva ista skoka, bez obzira na naoko iste uslove – u jednom ćete kameru, to jest pogled svog lika, pomeriti malo u stranu, što će biti obračunato kao promašaj.

Osim ove neuravnoteženosti, najveća zamerka igri tiče se poslednje, skriptovano linearne misije, koja na jednom mestu i u 20 minuta sabira sve što ne valja kod igre i to vam nabija u grlo. Skakanje po platformama, nekonzistentnost zahvata za ivice, kvarni zombi spawnovi s leđa, nepregledni talasi nemrtvih i habanje oružja koje se ne resetuje zajedno sa čekpointom nateraće vas da vidite crveno.

Dying Light pokreće Chrome Engine 6 koji je do balčaka optimizovan za Nvidia grafičke kartice, na kojima igra radi drastično glatkije i izgleda lepše nego na Radeonima. Igra izgleda vanserijski, pogotovo ako je terate na nekoj Maxwell Nvidia grafici koja podržava DSR (Dynamic Super Resolution), to jest renderovanje u višoj rezoluciji i skaliranje tako upeglanog prikaza za 1080p.

Pored kooperativnog multiplayera s blagim takmičarskim elementima, što funkcioniše skoro isto kao u Dead Islandu, igra donosi i „Be the Zombie” mod u kojem u Dark Souls stilu možete da upadate u partije drugih igrača igrajući kao volatajl noćni superzombi. Be the Zombie ima svoj odvojeni sistem skupljanja XP-a i otključavanja zombi talenata, a uspešnim tranžiranjem drugih igrača napredovaće i vaš multiplayer rang.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Evolve
Grey Goo
Life is Strange – Episode 1: Chrysalis
Grim Fandango Remastered
Dying Light
Šta mislite o ovom tekstu?
Blackguards 2
Total War: Attila
Sunless Sea
Morningstar: Descent to Deadrock
Grow Home
Heroes of Might & Magic III – HD Edition
Driveclub
Castle in the Darkness
Pix the Cat
Ephemerid: A Musical Adventure
Apotheon
Stay Dead Evolution

Platforma:
PC (Windows + Linux), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 6870
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 8 GB RAM, GeForce GTX 780 ili Radeon R9 290
Veličina:
17 GB
Adresa:
dyinglightgame .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera