
Poklonicima horor stripa Mike Mignola („The Hulk”, „Batman”) je više nego poznato ime. Crtač briljantnog stila i nepresušne originalnosti svetsku slavu stekao je serijom stripova „Hellboy”, koji predstavljaju veštu mešavinu okultnih i mitoloških motiva začinjenu uvrnutim humorom. „Dark Horse Interactive” prepoznao je u tom stripu dobar materijal za akciono-avanturističku igru. U izradi scenarija sudelovao je i sam Mignola, razvivši osnovnu priču i nekoliko novih likova koji se ne pojavljuju u stripu.
Hellboy je relativno neuspešan pokušaj da se stripska atmosfera pretoči u intrigantnu 3D avanturu Resident Evil formata. Statični ekrani i fiksna kamera sigurno jesu zastareo koncept, ali utiču na to da se svaka scena iščekuje sa napetošću, što je i suština survival horor igara. Igra je sačinjena iz 6 epizoda sastavljenih iz 10 do 20 „soba”, smeštenih podjednako u zatvorenim i otvorenim lokacijama. Glavni junak je Hellboy, „đavo” koga su kreirali nacisti, a odgajila jedna engleska porodica kao sopstveno dete. Radnja igre se odvija 1962. godine u Čehoslovačkoj, gde đavolko polazi u misiju spasavanja izgubljenog agenta. Kao i svaka akciona avantura, Hellboy kombinuje istraživanje, borbene sekvence, rešavanje zagonetki i izbegavanje zamki. Međutim, sve je to na znatno nižem nivou od očekivanog, nezrelo i nedovršeno. Zagonetke su jednostavne, a borbe naivne (otkrićete da se sa zombijima čak ne treba boriti – dovoljno je proći pored njih u pravcu najbližih stepenica). Zvučna i muzička podloga su plod neshvaćenog umetnika, a ni grafika nije mnogo bolja (likovi su neprecizno dizajnirani, a manjak poligona evidentan je i na samom Hellboyu). Osvetljenje je pregrubo, a ne postoje ni neki standardni efekti kao što su senke, delići koji otpadaju s protivnika u toku borbe, magla itd. Sve u svemu, još jedna PlayStation igra koja je konvertovana na PC tek radi reda. Hellboy će, ovakav kakav je, zainteresovati samo posvećene fanove Mignolinog stripa. Ostali mirne duše mogu nastaviti da igraju Nemesis. Gradimir JOKSIMOVIĆ |