„Stigla vam je pošt@” Internet korespodencija kao tema filmskog hita Upoznavanje i zbližavanje ljudi putem Interneta poznata je tema o kojoj su napisane brojne studije i novinski članci. U poslednje vreme sve češće se koristi i kao pomoćni deo zapleta u filmovima i TV serijama (setimo se, recimo, epizode „Dosijea X” gde monstruozni kanibal bira svoje žrtve među chat room debeljucama). No, u novom filmu Nore Efron „You’ve Got M@il” (zvaničan distributerski prevod je „Stigla vam je pošt@”) Internet korespodencija je srž radnje.
Režiser Nora Efron poznata je široj publici po scenarijima za romantične filmove „Kad je Hari sreo Sali” i „Besani u Sijetlu” (koji je i režirala). Za film „Stigla vam je pošt@” uspela je da, na obostrano zadovoljstvo, ponovo radi sa zvezdama „Sijetla”, Tomom Henksom i Meg Rajan. Henks glumi vlasnika velikog knjižarskog lanca koji otvara novu prodavnicu u neposrednom komšiluku skromne knjižare čiji je vlasnik Meg Rajan. Prirodno, oni dolaze u brojne sukobe zbog međusobne konkurencije. Međutim, uveče svako za sebe učestvuje u raznim Internet konferencijama, naravno pod pseudonimima. Lako je dokučiti dalji zaplet - njih dvoje se „upoznaju” preko Interneta i postepeno zaljubljuju jedno u drugo „na neviđeno”. Sve ide kako treba dok se Meg ne požali svojoj cyber-simpatiji na groznog konkurenta u svom poslu. Henks odmah prokljuvi ko je sa druge strane „žice”, ali istovremeno shvata i da je do ušiju zaljubljen u nju. Od tog trenutka je na živoj muci kako da je osvoji pre nego što ona otkrije njegov identitet, jer ona očima ne može da ga vidi! Nora Efron je, prema sopstvenim rečima, bila zaintrigirana zapletom koji počiva na „zaljubljivanju u tuđe pisanje”. Čitajući nečije romantične i nežne redove, formiramo sopstvenu (često idealizovanu) sliku o toj osobi. Direktan kontakt licem u lice može, naravno, biti prilično razočaravajući, zbog čega mnogi korespodenti odbijaju predloge o susretu, ne želeći da rasprše svoje dragocene iluzije. Glavni razlog mogućeg razočarenja ne mora biti toliko fizički izgled, koliko to što ljudi često ne umeju da verbalno izraze svoju romantičnu prirodu onako kako im to uspeva olovkom. Na drugoj strani, mnogi učesnici u ljubavnim dopisivanjima koriste Internet za bezopasno flertovanje jer već imaju ljubavnu vezu (ili brak) koju ustvari ne žele da prekinu. Tako Meg Rajan u filmu „Stigla vam je pošt@” ima vezu sa pomalo sebičnim novinarom koga tumači Greg Kiner (pamtimo ga po ulozi komšije-homoseksualca Džeku Nikolsonu u filmu „Dobro da bolje ne može biti”). Doduše, njihov odnos je u krizi, zbog čega se ona i upušta u dopisivanje preko Interneta, bežeći pomalo od svojih sentimentalnih problema, što takođe preslikava situaciju iz stvarnog života - ljudi koji su nezadovoljni svojom ljubavnom vezom često traže novog partnera u svim mogućim situacijama, pa i preko Interneta, ali kada treba da dođe do „kritičnog” susreta plaše se mogućih posledica i odbijaju ga. Verovatno ne treba posebno napominjati da se u priči „Stigla vam je pošt@” i pored brojnih komičnih situacija i zbrke sve ipak završava hepiendom, „kao na filmu”... Inače, ovo je rimejk starog filma „Radnja iza ćoška” (1940. godine) Ernsta Ljubiča u kojem su glavne uloge tumačili Margaret Saliven i holivudska legenda Džimi Stjuart. U toj priči oni su bili takozvani „pen pals”, tj. upoznali su se preko oglasa za „usamljena srca”, a radili su u istoj radnji. Toma Henksa u poslednje vreme sve češće porede sa Džimi Stjuartom, što ga čini još više predodređenim za ovu ulogu. Meg Rajan je za ulogu u filmu „Stigla vam je pošt@” bila nominovana za ovogodišnji Zlatni globus, ali joj je nagrada ipak izmakla u korist Gvinet Paltrou. Jugoslovenski distributer filma, „Tuck Vision” najavljuje skorašnju beogradsku premijeru, što je prilično brzo s obzirom da je američka premijera bila 18. decembra 1998. godine. Izgleda da domaći filmski distributeri, na zadovoljstvo publike, ponovo drže korak sa svetom. Nenad VASOVIĆ | | 




|

Tuckwood Cineplex | Iako sedma umetnost odavno nije samo slika, inovacije u bioskopima koje omogućuju bolji zvučni doživljaj su u naše bioskope došle vrlo kasno. Pionirski pokušaji na tom polju su napravljeni u „Akademiji 28” i još nekim bioskopima koji su postojeće projektore dograđivali sistemima sa Dolby Pro Logic zvukom. Ipak, pravi zvučni doživljaj se dobija tek savremenijim tehnologijama koje je na velika vrata doneo novi „Tuckwood Cineplex” bioskop. | Zvuk je samo jedna od njegovih lepih osobina - u pitanju je luksuzan i udoban bioskop sa pet sala različitih veličina ukupnog kapaciteta 500 mesta, klimatizovan i uređen po najvišim svetskim standardima. Opremljen je najmodernijim Ernenman 15 projektorima, koji su prvi projektori uvezeni u Jugoslaviju posle 25 godina. | Kao i u ostalim poljima, ima više standarda za zvuk u bioskopima - pored najpoznatijeg Dolby Digital standarda, tu su i DTS i najnoviji „Sonyjev” SDDS. Svi ovi sistemi rade sa šest zvučnih kanala, ali u zavisnosti od veličine sale broj zvučnika je znatno veći. Za zvuk je zaduženo profesionalno ozvučenje firme JBL. Razlika između svih ovih sistema postoji i kvalitet im raste kako smo ih nabrajali, ali razliku je u stvari jako teško čuti. Pored toga, filmovi koji nisu snimljeni ni jednom od ovih tehnika će takođe bolje zvučiti u ovim salama. | Osećaj koji pruža gledanje filmova u ovom bioskopu je za klasu bolji od bilo čega do sada viđenog kod nas - efekat je naravno jači kod filmova skuplje produkcije sa puno dinamičnih scena. Zvuk je precizno pozicioniran i neretko ćete imati osećaj da se nalazite na samoj sceni. Zbog cene karata ovo možda nije bioskop u koji ćete ići svakog dana, ali će svaki odlazak definitivno biti doživljaj za sebe. | Rodoljub ILIĆ |
|
|