TEST PLAY<>
022001<><>

Giants: Citizen Kabuto

Ha! Ako ste slučajno pomislili da na ovom svetu više nema dobrih ideja, grdno ste se prešli. Giants: Citizen Kabuto je „ideja koja hoda”, osvežavajući talas na pomalo sumornom i umornom nebu PC igara, koje je nam je ove praznične sezone ponudilo manje zabavnog materijala nego ranije. Genijalci iz „Planet Moona” uspeli su da naprave kombinaciju koja retko kada upali: spoj fenomenalnog izgleda, fantastičnog zvuka, suludo zabavne koncepcije i najuvrnutijeg humora u poslednjih nekoliko godina. To su postigli čudnom mešavinom žanrova, koja na početku nameće samo jednu misao: „pa, Citizen Kabuto sigurno nije simulacija letenja”. Za sve ostalo, nismo baš preterano sigurni!

U osnovi, igra predstavlja miks akcije, arkadno-avanturističkih elemenata, real-time strategije, shootera u prvom i trećem licu, kao i trkačkih simulacija vožnje! Epohalna odiseja okvirno prati dešavanja na malom ostrvskom planetoidu, domu nekoliko živopisnih i interesno sukobljenih rasa. Zli Sea Reapersi u ropstvu drže uboge Smartiese, čiju pokornost osiguravaju oružanom silom i pretnjom od čudovišta iz legende, King-kongolikim Kabutom. Situacija se iz osnova menja kada treća grupica aliena, na turističkom putovanju odluči da nakratko skrene s puta: mala jedinica Meccaryna ne-baš-svojevoljno biva upletena u sukob i postaje inicijalna kapisla i zamajac najluđe priče u poslednjih nekoliko godina.

Celokupnu sagu propratićete kroz tri perspektive: na samom početku naći ćete se u ulozi usamljenog Meccaryna koji kreće u potragu za nestalim drugarima, tokom koje dobija pomoć od par dobro raspoloženih Smartia. Jednostavnost početnih misija će progresivno prerasti u izazovnu kompleksnost, upravo srazmerno sakupljanju ekipe od petorice „turista”. Obezbedivši naklonost princeze Delphi (koja se, jeli, ne slaže sa politikom svoje majke u pogledu porobljavanja jadnih Smartia), na trećini „kampanje” preuzećete njenu ulogu, da bi dešavanja kulminirala kada konačno i sam Kabuto postane strana koju ćete efektivno kontrolisati.

Gotovo je nemoguće u ovih par reči opisati šta će vam se sve izdešavati kroz prilično dugačak niz fiksiranih misija, od kojih svaka ima svoje elemente unikatne antilogike i izazovnih novina. Vodeći Meccaryne, tehnološki orijentisane momke u skafanderima (sa teškim Kokni akcentom), prvenstveno ćete se oslanjati na sirovi firepower, raznoseći prepreke ispred sebe korišćenjem klasičnih FPS oružja. Pored toga, momci raspolažu i mlaznim rančevima, generatorima štita, pa čak i stealth modulom koji vas maskira u pokretno žbunje. Inicijalno ćete kontrolisati samo vođu ekipe (Baza), dok će vas ostala dvojica (kasnije i četvorica) oponašati u onome što radite (pucati na vaš cilj, pratiti vas u stopu i sl.). Istima možete ograničeno manipulisati naređivanjem napada na određeni cilj, ili instrukcijama za odbranu lokacije. Na samom kraju njihovog dela kampanje dobićete priliku da se okušate u izgradnji baze i instant tranzicijom igre u nekakav oblik RTS-a. Potpuno iznenada i bez ikakve najave, igra se za trenutak okreće potpuno naglavačke!

Vodeći princezu Delphi, opet dobijate novu temu za razmišljanje. „Mala sirena” raspolaže ubojitim arsenalom čarolija, mačem i lukom i strelom, i ženskom krhošću koja demotiviše frontalnu strategiju Meccaryna. Između ostalog, u njenoj ulozi ćete se okušati u trci vodenih skutera, takom kojih igra prerasta u uspešni klon Wipeouta!

Kulminacija dolazi sa Kabutom. Vodeći njega, slobodno možete da zaboravite na sve što ste do sada naučili: dvadesetometarska živuljka se u potpunosti oslanja na sirovu snagu i apsolutno nasilje: neprijatelje možete gaziti, jesti (tako obnavljate energiju), uzimati ih u ruke i koristiti kao živi projektil... Nalik na Slave Zero, Kabutovi nivoi su čistokrvi carnage, bez mogućnosti za suptilnost ili potrebe za opreznim prilazom. Kao kuriozitet izdvajamo mogućnost da celu akciju posmatrate iz perspektive njegove gubice (tzv. „mouth camera”).

Pored neverovatne akcije i obilja skriptovanih scena u misijama, priča će se odmotavati kroz filmove urađene u engineu igre, prepune pajtonovskih dijaloga i simpatičnih aluzija (npr., Sea reapersi urlaju teškim nemačkim akcentom, dok Meccaryni koriste iskvareniji engleski od onog koji se može čuti u „Mućkama”). U globalu, zvuk, a posebno „voice talenti” su prva liga.

Najveće ovacije ipak zaslužuje grafika. Engine koji pokreće igru svakako je najkompletniji na tržištu, jer podržava i neke od zaista egzotičnih 3D funkcija (kojima raspolažu ATI Radeon ili Matrox G400). Različite vrste i nivoi Enviromental mappinga u praksi zaista deluju kao drugi rođendan vaših očiju. Naravno, tu je i obavezna podrška za T&L i složene tehnike svetlosnog mapiranja, tako da na maksimalnom nivou detalja igra zaista izgleda kao visokobudžetni i uvrnuti crtani film.

Igra je san snova. Nabavite je, nećete se pokajati.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Giants: Citizen Kabuto
Šta mislite o ovom tekstu?
Kingdom Under Fire
Screamer 4x4
Project IGI: I’m Going In
Freedom: First Resistance
Stupid Invaders
Egypt II: The Heliopolis Prophecy
Arthur's Knights Chapter One: Origins of Excalibur
The Road to El Dorado
The Ward
Starfleet Command vol. 2: Empires at War
B-17 Flying Fortress: The Mighty 8th
The Typing of the Dead
Disney’s Dinosaur
Space Empires IV
Ground Control: Dark Conspiracy
Quake 3: Team Arena
Earth 2150: The Moon Project

MINIMUM:
Pentium 2/350 MHz, 64 MB RAM-a, D3D/8 MB
OPTIMUM:
Pentium 3/600 MHz, 128 MB RAM-a, D3D/16 MB

93

Softver ustupio „EXIT production”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera