TEST PLAY<>
101999<><>

MiG Alley

U proteklih pedeset godina, broj oružanih sukoba većih razmera čiji je ishod odlučilo ratno vazduhoplovstvo dostigao je cifru kojom ovakav vid ratovanja prestaje da bude samo taktička komponenta podrške kopnenim trupama, već prerasta u dominantan faktor svake uspešne ofanzive. Počevši od bitke za Britaniju, kada je nekih dvadeset lovačkih eskadrila odlučilo o sudbini Gordog Albiona, preko sistematskog bombardovanja nemačke vojne industrije (bez nje ne bi bilo dana D), preko Koreje, Izraelsko-Arapskih ratova (a naročito onog iz 1967.), Foklanda, do Iraka i Jugoslavije, moderna ratna avijacija postaje neophodan uslov za pobedu.

Rat u Koreji (25. jun 1950.-27.jun 1953.) iz dva razloga predstavlja značajan momenat u istoriji modernog ratovanja: kraj ere lovačkih aviona sa propelerom i njihova zamena mlaznjacima, i apsolutno dominantna uloga istih u sprečavanju komunističke ofanzive na jug poluostrva. Kratko rečeno i ne zalazeći u preveliku ideologiju, poslednji časni rat Amerike i saveznika (pod plaštom UN) su u većoj meri dobili avioni (ako se pod pobedom može smatrati podela Koreje po 38.paraleli).

Iz kompjutersko-zabavnih razloga Mig Alley je, bar za nas, takođe višestruko značajan. Pre svega, obrađuje period i okruženje koji su u svega par navrata bili tema sličnih igara (Sabre Ace poslednji put) i koji je veoma zanimljiv zbog načina kojim su bile vođene vazdušne borbe između prvih mlaznih aviona: umesto samonavodećih raketa koje su debitovale u Vijetnamu, ovde je avionski top predstavljao jedino sredstvo za obaranje protivnika koji je leteo 900 Km/h. Kraj korejske avanture označio je i kraj ere nebeskih vitezova i vazdušnih dvoboja u rangu beonjača.

Pre upuštanja u dalju razradu, treba reći da po našem mišljenju, u svekolikom svetu simulacija jedino MiG Alley može da stane rame uz rame sa Falconom 4.0. Nastao kao plod višegodišnjeg studioznog rada „Rowan softwarea” (Overlord, Flying Corps) ovaj simulacioni biser poseduje do perfekcije ispeglane atribute koji su preduslov za status hita: sjajno izvedenu dinamičku kampanju, ultrarealistični „flight model” (čiji stepen podešavanja, uz obaranje nekih karakteristika dozvoljava pristup i početnicima), sasvim realni način za vođenje vazdušnog rata uz odgovarajući uticaj na napredovanje kopnenih snaga (napadi u talasima, spajanje formacija, izviđačke letove koji markiraju ciljeve, koordinaciju napada i odbrane „on the fly”...). Naravno, i audio-vizuelne komponente sasvim su u skladu sa superiornom srži igre. U globalu, cela stvar je mnogo pristupačnija od Falcona, pre svega zbog odsustva radara, kompleksnih haj-tek sistema u letelici i upotrebe rudimentarnog naoružanja (topovi, nevođene rakete vazduh-zemlja i „glupe” bombe) i, što je najvažnije, obimnog helpa koji je integrisan u igru (Falcon 4.0 nije mogao da se igra bez udžbenika od 600 stranica).

Letne karakteristike aviona koje ćete koristiti (F80C Shooting Star, F84E Thunderjet, F86 Sabre, F51D Mustang) nešto su najrealnije što smo imali priliku da probamo: zbog odsustva letačkog kompjutera i automatskog korigovanja uticaja spoljnjih faktora, a blagodareći snažnom „jet” motoru, vaši avioni su podložni efektima vetra, turbulencije, ograničenjima u konstrukciji (lako se upada u nekontrolisani spin i stoling, dok vam oštri zaokreti i poniranje velikom brzinom mogu odvaliti krilo) i pogocima sa zemlje i vazduha (model štete je takođe dinamičan, a uticaji na avion zavise od kalibra kojim ste pogođeni, kao i mesta gde vas je zrno zakačilo). Kao što se da zaključiti, efekti naoružanja, a pogotovo avio-topova zaslužuju ovacije: američke letelice, sa svojim standardnim modelima od 20 mm pucaju brže, ali je jedan pogodak iz „zverke” od 30 mm iz MiG-a 15 je sasvim dovoljan da vas razveje po sunčanom nebu Koreje.

MiG Alley nudi 5 kampanja koje pokrivaju najznačajnije momente „konfikta”, od kojih se kvalitetom izdvaja poslednja („The Spring Offensive”), u okviru koje je sadržan izuzetni strateški modul u kome ćete morati da vodite brigu o kompletnom pravcu i dinamici vazdušnog rata: da birate ciljeve, preraspodeljujete resurse, određujete sastav, kvantitet i naoružanje napadačkih grupa, waypointe i pravce ulaska u vazdušni prostor neprijatelja, tačke susreta, smeni lovačkih patrola i odmaranju eskadrila, formacijama i broju talasa bombarderskih grupa, dobu dana za napad... Apsolutno o svemu! Naravno, uvek možete preuzeti ličnu komandu na bilo kojim „paketom” koji tog dana odlazi u akciju, i sami doprineti prašenju zemaljsko-vazdužnih efektiva kojim raspolažu crveni...

MiG Alley, sem određene doze bagova nema nijednu suštinsku manu. Veći deo „buba” ćete rešiti pomoću „pačeta” (vidi rubriku „Šta dalje”), čime ćete ukloniti jedinu ozbiljnu prepreku uživanju u ovoj nesvakidašnjoj avio-ekstravaganci.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Command & Conquer: Tiberian Sun
Braveheart
Shadow Man
Official Formula 1 Racing
Darkstone
NBA Inside Drive 2000
Discworld Noir
MiG Alley
Šta mislite o ovom tekstu?
Street Wars
Warhammer 40000: Rites of War

PLATFORMA:
Pentium/166 MHz, 32 MB RAM-a, opciono Direct 3D

Oficijelni softver dobili smo od firme „Empire Interactive”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera